Regulativa FuelEU Maritime, koja je upravo stupila na snagu, donosi novu obvezu smanjenja emisija stakleničkih plinova za brodove koji pristaju u europske luke. No, prema analizi tvrtke OceanScore, ovaj propis može brodarima i menadžerima brodova donijeti neto financijsku korist – i to do 250 milijuna eura godišnje.
Analiza se temelji na balansu usklađenosti s emisijskim ciljevima. Trenutni deficit za brodove koji ne zadovoljavaju granice emisije procjenjuje se na 2,1 milijun tona CO₂e. Istodobno, efikasniji brodovi – najviše LNG i LPG tankeri – stvaraju višak od 1,3 milijuna tona CO₂e, što ostavlja neto jaz od oko 0,8 milijuna tona. Taj će se manjak nadoknaditi biogorivima, koja su skuplja, ali nose emisijske kredite koji umanjuju troškove u sklopu ETS sustava, piše Splash247.
Cijena usklađivanja pomoću biogoriva iznosi oko 200 milijuna eura, odnosno 230 eura po toni CO₂e.
S druge strane, većina operatera već je uvela dodatne naknade za emisije (posebno u kontejnerskom, kruzerskom i trajektnom segmentu), koje su često vezane uz razinu FuelEU kazni. Ako polovica njih primjenjuje dodatke po dvotrećinskoj stopi kazne (oko 640 eura po toni CO₂e), moguća dodatna zarada doseže 450 milijuna eura.
Kada se od toga oduzmu troškovi, ostaje potencijalna neto dobit od 250 milijuna eura. No, pitanje je koliko će to biti dugoročno održivo.