Na kraju godine koja je za kompanije koje se bave prijevozom kontejnera izgledala kao jedan dugi Božić, stiže još jedan ‘bonus’ u obliku ponovnog porasta cijena vozarina za prijevoz kontejnera. Dodatna je to potvrda da će 2021. ostati zapamćena kao razdoblje najveće zarade u povijesti sektora, piše Splash247.
Cijene vozarina, koje su u posljednjih pet tjedana blago opadale, ponovno su u porastu te dostižu nove rekordne razine. Njih u stopu prate i brojke dugoročno ugovorenih suradnji.
Stope vozarina za kontejnere u petak su porasle za 1,8% na 4.811 bodova na Shanghai Containerized Freight Index, što je rekord svih vremena za ovaj indeks. Drewry’s World Container Index također je porastao prošlog tjedna, nakon pada koji je zabilježen u prethodnom mjesecu.
Nakon velikog povećanja do kineske Nove godine 2021., cijene su nakratko pale da bi potom krenule dalje naviše tijekom ljeta 2021., napisao je Lars Jensen, izvršni direktor Vespucci Maritimea, dodajući: Sada opet postavljamo nove rekorde. Čini se da bi se to moglo nastaviti do kineske Nove godine 2022.
Cijene vozarina za kontejnere i čartere kontejnerskih brodova trebale bi ostati povišene uz snažan rast BDP-a i potrošnje, zajedno s ograničenim rastom ponude, navodi se danas u novom izvješću investicijske banke Jefferies.
Analitičari danske konzultantske tvrtke Sea-Intelligence predvidjeli su tijekom vikenda: Cijene vozarina ponovno su u porastu i vjerojatno će nastaviti rasti do kineske Nove godine. Ako je vjerovati normalnim sezonskim obrascima, oko Božića bi moglo doći do blagog pada, no ništa se na trenutnom tržištu ne može protumačiti kao normalno.
Kako je Alphaliner predvidio ranije ovog mjeseca, samo prvih 10 vodećih kompanija koje se bave prijevozom kontejnera na dobrom su putu da ostvare rekordnih 115 do 120 milijardi dolara dobiti u 2021. godini.
Pročitajte i: Kako najveće svjetske brodarske kompanije troše svoju rekordnu zaradu?