O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Maersk stiže u Rijeku i nudi milijun TEU-a prometa na Zagrebačkoj obali

Na ponovljeni natječaj za novog koncesionara za kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali stigla je jedna ponuda, konzorcija koji čine APM Terminals, tvrtka kći najvećeg kontejnerskog brodara A.P. Moller-Maersk i Enna Logic, hrvatska logistička tvrtka koja posluje u sastavu PPD grupe, potvrđeno je iz Lučke uprave Rijeka.; javlja Novi List

APM Terminals i Enna Logic su, prema ravnatelju Lučke uprave Denisu Vukorepi, ponudili promet od milijun TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera) u prve dvije godine poslovanja terminala te promet od po minimalno 500 tisuća TEU-a, u svakoj od narednih najmanje osam godina poslovanja.

Jamstvo prometa bilo je ujedno i najvažniji kriterij u ponovljenom natječaju, za razliku od poništenog, u kojemu se bodovala visina koncesijske naknade, kao i ponuda za gradnju dodatnih 280 metara operativne obale kontejnerskog terminala.

Koncesija na 50 godina

U novom je natječaju koncesijska naknada postavljena na fiksnih dva milijuna eura godišnje, uz promjenjivi dio koji varira, ovisno o prihodima. Tako promjenjivi dio koncesijske naknade iznosi šest posto od bruto prihoda terminala, ukoliko prihod iznosi do dvadeset milijuna eura.

Osim izgradnje dodatnih 280 metara obale, koncesionar ima i obavezu potpunog opremanja terminala, od infrastrukture poput vodovoda, odvodnje, električne mreže i telekomunikacija, preko zgrada i operativnih površina, do obalnih kontejnerskih mostova i dizalica te sve ostale opreme potrebne za funkcioniranje terminala, s tim da terminal treba profunkcionirati u roku od oko dvije i pol godine od potpisivanja koncesijskog ugovora.

Taj rok se poklapa s rokom za završetak radova na pristupnoj cesti D-403 koje je, inače, sastavni dio projekta novog kontejnerskog terminala i bez koje Zagrebačka obala ne može dobiti uporabnu dozvolu. Kako neslužbeno saznajemo, ponuđač namjerava i praktički odmah krenuti u pripreme i izgradnju druge faze terminala.

Renomirane tvrtke

Ono što sada očekujemo, jest da koncesionar novi terminal čim prije stavi u funkciju, čime će Rijeka, zajedno s punim kapacitetom kontejnerskog terminala na Brajdici, koja je prošle godine ostvarila povijesni rezultat od preko 300 tisuća TEU-a, kroz nekoliko godina imati veći kontejnerski promet nego slovenska luka Kopar.

Pridodamo li tome ulaganja koja provodimo u luci, ali i na cestovnom i željezničkom povezivanju, luka Rijeka će u sljedećih nekoliko godina s pravom postati najveće intermodalno središte u ovom dijelu Europe te vodeća luka u Sjevernom Jadranu za kontejnerski promet, rekao je Butković.

Foto: Oleg Butković/Novi List

Zajamčeni promet i činjenica da je riječ o jednom od najvećih operatera lučkih kontejnerskih terminala u svijetu, u konzorciju s renomiranom domaćom logističkom tvrtkom, pokazuje da je Rijeka na pravom putu da u nekoliko godina postane vodeća kontejnerska luka i intermodalno središte na Jadranu.

– Sa zadovoljstvom možemo potvrditi da smo dali ponudu za koncesiju na riječkom kontejnerskom terminalu i željno očekujemo povratne informacije od lučkih vlasti, poručili su iz APM-a.

Vlasnički udjeli

U Lučkoj upravi računaju da bi na novom terminalu na Zagrebačkoj obali trebalo biti otvoreno najmanje dvije stotine radnih mjesta, uz još otprilike toliko u popratnim djelatnostima i uslugama vezanim uz poslovanje terminala.

Ako pristigla ponuda bude ocijenjena valjanom, na budućem terminalu upravljačka prava držat će APM Terminals, s 51 posto vlasničkog udjela, dok će Enna Logic držati preostalih 49 posto.

APM Terminals posluje u A.P.Moller-Maersk grupi te upravlja sa 75 kontejnerskih terminala širom svijeta, što samostalno, što, kao što bi mogao biti slučaj sa Zagrebačkom obalom, u partnerstvu s lokalnim tvrtkama.

Ukupni prihodi tvrtke u 2019. godini iznosili su 3,2 milijarde dolara, a samo u toj godini kompanija je otvorila pet novih kontejnerskih terminala.

Unatoč COVID-krizi, ulaganja su nastavljena i u prošloj godini, kroz širenje postojećih i izgradnju jednog novog terminala u Danskoj.

Enna Logic dio je Enna Grupe koja posluje u sastavu PPD-a, grupacije sa sjedištem u Vukovaru koja se prvenstveno bavi trgovinom prirodnim plinom, ali i nizom drugih djelatnosti, među kojima logističkim i transportnim uslugama pa tako i željezničkim teretnim prijevozom.

