Kineski brodograditelji isporučili su ovog tjedna novi najveći kontejnerski brod na svijetu – Ever Alot, za tajvansku kompaniju Evergreen.
Iako je plovilo istih dimenzija kao i brodovi Evergreenove A klase izgrađeni u Južnoj Koreji, kineski dizajn rezultirao je blagim povećanjem kapaciteta, čime je brod dostigao kapacitet od 24.004 TEU, što mu daje titulu svjetskog rekordera. Usporedbe radi, južnokorejski Ever Ace, isporučen u ljeto 2021., kapaciteta je od 23.992 TEU, piše gCaptain.
Novi Ever Alot prvo je u seriji plovila koje kineski Hudong-Zhonghua Shipbuilding Co., podružnica China State Shipbuilding Corporation (CSSC), izgradila za Evergreen. Isporuka je odgođena zbog nedavnih lockdowna u Šangaju, pa će ubrzo biti isporučen i sestrinski brod Ever Aria. Fotografije koje je objavio CSSC prikazuju sestrinske brodove jedan pored drugog na brodogradilištu, piše The Maritime Executive.
Što se tiče dimenzija Ever Alota, uz kapacitet od 24.004 TEU jedinice, brod je dug 400 metara, širok 61,5 metara, a gaz mu iznosi 17 metara. Kako su se u izvještajima o isporuci broda pohvalili kineski mediji, kontejneri se na novi golemi Evergreenov brod mogu naslagati do visine ekvivalente zgradi od 22 kata, a prostor na palubi ekvivalentan je veličini tri i pol nogomenta terena.
Brod je sedmo plovilo u takozvanoj Evergreen A klasi i prvi brod u klasi, ali i svijetu, koji je premašio kapacitet od 24.000 TEU. Prvih šest brodova u klasi izgradila je tvrtka Samsung Heavy Industries u Južnoj Koreji, no oni imaju nešto manji kapacitet od 23.992 TEU, unatoč tome što imaju iste dimenzije. Prvi brod u klasi, Ever Ace, prethodno je nosio titulu najvećeg na svijetu nakon isporuke u srpnju 2021. godine.
U Evergreenovoj A klasi planirana je izgradnja ukupno 13 plovila, uključujući četiri koje gradi Hudong-Zhonghua.
Osim kontejnerskih brodova koji se grade za Evergreen, isti brodograditelj prošlog je tjedna započeo gradnju dva kontejnerska broda od 24.000 TEU za MSC. Ovo su drugo i treće plovilo koje se grade za MSC, a u brodogradilištu se trenutno grade četiri kontejnerska broda od 24.000 TEU.