O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Povratak Trumpa: Što donosi pomorskoj industriji?

Pomorski sektor bi mogao svjedočiti rastu izvoza fosilnih goriva, dok kontejnerski prijevoz očekuje pritisak zbog potencijalnih carina.

Povratak Donalda Trumpa u Bijelu kuću izaziva podijeljena mišljenja u pomorskoj industriji. Dok mnogi smatraju da će njegov energetski fokus i smanjenje regulacija pogodovati tankerima, sektor kontejnerskog prijevoza mogao bi se suočiti s izazovima, piše Splash247.com.

Trumpova politika naglašava povećanu domaću proizvodnju nafte i plina te smanjenje regulacija s ciljem postizanja “energetske dominacije” SAD-a. Njegovi planovi uključuju razvoj infrastrukture za distribuciju i izvoz fosilnih goriva, što bi moglo pozitivno utjecati na sektor tankera.

Rastući potencijal za tankere

Prema Buraku Cetinoku iz brokera Arrow, povećanje izvoza nafte i plina moglo bi ojačati tržište tankera. Trumpova stroža politika prema Iranu, uz moguće pojačanje sankcija, dodatno bi smanjila prisutnost iranske nafte na tržištu, što bi moglo otvoriti prostor za “legitimne” terete.

CEO Frontlinea, Lars Barstad, predviđa da bi Trumpova politika prema Iranu i Venezueli mogla dovesti do snažnije kontrole nad tzv. “mračnom flotom” tankera, koja zaobilazi međunarodne sankcije, čime bi se povećala sigurnost na morima.

Utjecaj na kontejnerski i suhi teret

Za suhi teret, očekuje se da Trumpove politike neće imati direktan utjecaj na trgovinske rute. Analiza Arrowa sugerira da bi potencijalni trgovinski rat s Kinom mogao rezultirati većim nabavama žitarica iz Brazila, no ne očekuju se značajni poremećaji.

S druge strane, kontejnerski sektor mogao bi osjetiti negativne posljedice Trumpove politike u srednjem i dugom roku. Burak Cetinok iz Arrowa predviđa da će potencijalne carine potaknuti kratkoročni porast potražnje, ali da će dugoročno doći do pada izvoza, uz istovremeni porast isporuke kontejnerskih brodova. Također, mogućnost mira u Gazi i smirivanje napetosti oko Irana mogli bi omogućiti sigurniji prolaz kroz Crveno more, što bi smanjilo potrebu za preusmjeravanjem kontejnerskog prometa.

Utjecaj na globalne tarife i inflaciju

Mark Williams iz konzultantske tvrtke Shipping Strategy upozorava da bi povratak carina mogao negativno utjecati na pomorski sektor. “Carine su loše za pomorsku trgovinu, što znači da Trump neće biti dobar za sektor,” izjavio je. Williams također upozorava na rizik od stagflacije, odnosno kombinacije inflacije i smanjenja gospodarske aktivnosti, što bi moglo dodatno pogoditi industriju.

Pomorski sektor bi mogao svjedočiti rastu izvoza fosilnih goriva, dok kontejnerski prijevoz očekuje pritisak zbog potencijalnih carina.

Povratak Donalda Trumpa u Bijelu kuću izaziva podijeljena mišljenja u pomorskoj industriji. Dok mnogi smatraju da će njegov energetski fokus i smanjenje regulacija pogodovati tankerima, sektor kontejnerskog prijevoza mogao bi se suočiti s izazovima, piše Splash247.com.

Trumpova politika naglašava povećanu domaću proizvodnju nafte i plina te smanjenje regulacija s ciljem postizanja “energetske dominacije” SAD-a. Njegovi planovi uključuju razvoj infrastrukture za distribuciju i izvoz fosilnih goriva, što bi moglo pozitivno utjecati na sektor tankera.

Rastući potencijal za tankere

Prema Buraku Cetinoku iz brokera Arrow, povećanje izvoza nafte i plina moglo bi ojačati tržište tankera. Trumpova stroža politika prema Iranu, uz moguće pojačanje sankcija, dodatno bi smanjila prisutnost iranske nafte na tržištu, što bi moglo otvoriti prostor za “legitimne” terete.

CEO Frontlinea, Lars Barstad, predviđa da bi Trumpova politika prema Iranu i Venezueli mogla dovesti do snažnije kontrole nad tzv. “mračnom flotom” tankera, koja zaobilazi međunarodne sankcije, čime bi se povećala sigurnost na morima.

Utjecaj na kontejnerski i suhi teret

Za suhi teret, očekuje se da Trumpove politike neće imati direktan utjecaj na trgovinske rute. Analiza Arrowa sugerira da bi potencijalni trgovinski rat s Kinom mogao rezultirati većim nabavama žitarica iz Brazila, no ne očekuju se značajni poremećaji.

S druge strane, kontejnerski sektor mogao bi osjetiti negativne posljedice Trumpove politike u srednjem i dugom roku. Burak Cetinok iz Arrowa predviđa da će potencijalne carine potaknuti kratkoročni porast potražnje, ali da će dugoročno doći do pada izvoza, uz istovremeni porast isporuke kontejnerskih brodova. Također, mogućnost mira u Gazi i smirivanje napetosti oko Irana mogli bi omogućiti sigurniji prolaz kroz Crveno more, što bi smanjilo potrebu za preusmjeravanjem kontejnerskog prometa.

Utjecaj na globalne tarife i inflaciju

Mark Williams iz konzultantske tvrtke Shipping Strategy upozorava da bi povratak carina mogao negativno utjecati na pomorski sektor. “Carine su loše za pomorsku trgovinu, što znači da Trump neće biti dobar za sektor,” izjavio je. Williams također upozorava na rizik od stagflacije, odnosno kombinacije inflacije i smanjenja gospodarske aktivnosti, što bi moglo dodatno pogoditi industriju.

Što nas pokreće