O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Rijeka Gateway: Prve Dvije Dizalice Stigle na Zagrebačku Obalu

Prve dvije velike obalne dizalice za prekrcaj kontejnera (STS) stigle su na kontejnerski terminal Rijeka Gateway (RGW), smješten na Zagrebačkoj obali.

Radi se o najsuvremenijim dizalicama, takozvane super-postpanamax generacije, koje omogućuju prekrcaj kontejnera između brodova i operativne obale. Ove dizalice mogu rukovati kontejnerima s najvećih kontejnerskih brodova današnjice, kapaciteta prijevoza do 24 tisuće kontejnerskih jedinica (TEU), piše Novi List.

Uz iste brodove iz Kine su doputovale još dvije dizalice, koje će nastaviti put prema talijanskoj luci Gioia Tauro, gdje će biti montirane na tamošnjem terminalu.

Dizalice za riječki terminal proizvela je kineska tvrtka Zhenhua Heavy Industries Company (ZPMC), vodeći svjetski proizvođač ovakvih uređaja. Prema Rijeci su isplovile 16. kolovoza ove godine.

Svaka dizalica visoka je 138 metara kada je kran podignut, a duž operativne obale kretat će se po posebnim šinama, koje su puno veće od klasičnih željezničkih, što ne čudi s obzirom na težinu od 1.700 tona po dizalici.

Preostale dvije STS dizalice trebale bi stići početkom iduće godine. Sve četiri dizalice bit će imenovane po značajnim ženama iz Rijeke, koje do sada nisu dobile ulice ili trgove u gradu. U anketi RGW-a odabrana su imena Antonije Reljac, simbola grobničkih mlikarica, nastavnice i junakinje Drugog svjetskog rata Zore Matijević, arhitektice Ade Felice Rošić, te Snježane Pejčić, prve hrvatske osvajačice olimpijske medalje.

Odluka o tome koja će dizalica nositi koje ime donijet će se nakon što sve četiri stignu u Rijeku.

Iskrcaj dviju novopridošlih dizalica bit će zahtjevan proces koji će trajati oko sedam dana, ovisno o vremenskim uvjetima. Riječ je o složenom prebacivanju dizalica s broda za teški teret na obalu, uz preciznu koordinaciju.

Foto: Sergej Drechsler/Novi List

Do sada je na Zagrebačku obalu stiglo ukupno 15 RTG dizalica na kotačima, a mnoge su već montirane. Također, postavljene su i dvije velike željezničke dizalice (RMG) za prekrcaj kontejnera na vlakove, na novom teretnom kolodvoru uz terminal.

Sve dizalice na terminalu, uključujući ove nove STS dizalice, bit će pogonjene električnom energijom. Prilikom spuštanja kontejnera, dizalice će proizvoditi električnu energiju, a RGW je već osigurao opskrbu električnom energijom iz obnovljivih izvora, u suradnji s domaćom tvrtkom ENNA Next.

Osim toga, dizalice će umjesto uobičajenog “pinganja” proizvoditi zvuk “bijelog šuma”, što će značajno smanjiti buku u okolnim naseljima. Njima će se upravljati daljinski, iz kontrolnih prostorija smještenih u obnovljenom kompleksu Metropolis, koji će postati sjedište RGW-a i pratećih službi terminala.

Ovaj sustav omogućit će bržu manipulaciju teretom i minimizirati prisutnost ljudi na operativnim površinama, čime će se značajno povećati sigurnost zaposlenih.

Kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali, kojim upravlja RGW, zajednička tvrtka APM Terminalsa (51%) i ENNA Logica (49%), trebao bi početi s radom sredinom iduće godine. U prvoj fazi očekuje se godišnji promet od 600 tisuća TEU-a, a s dovršetkom druge faze kapacitet će se povećati na preko milijun TEU-a.

Prve dvije velike obalne dizalice za prekrcaj kontejnera (STS) stigle su na kontejnerski terminal Rijeka Gateway (RGW), smješten na Zagrebačkoj obali.

Radi se o najsuvremenijim dizalicama, takozvane super-postpanamax generacije, koje omogućuju prekrcaj kontejnera između brodova i operativne obale. Ove dizalice mogu rukovati kontejnerima s najvećih kontejnerskih brodova današnjice, kapaciteta prijevoza do 24 tisuće kontejnerskih jedinica (TEU), piše Novi List.

Uz iste brodove iz Kine su doputovale još dvije dizalice, koje će nastaviti put prema talijanskoj luci Gioia Tauro, gdje će biti montirane na tamošnjem terminalu.

Dizalice za riječki terminal proizvela je kineska tvrtka Zhenhua Heavy Industries Company (ZPMC), vodeći svjetski proizvođač ovakvih uređaja. Prema Rijeci su isplovile 16. kolovoza ove godine.

Svaka dizalica visoka je 138 metara kada je kran podignut, a duž operativne obale kretat će se po posebnim šinama, koje su puno veće od klasičnih željezničkih, što ne čudi s obzirom na težinu od 1.700 tona po dizalici.

Preostale dvije STS dizalice trebale bi stići početkom iduće godine. Sve četiri dizalice bit će imenovane po značajnim ženama iz Rijeke, koje do sada nisu dobile ulice ili trgove u gradu. U anketi RGW-a odabrana su imena Antonije Reljac, simbola grobničkih mlikarica, nastavnice i junakinje Drugog svjetskog rata Zore Matijević, arhitektice Ade Felice Rošić, te Snježane Pejčić, prve hrvatske osvajačice olimpijske medalje.

Odluka o tome koja će dizalica nositi koje ime donijet će se nakon što sve četiri stignu u Rijeku.

Iskrcaj dviju novopridošlih dizalica bit će zahtjevan proces koji će trajati oko sedam dana, ovisno o vremenskim uvjetima. Riječ je o složenom prebacivanju dizalica s broda za teški teret na obalu, uz preciznu koordinaciju.

Foto: Sergej Drechsler/Novi List

Do sada je na Zagrebačku obalu stiglo ukupno 15 RTG dizalica na kotačima, a mnoge su već montirane. Također, postavljene su i dvije velike željezničke dizalice (RMG) za prekrcaj kontejnera na vlakove, na novom teretnom kolodvoru uz terminal.

Sve dizalice na terminalu, uključujući ove nove STS dizalice, bit će pogonjene električnom energijom. Prilikom spuštanja kontejnera, dizalice će proizvoditi električnu energiju, a RGW je već osigurao opskrbu električnom energijom iz obnovljivih izvora, u suradnji s domaćom tvrtkom ENNA Next.

Osim toga, dizalice će umjesto uobičajenog “pinganja” proizvoditi zvuk “bijelog šuma”, što će značajno smanjiti buku u okolnim naseljima. Njima će se upravljati daljinski, iz kontrolnih prostorija smještenih u obnovljenom kompleksu Metropolis, koji će postati sjedište RGW-a i pratećih službi terminala.

Ovaj sustav omogućit će bržu manipulaciju teretom i minimizirati prisutnost ljudi na operativnim površinama, čime će se značajno povećati sigurnost zaposlenih.

Kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali, kojim upravlja RGW, zajednička tvrtka APM Terminalsa (51%) i ENNA Logica (49%), trebao bi početi s radom sredinom iduće godine. U prvoj fazi očekuje se godišnji promet od 600 tisuća TEU-a, a s dovršetkom druge faze kapacitet će se povećati na preko milijun TEU-a.

HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Lifestyle

Foto / video