Indija ubrzano jača svoj brodograđevni sektor, privlačeći investicije najvećih svjetskih kontejnerskih prijevoznika u cilju postizanja globalne pomorske moći
Indija poduzima velike korake kako bi postala globalna sila u pomorskoj industriji, a ključnu ulogu u tome imaju tri najveće svjetske kontejnerske kompanije – MSC, Maersk i CMA CGM. Ove brodarske kompanije sudjeluju u ambicioznim planovima indijske vlade za jačanje brodogradnje i infrastrukture.
Vlada premijera Narendre Modija objavila je višemilijarderske investicije putem javno-privatnih partnerstava, a prvi koraci uključuju suradnju s vodećim svjetskim igračima u brodarstvu. Indijska ministrica financija Nirmala Sitharaman ranije ovog mjeseca najavila je osnivanje fonda za razvoj pomorstva u vrijednosti od 2,9 milijardi dolara, koji će osigurati dugoročno financiranje brodogradnje i remontne industrije. Vlada će uložiti 49% sredstava, dok će ostatak kapitala osigurati privatni sektor i luke, piše Splash247.
Danski Maersk, druga najveća svjetska kontejnerska linija, već je poduzeo konkretne korake potpisivanjem memoranduma o razumijevanju s indijskim brodogradilištem Cochin Shipyard. Cilj suradnje je razvoj kapaciteta za remont i brodogradnju, pri čemu se prvi popravak Maerskovog broda u brodogradilištu očekuje već 2025. godine.
Cochin Shipyard, osnovan 1972. godine, najveće je indijsko brodogradilište s ambicijama da postane vodeći regionalni centar za održavanje i popravak brodova. Suradnja s Maerskom u početnoj fazi obuhvatit će plovne popravke brodova do 7.000 TEU te dokovanje brodova do 4.000 TEU, uz mogućnost širenja kapaciteta u budućnosti.
Očekuje se da će i francuski CMA CGM slijediti ovaj primjer. Delegacija tvrtke uskoro dolazi u Indiju kako bi istražila mogućnosti ulaganja u brodogradnju i remont. Premijer Modi nedavno se sastao s izvršnim direktorom CMA CGM-a, Rodolpheom Saadéom, u Marseilleu, gdje su razgovarali o planovima kompanije u Indiji.
U međuvremenu, izvršni direktor MSC-a, Soren Toft, boravio je u Indiji kako bi se sastao s ministrom trgovine i industrije, Piyushom Goyalom. Njihovi razgovori obuhvatili su potencijalne investicije u kopnene kontejnerske terminale, proizvodnju kontejnera, brodogradnju, remont i strateška partnerstva u sektoru pomorstva. Indijska vlada aktivno radi na reformama koje će poboljšati konkurentnost zemlje u globalnoj pomorskoj industriji.
Ova inicijativa dio je šire strategije Indije da do 2030. postane jedna od deset vodećih pomorskih nacija, dok do 2047. planira ući u prvih pet.