Riječko brodogradilište 3. maj 1905 ulazi u 2026. godinu s osiguranim novim poslom koji donosi kontinuitet proizvodnje i dodatnu stabilnost za zaposlenike i kooperante. Dogovorena je gradnja dva 80-metarska riječna kruzera za Scenic Group, čime riječki škver širi portfelj i ulazi u novu tržišnu nišu – riječnu kruzing industriju.
Kako piše Novi List, pregovori koji su trajali posljednjih mjeseci sada su privedeni kraju, a prema informacijama iz Scenicove tvrtke MKM Yachts, preostaje još formalno odobrenje Nadzornog odbora, nakon čega se očekuje potpis ugovora. Time bi posao bio službeno potvrđen već krajem godine.
Prema planu proizvodnje, rezanje limova za prvi kruzer predviđeno je u svibnju 2026., dok bi se kobilica položila tijekom ljeta. Rok isporuke prve novogradnje postavljen je na proljeće 2027. godine. Drugi brod pratit će isti ritam, s pomakom od oko tri mjeseca, a njegova isporuka planirana je za treći kvartal 2027.
Za riječko brodogradilište ovaj posao tehnički ne predstavlja prepreku. Riječ je o brodovima namijenjenima plovidbi rijekama i mirnim vodama, pri čemu će svaka novogradnja zahtijevati obradu oko 500 tona čelika. Ukupno će se, za oba broda, preraditi približno tisuću tona materijala, što se dobro uklapa u postojeće kapacitete škvera.
Specifičnost ovog projekta je i u načinu gradnje. Trupovi se neće graditi na navozu, već na jednom od platoa unutar brodogradilišta, bez potrebe za dokovanjem. Riječki škver odradit će gradnju trupa i djelomično opremanje, dok će završnu fazu opremanja preuzeti MKM Yachts, uz uključivanje domaćih i stranih kooperanata.
Takav model suradnje već je potvrđen u praksi na polarnim kruzerima Scenic Eclipse II i Scenic Ikon, koji se također grade u Rijeci. Upravo oslobađanje dijela kapaciteta na projektu Scenic Ikon otvara prostor za ove nove novogradnje.
Novi riječki kruzeri bit će namijenjeni plovidbi rijekom Douro u Portugalu, gdje Scenic već operativno koristi dva broda. Rast potražnje za luksuznim kruzingom, posebno na riječnim rutama, potvrđuje da je riječ o tržištu s dugoročnim potencijalom.
Procjene upućuju da bi vrijednost svakog broda mogla iznositi oko 25 milijuna eura, što ovaj posao čini značajnim ne samo za riječki škver, već i za širi lanac domaće pomorske industrije.











