Singapurska kompanija Sinogas naručila je dva vrlo velika broda za prijevoz plina (VLGC) od 93 000 kubičnih metara, koji će po izgradnji biti najveći VLGC-ovi na svijetu, piše Offshore energy.
Klasifikacijsko društvo Bureau Veritas izdalo je odobrenje za projektiranje najvećih vrlo velikih brodova za prijevoz plina (VLGC). Dizajn za VLGC-a ‘Panda 93P’ razvio je Jiangnan Shipyard, kineski brodograditelj koji je dio China State Shipbuilding Corporation (CSSC).
Nakon isporuke, ti će brodovi biti najveći VLGC-i na svijetu, a pokretat će ih ukapljeni naftni plin (LPG).
Isporuka ovih VLGC-ova, uglavnom namijenjenih za prijevoz LPG-a, planirana je za prvu polovicu 2023. godine. Isporuka će obilježiti tehnološki skok za Jiangnan u razvoju novih koncepata za VLGC-ove u dugoročnoj suradnji s Bureau Veritasom. Ova narudžba opisana je kao značajna prekretnica i za brodogradilište i za klasifikacijsko društvo na putu do dekarbonizacije pomorske industrije.
Novi dizajn smanjit će emisije CO2 za približno 32% u usporedbi s prethodnom generacijom VLGC-a od 84.000 cbm pogonjenih lož-uljem s niskim udjelom sumpora (LSFO). Ovo smanjenje odražava visoko optimiziran dizajn, kao i upotreba LPG-a kao goriva.
Dizajn je evolucija Jiangnanove serije VLGC-ova “Panda” s optimiziranim oblikom trupa koji omogućuje veći kapacitet tereta bez značajnog povećanja potrošnje goriva. Dizajn uključuje dva spremnika za gorivo s LPG-om na palubi koji omogućuju operacije pogonjene LPG-om pri prijevozu tereta koji nije LPG.