Pojavljuju se novi detalji vezani uz teretni brod Raptor koji je u nedjelju, 26. studenog, potonuo kod grčkog otoka Lezbosa.
Do sada su poznate činjenice da je brod pod zastavom Komora s 14 članova posade potonuo otprilike 4,5 nautičkih milja jugozapadno od Lezbosa. Jedan član posade je poginuo, jedan je spašen, a 12 ih se vodi kao nestalo.
Pročitajte više: Havarija kod Grčke: Teretni brod potonuo, potraga za članovima posade
No, sve se više postavljaju pitanja o incidentu i razlozima zašto kapetan nije na vrijeme zatražio pomoć jer je, navodno, nekoliko sati ranije voda počela prodirati u brod, piše Splash247.
Jedini preživjeli je kazao da je voda u brod počela prodirati u subotu navečer, ali da signal za pomoć nije poslan odmah jer “vlasnik broda to nije preporučio”.
“Pokušali smo s kantama i drugim sredstvima koja smo imali na brodu izvući vodu. U jednom se trenutku brod počeo opasno naginjati, a onda sam ja skočio u more”, citiraju grčki mediji 40-godišnjeg preživjelog iz Egipta, dodajući da je vidio još njih četvero do petero kako također skaču s broda.
Grčki medij piše, pozivajući se na svjedočanstvo spašenog člana posade, da je brod izgrađen 1984. zapravo išao prema Ukrajini te da su vlasti vrlo sumnjičave prema teretu koji je brod prevozio.
Raptor, povezan s libanonskom tvrtkom Cedar Marine Services, imao je živopisnu prošlost. Brod je prije otprilike dvije godine stavljen na crnu listu međunarodnih kontrolnih tijela nakon što je utvrđeno da dokumenti koji se odnose na članove posade nisu bili odobreni te da postoje nezakoniti upisi u naftnu knjigu, što ukazuje na nezakonite radnje, uključujući i krijumčarenje.
Cedar Marine Services posjedovao je teretni brod Manassa Rose M izgrađen 1982. koji se nasukao u zaljevu Kissamos na Kreti u siječnju 2022. i prepolovio na dva dijela. Vlasti su optužile posadu za ponašanje koje je doprinijelo brodolomu, kao i za nošenje krijumčarenih duhanskih proizvoda, navodi Splash247.