O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kineska brodograđevna mašinerija: Može li SAD s azijskim partnerima uhvatiti korak?

Za svakih 359 brodova koje Kina proizvede, SAD napravi samo jedan.

Sjedinjene Američke Države okreću se azijskim partnerima kako bi se suprotstavile sve većoj kineskoj dominaciji u brodogradnji. Kina sada kontrolira ključni dio globalnih pomorskih opskrbnih lanaca kroz dominaciju u gradnji komercijalnih brodova, što predstavlja ozbiljnu prijetnju američkoj globalnoj poziciji, piše Baird Maritime.

U lipnju je južnokorejska tvrtka Hanwha Ocean preuzela američko brodogradilište Philly Shipyard u Philadelphiji za 100 milijuna dolara. Iako se čini da je iznos relativno malen, ovo preuzimanje označava značajan iskorak za strane brodograditelje u sektoru koji je tradicionalno bio strogo zaštićen. Prema stoljetnom Zakonu Jones, svi brodovi koji prevoze teret između američkih luka moraju biti izgrađeni, posjedovani i upravljani isključivo od strane američkih državljana.

Istodobno, Pentagon istražuje mogućnosti uspostave vojnih remontnih postrojenja u Australiji, Filipinima, Japanu, Singapuru i Južnoj Koreji kako bi nadoknadio zaostajanje. Amerika je, naime, nekad bila vodeća u brodogradnji – 1975. bila je najveći svjetski proizvođač brodova. No, danas je situacija potpuno drugačija. Prema senatoru Raji Krishnamoorthiju, za svakih 359 velikih brodova koje Kina proizvede, SAD napravi samo jedan.

Kineska dominacija u brodogradnji se ubrzava. U prvoj polovici 2024. godine, prema podacima brokera BRS, kineska brodogradilišta, uglavnom državna ili subvencionirana, zaprimila su gotovo 75 posto svih novih narudžbi. To je četrnaesta uzastopna godina u kojoj Kina predvodi globalno tržište brodogradnje. Premda se u početku fokusirala na jednostavnije brodove poput bulkera, kineska brodogradilišta sada sve više preuzimaju narudžbe i za izgradnju puno složenijih vrsta brodova.

Kina svakog tjedna sklapa brojne ugovore za izgradnju komercijalnih brodova, često s europskim naručiteljima. Primjerice, u prvom tjednu listopada, kineska brodogradilišta dogovorila su izgradnju 12 LNG tankera, četiri offshore broda i šest kemikalaca. Glavna prednost kineskih brodogradilišta leži u nižim troškovima, što ih čini izuzetno konkurentnima u industriji koja zahtijeva puno radne snage.

Prema BRS-u, kineska brodogradilišta planiraju povećati svoje kapacitete za 80 posto u sljedeće tri godine. Trenutno, samo jedno od kineskih 13 brodogradilišta ima veći kapacitet od svih američkih zajedno.

Kako bi se borio protiv kineske prednosti u brodogradnji uzrokovane subvencijama koje smanjuju cijene za 30 do 40 posto, SAD razmatra uvođenje carina. Kanadski i europski proizvođači podržavaju oštre mjere, navodeći kineske brodove kao “stratešku prijetnju”. No, paradoksalno je što mnoge narudžbe za kineske brodove dolaze upravo iz europskih zemalja poput Njemačke, Danske, Nizozemske i Grčke.

Za svakih 359 brodova koje Kina proizvede, SAD napravi samo jedan.

Sjedinjene Američke Države okreću se azijskim partnerima kako bi se suprotstavile sve većoj kineskoj dominaciji u brodogradnji. Kina sada kontrolira ključni dio globalnih pomorskih opskrbnih lanaca kroz dominaciju u gradnji komercijalnih brodova, što predstavlja ozbiljnu prijetnju američkoj globalnoj poziciji, piše Baird Maritime.

U lipnju je južnokorejska tvrtka Hanwha Ocean preuzela američko brodogradilište Philly Shipyard u Philadelphiji za 100 milijuna dolara. Iako se čini da je iznos relativno malen, ovo preuzimanje označava značajan iskorak za strane brodograditelje u sektoru koji je tradicionalno bio strogo zaštićen. Prema stoljetnom Zakonu Jones, svi brodovi koji prevoze teret između američkih luka moraju biti izgrađeni, posjedovani i upravljani isključivo od strane američkih državljana.

Istodobno, Pentagon istražuje mogućnosti uspostave vojnih remontnih postrojenja u Australiji, Filipinima, Japanu, Singapuru i Južnoj Koreji kako bi nadoknadio zaostajanje. Amerika je, naime, nekad bila vodeća u brodogradnji – 1975. bila je najveći svjetski proizvođač brodova. No, danas je situacija potpuno drugačija. Prema senatoru Raji Krishnamoorthiju, za svakih 359 velikih brodova koje Kina proizvede, SAD napravi samo jedan.

Kineska dominacija u brodogradnji se ubrzava. U prvoj polovici 2024. godine, prema podacima brokera BRS, kineska brodogradilišta, uglavnom državna ili subvencionirana, zaprimila su gotovo 75 posto svih novih narudžbi. To je četrnaesta uzastopna godina u kojoj Kina predvodi globalno tržište brodogradnje. Premda se u početku fokusirala na jednostavnije brodove poput bulkera, kineska brodogradilišta sada sve više preuzimaju narudžbe i za izgradnju puno složenijih vrsta brodova.

Kina svakog tjedna sklapa brojne ugovore za izgradnju komercijalnih brodova, često s europskim naručiteljima. Primjerice, u prvom tjednu listopada, kineska brodogradilišta dogovorila su izgradnju 12 LNG tankera, četiri offshore broda i šest kemikalaca. Glavna prednost kineskih brodogradilišta leži u nižim troškovima, što ih čini izuzetno konkurentnima u industriji koja zahtijeva puno radne snage.

Prema BRS-u, kineska brodogradilišta planiraju povećati svoje kapacitete za 80 posto u sljedeće tri godine. Trenutno, samo jedno od kineskih 13 brodogradilišta ima veći kapacitet od svih američkih zajedno.

Kako bi se borio protiv kineske prednosti u brodogradnji uzrokovane subvencijama koje smanjuju cijene za 30 do 40 posto, SAD razmatra uvođenje carina. Kanadski i europski proizvođači podržavaju oštre mjere, navodeći kineske brodove kao “stratešku prijetnju”. No, paradoksalno je što mnoge narudžbe za kineske brodove dolaze upravo iz europskih zemalja poput Njemačke, Danske, Nizozemske i Grčke.

Što nas pokreće