O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Butković o Tragediji na Malom Lošinju: Ostavku Nisam Dao jer Svi Zaslužuju Istinu

Dok se traže odgovori, sve su glasniji pozivi za hitnu modernizaciju flote i transparentnije upravljanje.

Na sjednici saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu, ministar Oleg Butković suočio se s nizom kritika i pitanja o stanju u Jadroliniji, posebno nakon tragične nesreće na trajektu Lastovo, u kojoj su smrtno stradala tri pomorca. Nesreća je bila rezultat pada rampe trajekta, a događaj je potaknuo brojne rasprave o sigurnosti i transparentnosti poslovanja najvećeg hrvatskog brodara, koji godišnje prevozi više od 12 milijuna putnika i 3,5 milijuna vozila.

Ministar Butković priznao je kako je pogriješio jer odmah nakon nesreće nije otišao na mjesto događaja, navodeći da ga je tragedija emocionalno potresla. “Trebalo je odmah otići dolje, no bio sam šokiran. Da mogu vratiti vrijeme, sigurno bih to učinio,” izjavio je. Također je dodao da nije podnio ostavku jer želi da se istraže sve okolnosti nesreće i otkrije potpuna istina.

Sigurnost pomorskog prometa postala je glavna tema sjednice. Oporbeni zastupnici, predvođeni Ivom Marković iz SDP-a, istaknuli su kako je sigurnost ključna za otočane, koji su ovisni o uslugama Jadrolinije. Marković je upozorila da otočani nemaju pristup hitnim službama putem glisera te da trajekti, na koje se oslanjaju, moraju biti sigurni i pouzdani – što trenutno, prema njenim riječima, nije slučaj. Posebno je kritizirala praksu Jadrolinije da kupuje starije, rabljene brodove, što dodatno izaziva zabrinutost u pogledu sigurnosti.

David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinije, stavio je svoj mandat na raspolaganje, preuzimajući moralnu odgovornost za nesreću. Istaknuo je da Jadrolinija, unatoč izazovima, redovito provodi tehničke preglede svojih brodova te da su svi tehnički ispravni. Najavio je i daljnju modernizaciju flote, uključujući planiranu investiciju od 135 milijuna eura za nabavu 19 novih brodova, kako bi se osigurao kontinuitet i sigurnost pomorskog prijevoza.

Osim sigurnosnih pitanja, raspravljalo se i o širem kontekstu konkurencije u pomorskom prometu. Ministar Butković je naglasio kako strani brodari aktivno pokušavaju preuzeti linije koje trenutno održava Jadrolinija, putem međunarodnih natječaja. U tom je kontekstu istaknuo važnost opreznog iznošenja javnih kritika kako bi se izbjeglo ugrožavanje poslovanja Jadrolinije, koja je strateški važna za Hrvatsku.

Oporba je, međutim, zatražila dodatnu reviziju poslovanja Jadrolinije, posebno u vezi s održavanjem brodova, sigurnosnim procedurama i transparentnošću u nabavi plovila. Marković je upozorila da državna revizija nije provedena u Jadroliniji od 2014. godine, što je izazvalo sumnje u pravilnost upravljanja sigurnosnim procedurama.

Za pomorce i stručnjake iz sektora, ova su pitanja od izuzetne važnosti. Starost flote, redovito održavanje i tehnička ispravnost brodova presudni su za sigurnost posade i putnika.

Sindikat pomoraca upozorio je kako sustav upravljanja sigurnošću na brodovima Jadrolinije, koji je u skladu s međunarodnim kodeksom, nije u funkciji i smatraju ga zapuštenim. Zapovjednici brodova često ne prate propisane sigurnosne protokole tijekom manevara, za što sindikat optužuje upravu.

Također su istaknuli kako je pet brodova starije od 30 godina, te smatraju da su opasni jer nemaju signalizaciju za otvaranje rampe. Na Lastovu, gdje se dogodila nesreća, zapovjedna struktura je imala premalo iskustva—zapovjednik, vođa palube i upravitelj stroja radili su na brodu samo dva mjeseca ili manje, što je prema pravilima struke nedovoljno da bi svi zajedno bili na istom brodu. Sindikat očekuje smjenu predsjednika Uprave, Davida Sopte.

