Kapacitet terminala za ukapljeni prirodni plin LNG Croatia na Krku uskoro će se povećati. Projekt vrijedan 16,6 milijuna eura realiziraju Kuzey Star Shipyard i zagrebačka tvrtka S.C.A.N., odabrani putem međunarodnog natječaja LNG Hrvatske.
Detalji projekta i izvođača radova
Prvi dio projekta povjeren je turskom brodogradilištu Kuzey Star Shipyard, koje će ugraditi i implementirati novi modul za uplinjavanje. Vrijednost ovog posla procijenjena je na 15 milijuna eura, dok je njihova ponuda iznosila 14,61 milijuna eura bez PDV-a. Unatoč konkurenciji, odlučujući kriterij bila je cijena, dok jamstvo nije odigralo značajnu ulogu, s obzirom na to da je ponuđeno samo godinu dana, piše Forbes.hr.
Drugi dio natječaja dobila je zagrebačka tvrtka S.C.A.N., koja će ugraditi elektroenergetsku opremu i osigurati integraciju FSRU broda s novim modulom za uplinjavanje. Vrijednost ovog posla iznosi 1,99 milijuna eura. S.C.A.N. je osigurao dvogodišnje jamstvo, čime su zadovoljili dodatne kriterije natječaja.
Povećanje kapaciteta i značaj projekta
LNG Croatia izgrađen je 2005. godine u Južnoj Koreji, a Hrvatska ga je nabavila 2018. godine. Postojeći kapacitet uplinjavanja iznosi 450 tisuća kubičnih metara na sat, dok će ugradnja novog modula omogućiti povećanje za dodatnih 250 tisuća kubičnih metara na sat.
Novi modul za uplinjavanje teži 470 tona i proizvodi ga norveška tvrtka WGS u Kini. Po završetku proizvodnje u veljači ove godine, modul će biti transportiran u brodogradilište izvođača, gdje će se provesti predfabrikacija, pripremni radovi i konačna ugradnja.
Radovi uključuju transport modula, demontažu postojećih elemenata na brodu, ojačanje konstrukcije te integraciju novog modula s postojećim sustavima. Novi modul bit će povezan s ključnim sustavima, uključujući ventilaciju, protupožarnu zaštitu, sustav za otparak plina i sustav morske vode za hlađenje.
Sigurnost i standardi izvođenja radova
Cijeli proces mora biti izveden prema visokim standardima klasifikacijskog društva DNV. Sustav će raditi pod radnim tlakom od 70 do 95 bara, a ključan je faktor minimalna temperatura morske vode od 10 stupnjeva Celzijusa. Izvođači su dužni osigurati potpunu funkcionalnost i usklađenost sustava prije puštanja u rad.
Širi kontekst i važnost projekta
Ovaj projekt ne samo da osigurava veću učinkovitost terminala, već zadovoljava i rastuće energetske potrebe Hrvatske te šire europske regije. Hrvatska se sve više pozicionira kao energetsko čvorište u regiji, pružajući stabilnu opskrbu plinom te jačajući svoju ulogu na energetskoj karti Europe.
Turski izvođač radova
Kuzey Star Shipyard, tursko brodogradilište s pogonima u Tuzli i Yalovi, ima bogato iskustvo u brodogradnji i remontima, uključujući LNG brodove. Njihov prethodni rad uključuje održavanje LNG broda Cheikh Bouamama i projekte za ruske nuklearne ledolomce.