O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Nova europska regulativa: dokaz o osiguranju i za brodove u prolazu

Nova europska regulativa zahtijeva od svih brodova, čak i onih koji samo prolaze kroz vode EU, da predoče dokaz o osiguranju, s ciljem suzbijanja rizika koje donose brodovi iz “sjenske flote

Kako piše Splash247, Europska komisija usvojila je novu izmjenu Direktive o praćenju brodova kojom se zahtijeva da svi brodovi, uključujući i one koji samo prolaze kroz vode Europske unije, moraju predočiti dokaz o valjanom osiguranju. Mjera je odgovor na sve veće sigurnosne i okolišne prijetnje koje donosi tzv. shadow fleet – flota uglavnom starijih i nesigurnih tankera povezanih s Rusijom, često bez potvrđenog osiguranja.

Prema podacima S&P Global Market Intelligence, više od 1.000 brodova povezano je sa sankcijama, a čak 800 njih nema potvrđeno osiguranje. Prosječna starost tih brodova iznosi 21 godinu – znatno više od globalnog prosjeka, što dodatno pojačava zabrinutost zbog mogućih nesreća i ekoloških katastrofa.

Zabrinutost raste i zbog sve češćih incidenata, poput rezanja podmorskih kabela koje uzrokuju brodovi spuštanjem sidra. Kao odgovor, europske zemlje pojačale su nadzor. NATO i baltičke države pokrenule su operaciju Baltic Sentry, a Danska od veljače provodi ciljane kontrole tankera na sidrištu kod Skagena.

Paralelno s tim, britanski sustav Nordic Warden – aktiviran putem Zajedničkih ekspedicijskih snaga (JEF) – koristi umjetnu inteligenciju i AIS podatke za procjenu rizika koje predstavljaju pojedini brodovi u osjetljivim područjima.

Početkom mjeseca Estonija je prvi put zadržala brod iz sjenske flote zbog lažne zastave – 18-godišnji tanker bez valjane registracije, što je prvi slučaj takve vrste u Baltičkom moru.

Nova europska regulativa zahtijeva od svih brodova, čak i onih koji samo prolaze kroz vode EU, da predoče dokaz o osiguranju, s ciljem suzbijanja rizika koje donose brodovi iz “sjenske flote

Kako piše Splash247, Europska komisija usvojila je novu izmjenu Direktive o praćenju brodova kojom se zahtijeva da svi brodovi, uključujući i one koji samo prolaze kroz vode Europske unije, moraju predočiti dokaz o valjanom osiguranju. Mjera je odgovor na sve veće sigurnosne i okolišne prijetnje koje donosi tzv. shadow fleet – flota uglavnom starijih i nesigurnih tankera povezanih s Rusijom, često bez potvrđenog osiguranja.

Prema podacima S&P Global Market Intelligence, više od 1.000 brodova povezano je sa sankcijama, a čak 800 njih nema potvrđeno osiguranje. Prosječna starost tih brodova iznosi 21 godinu – znatno više od globalnog prosjeka, što dodatno pojačava zabrinutost zbog mogućih nesreća i ekoloških katastrofa.

Zabrinutost raste i zbog sve češćih incidenata, poput rezanja podmorskih kabela koje uzrokuju brodovi spuštanjem sidra. Kao odgovor, europske zemlje pojačale su nadzor. NATO i baltičke države pokrenule su operaciju Baltic Sentry, a Danska od veljače provodi ciljane kontrole tankera na sidrištu kod Skagena.

Paralelno s tim, britanski sustav Nordic Warden – aktiviran putem Zajedničkih ekspedicijskih snaga (JEF) – koristi umjetnu inteligenciju i AIS podatke za procjenu rizika koje predstavljaju pojedini brodovi u osjetljivim područjima.

Početkom mjeseca Estonija je prvi put zadržala brod iz sjenske flote zbog lažne zastave – 18-godišnji tanker bez valjane registracije, što je prvi slučaj takve vrste u Baltičkom moru.

MOŽE VAS ZANIMATI

O kuharima i ostalima