Dok se traže odgovori, sve su glasniji pozivi za hitnu modernizaciju flote i transparentnije upravljanje.

Na sjednici saborskog Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu, ministar Oleg Butković suočio se s nizom kritika i pitanja o stanju u Jadroliniji, posebno nakon tragične nesreće na trajektu Lastovo, u kojoj su smrtno stradala tri pomorca. Nesreća je bila rezultat pada rampe trajekta, a događaj je potaknuo brojne rasprave o sigurnosti i transparentnosti poslovanja najvećeg hrvatskog brodara, koji godišnje prevozi više od 12 milijuna putnika i 3,5 milijuna vozila.

Ministar Butković priznao je kako je pogriješio jer odmah nakon nesreće nije otišao na mjesto događaja, navodeći da ga je tragedija emocionalno potresla. “Trebalo je odmah otići dolje, no bio sam šokiran. Da mogu vratiti vrijeme, sigurno bih to učinio,” izjavio je. Također je dodao da nije podnio ostavku jer želi da se istraže sve okolnosti nesreće i otkrije potpuna istina.

Sigurnost pomorskog prometa postala je glavna tema sjednice. Oporbeni zastupnici, predvođeni Ivom Marković iz SDP-a, istaknuli su kako je sigurnost ključna za otočane, koji su ovisni o uslugama Jadrolinije. Marković je upozorila da otočani nemaju pristup hitnim službama putem glisera te da trajekti, na koje se oslanjaju, moraju biti sigurni i pouzdani – što trenutno, prema njenim riječima, nije slučaj. Posebno je kritizirala praksu Jadrolinije da kupuje starije, rabljene brodove, što dodatno izaziva zabrinutost u pogledu sigurnosti.

David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinije, stavio je svoj mandat na raspolaganje, preuzimajući moralnu odgovornost za nesreću. Istaknuo je da Jadrolinija, unatoč izazovima, redovito provodi tehničke preglede svojih brodova te da su svi tehnički ispravni. Najavio je i daljnju modernizaciju flote, uključujući planiranu investiciju od 135 milijuna eura za nabavu 19 novih brodova, kako bi se osigurao kontinuitet i sigurnost pomorskog prijevoza.

Osim sigurnosnih pitanja, raspravljalo se i o širem kontekstu konkurencije u pomorskom prometu. Ministar Butković je naglasio kako strani brodari aktivno pokušavaju preuzeti linije koje trenutno održava Jadrolinija, putem međunarodnih natječaja. U tom je kontekstu istaknuo važnost opreznog iznošenja javnih kritika kako bi se izbjeglo ugrožavanje poslovanja Jadrolinije, koja je strateški važna za Hrvatsku.

Oporba je, međutim, zatražila dodatnu reviziju poslovanja Jadrolinije, posebno u vezi s održavanjem brodova, sigurnosnim procedurama i transparentnošću u nabavi plovila. Marković je upozorila da državna revizija nije provedena u Jadroliniji od 2014. godine, što je izazvalo sumnje u pravilnost upravljanja sigurnosnim procedurama.

Za pomorce i stručnjake iz sektora, ova su pitanja od izuzetne važnosti. Starost flote, redovito održavanje i tehnička ispravnost brodova presudni su za sigurnost posade i putnika.

Sindikat pomoraca upozorio je kako sustav upravljanja sigurnošću na brodovima Jadrolinije, koji je u skladu s međunarodnim kodeksom, nije u funkciji i smatraju ga zapuštenim. Zapovjednici brodova često ne prate propisane sigurnosne protokole tijekom manevara, za što sindikat optužuje upravu.

Također su istaknuli kako je pet brodova starije od 30 godina, te smatraju da su opasni jer nemaju signalizaciju za otvaranje rampe. Na Lastovu, gdje se dogodila nesreća, zapovjedna struktura je imala premalo iskustva—zapovjednik, vođa palube i upravitelj stroja radili su na brodu samo dva mjeseca ili manje, što je prema pravilima struke nedovoljno da bi svi zajedno bili na istom brodu. Sindikat očekuje smjenu predsjednika Uprave, Davida Sopte.