O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Još jedan ruski LNG tanker zaustavljen zbog sankcija – teret prebačen na plutajuće skladište

Prekrcaji s broda na brod postali su ključna strategija za nastavak izvoza ruskog LNG-a

Sankcije Sjedinjenih Američkih Država i dalje ozbiljno otežavaju Rusiji isporuku ukapljenog prirodnog plina (LNG) s postrojenja Arctic LNG 2. Nakon pet mjeseci putovanja, LNG tanker East Energy (139.833 m³) konačno je prekinuo svoju misiju i prebacio teret na plutajuće skladište Koryak u blizini Kamčatke.

Ovo prebacivanje označava završetak 25.000 nautičkih milja dugog putovanja, koje je započelo u rujnu prošle godine na Arktiku. Tanker je prolaskom kroz Sjeverni morski put stigao do zaljeva Nahodka kod Vladivostoka u listopadu, gdje je proveo zimu usidren ili kružeći Japanskim morem. Početkom veljače krenuo je prema plutajućem skladištu Koryak FSU kako bi istovario preostali LNG teret, piše gCaptain.

East Energy je posljednji u nizu LNG tankera iz takozvane “flote u sjeni” koji nisu uspjeli dostaviti ruski plin izravno azijskim kupcima. Prije njega, isti put su prošla dva druga tankera – Pioneer (138.121 m³) i Metagas Everest (138.028 m³) – koji su u rujnu i prosincu prošle godine prebacili teret na Koryak.

Ruta broda East Energy od rujna 2024. do veljače 2025. (Izvor: Shipatlas/gCaptain)

S kapacitetom od 360.000 m³, plutajuće skladište Koryak je sada vjerojatno popunjeno, čak i uz prirodni gubitak LNG-a uslijed isparavanja. Stručnjaci procjenjuju da je East Energy jedva uspio istovariti sav preostali teret, dok za veći tanker Nova Energy (149.835 m³) možda neće biti mjesta. Osim toga, još najmanje tri sankcionirana LNG broda (Nova Energy, Metagas Everest i vjerojatno Mulan od 79.800 m³) i dalje prevoze teret bez sigurnih odredišta.

S obzirom na ograničenja u pronalasku kupaca, postrojenje Arctic LNG 2 je privremeno zatvoreno nakon samo tri mjeseca rada. Prvi proizvodni lanac ugašen je u listopadu 2024., dok je pokretanje drugog odgođeno, a radovi na trećem u potpunosti zaustavljeni.

Međutim, unatoč sankcijama, najveći ruski LNG proizvođač Novatek ostvario je rekordnu proizvodnju. Samo postrojenje Yamal LNG isporučilo je više od 250 LNG pošiljki, ukupno 19,6 milijuna tona, dok je ukupna ruska LNG proizvodnja dosegnula 33,6 milijuna tona.

Europa i dalje ostaje glavno tržište za ruski LNG, kupujući gotovo polovicu ukupne proizvodnje. Iako Europska unija planira uvesti zabranu prekrcaja ruskog LNG-a u svojim terminalima, što bi moglo utjecati na oko 3 milijuna tona godišnje, Rusija već ima plan zaobilaženja. U Barentsovom moru formirana je flota LNG tankera namijenjena transferu tereta s broda na brod, čime se omogućava nastavak izvoza unatoč novim ograničenjima.

Prekrcaji s broda na brod postali su ključna strategija za nastavak izvoza ruskog LNG-a

Sankcije Sjedinjenih Američkih Država i dalje ozbiljno otežavaju Rusiji isporuku ukapljenog prirodnog plina (LNG) s postrojenja Arctic LNG 2. Nakon pet mjeseci putovanja, LNG tanker East Energy (139.833 m³) konačno je prekinuo svoju misiju i prebacio teret na plutajuće skladište Koryak u blizini Kamčatke.

Ovo prebacivanje označava završetak 25.000 nautičkih milja dugog putovanja, koje je započelo u rujnu prošle godine na Arktiku. Tanker je prolaskom kroz Sjeverni morski put stigao do zaljeva Nahodka kod Vladivostoka u listopadu, gdje je proveo zimu usidren ili kružeći Japanskim morem. Početkom veljače krenuo je prema plutajućem skladištu Koryak FSU kako bi istovario preostali LNG teret, piše gCaptain.

East Energy je posljednji u nizu LNG tankera iz takozvane “flote u sjeni” koji nisu uspjeli dostaviti ruski plin izravno azijskim kupcima. Prije njega, isti put su prošla dva druga tankera – Pioneer (138.121 m³) i Metagas Everest (138.028 m³) – koji su u rujnu i prosincu prošle godine prebacili teret na Koryak.

Ruta broda East Energy od rujna 2024. do veljače 2025. (Izvor: Shipatlas/gCaptain)

S kapacitetom od 360.000 m³, plutajuće skladište Koryak je sada vjerojatno popunjeno, čak i uz prirodni gubitak LNG-a uslijed isparavanja. Stručnjaci procjenjuju da je East Energy jedva uspio istovariti sav preostali teret, dok za veći tanker Nova Energy (149.835 m³) možda neće biti mjesta. Osim toga, još najmanje tri sankcionirana LNG broda (Nova Energy, Metagas Everest i vjerojatno Mulan od 79.800 m³) i dalje prevoze teret bez sigurnih odredišta.

S obzirom na ograničenja u pronalasku kupaca, postrojenje Arctic LNG 2 je privremeno zatvoreno nakon samo tri mjeseca rada. Prvi proizvodni lanac ugašen je u listopadu 2024., dok je pokretanje drugog odgođeno, a radovi na trećem u potpunosti zaustavljeni.

Međutim, unatoč sankcijama, najveći ruski LNG proizvođač Novatek ostvario je rekordnu proizvodnju. Samo postrojenje Yamal LNG isporučilo je više od 250 LNG pošiljki, ukupno 19,6 milijuna tona, dok je ukupna ruska LNG proizvodnja dosegnula 33,6 milijuna tona.

Europa i dalje ostaje glavno tržište za ruski LNG, kupujući gotovo polovicu ukupne proizvodnje. Iako Europska unija planira uvesti zabranu prekrcaja ruskog LNG-a u svojim terminalima, što bi moglo utjecati na oko 3 milijuna tona godišnje, Rusija već ima plan zaobilaženja. U Barentsovom moru formirana je flota LNG tankera namijenjena transferu tereta s broda na brod, čime se omogućava nastavak izvoza unatoč novim ograničenjima.

HTML Code here
HTML Code here