O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Hrvatska Brodogradilišta Spremna za Izgradnju Novih Jadrolinijinih Trajekata

Hrvatska brodogradilišta imaju kapacitete i znanja za gradnju trajekata, a mnogi vjeruju da bi Jadrolinija trebala obnoviti flotu domaćim brodovima.

Velika hrvatska brodogradilišta posjeduju sve potrebne resurse i znanja za izgradnju trajekata, dok manja brodogradilišta konkuriraju u gradnji manjih trajekata i putničkih katamarana.Neka od vodećih brodogradilišta već imaju pripremljene projekte, a gradnja trajekata im ne predstavlja problem jer su radili na složenijim brodovima. Svi se slažu da bi bilo logično da Jadrolinija, kao državni brodar, obnavlja flotu brodovima izgrađenim u hrvatskim brodogradilištima.

Nedavni incident s trajektom Lastovo otvorio je pitanja o poslovnoj politici Jadrolinije, uvjetima rada i starosti brodova. Zadnji trajekt za Jadroliniju dovršen je 2014. u Uljaniku, dok je zadnji trajekt za hrvatskog brodara sagrađen 2018. u brodogradilištu Dalmont. Trajekt “Četiri zvonika“, sagrađen za Rapsku plovidbu, pokazao je sposobnost tog brodogradilišta za gradnju manjih trajekata.

Jadrolinija ističe da, kao državna tvrtka, želi graditi brodove u hrvatskim brodogradilištima, ali napominje da su obvezni provoditi javne natječaje. Samir Hadžić, predsjednik uprave Uljanik Brodogradnje 1856, naglašava da je to brodogradilište zainteresirano i sposobno graditi brodove za domaće brodare. Smatra da bi narudžbe državnih kompanija u domaćim brodogradilištima trebale biti prioritet.

Brodosplit je također gradio trajekte za Jadroliniju, uključujući trajekte Biokovo i Jadran. Njihov posljednji isporučeni trajekt, ro-pax putnički brod Piana, proglašen je najboljim u svojoj klasi na svijetu 2011. godine. Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita, vjeruje da će zbog kvalitete i iskustva Brodosplit biti glavni izbor za gradnju novih trajekata, posebno većih.

Riječko brodogradilište 3. maj također je zainteresirano za gradnju trajekata za Jadroliniju, a njihov rukovoditelj komercijale, Siniša Ostojić, kaže da brodogradilište ima sve potrebne resurse za takve projekte. Cijena gradnje trajekata ovisi o tehničkim specifikacijama i posebnim zahtjevima naručitelja, a procjenjuje se na oko 15 milijuna eura, uz rok gradnje od 12 mjeseci, ovisno o dostupnosti materijala i opreme, prenosi Škveranka.

Hrvatska brodogradilišta imaju kapacitete i znanja za gradnju trajekata, a mnogi vjeruju da bi Jadrolinija trebala obnoviti flotu domaćim brodovima.

Velika hrvatska brodogradilišta posjeduju sve potrebne resurse i znanja za izgradnju trajekata, dok manja brodogradilišta konkuriraju u gradnji manjih trajekata i putničkih katamarana.Neka od vodećih brodogradilišta već imaju pripremljene projekte, a gradnja trajekata im ne predstavlja problem jer su radili na složenijim brodovima. Svi se slažu da bi bilo logično da Jadrolinija, kao državni brodar, obnavlja flotu brodovima izgrađenim u hrvatskim brodogradilištima.

Nedavni incident s trajektom Lastovo otvorio je pitanja o poslovnoj politici Jadrolinije, uvjetima rada i starosti brodova. Zadnji trajekt za Jadroliniju dovršen je 2014. u Uljaniku, dok je zadnji trajekt za hrvatskog brodara sagrađen 2018. u brodogradilištu Dalmont. Trajekt “Četiri zvonika“, sagrađen za Rapsku plovidbu, pokazao je sposobnost tog brodogradilišta za gradnju manjih trajekata.

Jadrolinija ističe da, kao državna tvrtka, želi graditi brodove u hrvatskim brodogradilištima, ali napominje da su obvezni provoditi javne natječaje. Samir Hadžić, predsjednik uprave Uljanik Brodogradnje 1856, naglašava da je to brodogradilište zainteresirano i sposobno graditi brodove za domaće brodare. Smatra da bi narudžbe državnih kompanija u domaćim brodogradilištima trebale biti prioritet.

Brodosplit je također gradio trajekte za Jadroliniju, uključujući trajekte Biokovo i Jadran. Njihov posljednji isporučeni trajekt, ro-pax putnički brod Piana, proglašen je najboljim u svojoj klasi na svijetu 2011. godine. Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita, vjeruje da će zbog kvalitete i iskustva Brodosplit biti glavni izbor za gradnju novih trajekata, posebno većih.

Riječko brodogradilište 3. maj također je zainteresirano za gradnju trajekata za Jadroliniju, a njihov rukovoditelj komercijale, Siniša Ostojić, kaže da brodogradilište ima sve potrebne resurse za takve projekte. Cijena gradnje trajekata ovisi o tehničkim specifikacijama i posebnim zahtjevima naručitelja, a procjenjuje se na oko 15 milijuna eura, uz rok gradnje od 12 mjeseci, ovisno o dostupnosti materijala i opreme, prenosi Škveranka.