Cijeli članak pročitajte ovdje

Na ponovljeni natječaj za novog koncesionara za kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali stigla je jedna ponuda, konzorcija koji čine APM Terminals, tvrtka kći najvećeg kontejnerskog brodara A.P. Moller-Maersk i Enna Logic, hrvatska logistička tvrtka koja posluje u sastavu PPD grupe, potvrđeno je iz Lučke uprave Rijeka.; javlja Novi List

APM Terminals i Enna Logic su, prema ravnatelju Lučke uprave Denisu Vukorepi, ponudili promet od milijun TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera) u prve dvije godine poslovanja terminala te promet od po minimalno 500 tisuća TEU-a, u svakoj od narednih najmanje osam godina poslovanja.

Jamstvo prometa bilo je ujedno i najvažniji kriterij u ponovljenom natječaju, za razliku od poništenog, u kojemu se bodovala visina koncesijske naknade, kao i ponuda za gradnju dodatnih 280 metara operativne obale kontejnerskog terminala.

Koncesija na 50 godina

U novom je natječaju koncesijska naknada postavljena na fiksnih dva milijuna eura godišnje, uz promjenjivi dio koji varira, ovisno o prihodima. Tako promjenjivi dio koncesijske naknade iznosi šest posto od bruto prihoda terminala, ukoliko prihod iznosi do dvadeset milijuna eura.

Osim izgradnje dodatnih 280 metara obale, koncesionar ima i obavezu potpunog opremanja terminala, od infrastrukture poput vodovoda, odvodnje, električne mreže i telekomunikacija, preko zgrada i operativnih površina, do obalnih kontejnerskih mostova i dizalica te sve ostale opreme potrebne za funkcioniranje terminala, s tim da terminal treba profunkcionirati u roku od oko dvije i pol godine od potpisivanja koncesijskog ugovora.

Taj rok se poklapa s rokom za završetak radova na pristupnoj cesti D-403 koje je, inače, sastavni dio projekta novog kontejnerskog terminala i bez koje Zagrebačka obala ne može dobiti uporabnu dozvolu. Kako neslužbeno saznajemo, ponuđač namjerava i praktički odmah krenuti u pripreme i izgradnju druge faze terminala.

Renomirane tvrtke

Ono što sada očekujemo, jest da koncesionar novi terminal čim prije stavi u funkciju, čime će Rijeka, zajedno s punim kapacitetom kontejnerskog terminala na Brajdici, koja je prošle godine ostvarila povijesni rezultat od preko 300 tisuća TEU-a, kroz nekoliko godina imati veći kontejnerski promet nego slovenska luka Kopar.

Pridodamo li tome ulaganja koja provodimo u luci, ali i na cestovnom i željezničkom povezivanju, luka Rijeka će u sljedećih nekoliko godina s pravom postati najveće intermodalno središte u ovom dijelu Europe te vodeća luka u Sjevernom Jadranu za kontejnerski promet, rekao je Butković.

Foto: Oleg Butković/Novi List

Zajamčeni promet i činjenica da je riječ o jednom od najvećih operatera lučkih kontejnerskih terminala u svijetu, u konzorciju s renomiranom domaćom logističkom tvrtkom, pokazuje da je Rijeka na pravom putu da u nekoliko godina postane vodeća kontejnerska luka i intermodalno središte na Jadranu.

– Sa zadovoljstvom možemo potvrditi da smo dali ponudu za koncesiju na riječkom kontejnerskom terminalu i željno očekujemo povratne informacije od lučkih vlasti, poručili su iz APM-a.

Vlasnički udjeli

U Lučkoj upravi računaju da bi na novom terminalu na Zagrebačkoj obali trebalo biti otvoreno najmanje dvije stotine radnih mjesta, uz još otprilike toliko u popratnim djelatnostima i uslugama vezanim uz poslovanje terminala.

Ako pristigla ponuda bude ocijenjena valjanom, na budućem terminalu upravljačka prava držat će APM Terminals, s 51 posto vlasničkog udjela, dok će Enna Logic držati preostalih 49 posto.

APM Terminals posluje u A.P.Moller-Maersk grupi te upravlja sa 75 kontejnerskih terminala širom svijeta, što samostalno, što, kao što bi mogao biti slučaj sa Zagrebačkom obalom, u partnerstvu s lokalnim tvrtkama.

Ukupni prihodi tvrtke u 2019. godini iznosili su 3,2 milijarde dolara, a samo u toj godini kompanija je otvorila pet novih kontejnerskih terminala.

Unatoč COVID-krizi, ulaganja su nastavljena i u prošloj godini, kroz širenje postojećih i izgradnju jednog novog terminala u Danskoj.

Enna Logic dio je Enna Grupe koja posluje u sastavu PPD-a, grupacije sa sjedištem u Vukovaru koja se prvenstveno bavi trgovinom prirodnim plinom, ali i nizom drugih djelatnosti, među kojima logističkim i transportnim uslugama pa tako i željezničkim teretnim prijevozom.

Cijeli članak pročitajte ovdje

MOŽE VAS ZANIMATI

O kuharima i ostalima