O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

BIMCO najavljuje najveći rast flote produkt tankera u zadnjih 16 godina

Ove godine očekuje se isporuka 12 milijuna

dwt novih produkt tankera, što označava najveći rast u segmentu od 2009. godine

Prema podacima međunarodne organizacije BIMCO, 2025. godina donosi najveći broj isporuka novih produkt tankera od 2009. godine. Ukupno se očekuje isporuka oko 12 milijuna dwt, što je porast od čak 256% u usporedbi s prošlogodišnjim brojkama. Ovo je drugi najveći zabilježeni rast u povijesti, naglasio je Niels Rasmussen, glavni analitičar za brodarstvo pri BIMCO-u, piše Splash247.com.

Porast isporuka rezultat je značajnog broja narudžbi novih brodova tijekom 2023. i 2024. godine, kada je naručeno 551 produkt tankera s ukupnim kapacitetom od 38,7 milijuna dwt. Zbog ovih narudžbi, knjiga narudžbi porasla je s 10,6 milijuna dwt početkom 2023. na 41,2 milijuna dwt početkom 2025. godine, dok se omjer knjige narudžbi prema floti povećao s 6% na 22%.

Grčki brodarski brokeri Intermodal procjenjuju da će ove godine u službu stupiti ukupno 179 novih produkt tankera kapaciteta većeg od 10.000 dwt. Ovo predstavlja značajan skok u usporedbi s prošlom godinom, kada je isporučeno samo 49 brodova ukupne nosivosti 3,37 milijuna dwt, što je bila najniža brojka od 2001. godine.

Prema BIMCO-u, segment MR (medium-range) bio je najaktivniji u narudžbama, s ukupno 278 brodova naručenih tijekom posljednje dvije godine. Segment LR2 prednjači po kapacitetu, s naručenih 19,2 milijuna dwt. Ova dva segmenta dominirat će i u isporukama za 2025. godinu, s predviđenih 98 MR i 52 LR2 produkt tankera.

Foto: Clarksons Research/Splash247

Unatoč porastu narudžbi, samo 7% novih brodova koji će biti isporučeni u 2025. godini moći će koristiti alternativna goriva, dok će još 12% biti prilagođeno za buduće nadogradnje. Rasmussen upozorava da spor proces reciklaže brodova posljednjih godina usporava obnovu flote, dok 10% trenutnog kapaciteta čine brodovi stariji od 20 godina.

Procjenjuje se da će flota produkt tankera u 2025. godini rasti između 5% i 6%, ali očekivani pad rasta potražnje za naftom mogao bi rezultirati sporijim rastom potražnje za brodovima.

Ove godine očekuje se isporuka 12 milijuna

dwt novih produkt tankera, što označava najveći rast u segmentu od 2009. godine

Prema podacima međunarodne organizacije BIMCO, 2025. godina donosi najveći broj isporuka novih produkt tankera od 2009. godine. Ukupno se očekuje isporuka oko 12 milijuna dwt, što je porast od čak 256% u usporedbi s prošlogodišnjim brojkama. Ovo je drugi najveći zabilježeni rast u povijesti, naglasio je Niels Rasmussen, glavni analitičar za brodarstvo pri BIMCO-u, piše Splash247.com.

Porast isporuka rezultat je značajnog broja narudžbi novih brodova tijekom 2023. i 2024. godine, kada je naručeno 551 produkt tankera s ukupnim kapacitetom od 38,7 milijuna dwt. Zbog ovih narudžbi, knjiga narudžbi porasla je s 10,6 milijuna dwt početkom 2023. na 41,2 milijuna dwt početkom 2025. godine, dok se omjer knjige narudžbi prema floti povećao s 6% na 22%.

Grčki brodarski brokeri Intermodal procjenjuju da će ove godine u službu stupiti ukupno 179 novih produkt tankera kapaciteta većeg od 10.000 dwt. Ovo predstavlja značajan skok u usporedbi s prošlom godinom, kada je isporučeno samo 49 brodova ukupne nosivosti 3,37 milijuna dwt, što je bila najniža brojka od 2001. godine.

Prema BIMCO-u, segment MR (medium-range) bio je najaktivniji u narudžbama, s ukupno 278 brodova naručenih tijekom posljednje dvije godine. Segment LR2 prednjači po kapacitetu, s naručenih 19,2 milijuna dwt. Ova dva segmenta dominirat će i u isporukama za 2025. godinu, s predviđenih 98 MR i 52 LR2 produkt tankera.

Foto: Clarksons Research/Splash247

Unatoč porastu narudžbi, samo 7% novih brodova koji će biti isporučeni u 2025. godini moći će koristiti alternativna goriva, dok će još 12% biti prilagođeno za buduće nadogradnje. Rasmussen upozorava da spor proces reciklaže brodova posljednjih godina usporava obnovu flote, dok 10% trenutnog kapaciteta čine brodovi stariji od 20 godina.

Procjenjuje se da će flota produkt tankera u 2025. godini rasti između 5% i 6%, ali očekivani pad rasta potražnje za naftom mogao bi rezultirati sporijim rastom potražnje za brodovima.

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here