OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

(VIDEO) Suez se vraća na kartu velikih kontejnerskih igrača: prvi prolazi Maerska i CMA CGM-a

Nakon gotovo dvije godine poremećaja u plovidbi Crvenim morem, prvi veliki kontejnerski brodovi ponovno su prošli Suezkim kanalom, što pomorska industrija pažljivo prati kao važan signal stabilizacije situacije na toj ruti.

U utorak je CMA CGM Jacques Saade, jedan od najvećih kontejnerskih brodova ikad izgrađenih, obavio južni prolaz Suezkim kanalom na putu iz Maroka prema Maleziji. Brod dug 400 metara, kapaciteta oko 23.000 TEU-a i pogonjen LNG-om, najveći je kontejnerski brod koji je koristio ovu rutu u posljednje dvije godine. Istodobno je i CMA CGM Adonis, kapaciteta više od 15.500 TEU-a, obavio sjeverni prolaz.

Ovi prolazi uslijedili su nekoliko dana nakon što je Maerskov kontejnerski brod Maersk Sebarok uspješno prošao Bab el-Mandeb i uplovio u Crveno more. Bio je to prvi Maerskov povratak toj ruti nakon gotovo dvije godine, uz primjenu pojačanih sigurnosnih mjera.

Za egipatske vlasti riječ je o važnom znaku povjerenja. Predsjednik Uprave Suez Canal Authority admiral Ossama Rabiee poručio je kako je povratak velikih brodara rezultat intenzivnih napora i promocije kanala u proteklom razdoblju. Prema njegovim riječima, sve veći broj brodova ponovno razmatra Suez kao sigurnu i ekonomičnu opciju.

Kriza je započela krajem 2023. godine, kada su napadi hutista u Crvenom moru natjerali brodare na obilazak Rta dobre nade, produžujući putovanja i povećavajući troškove goriva i osiguranja. Promet kroz Crveno more tada je pao za oko 60 posto, a Suez, kojim inače prolazi oko 12 posto svjetske pomorske trgovine, osjetio je snažan pad prihoda.

Situacija se počela popravljati nakon krhkog primirja u Gazi u listopadu 2025., bez novih napada na trgovačke brodove. Statistika pokazuje da se od srpnja do listopada 2025. Suezkim kanalom prevezlo 4.405 brodova, s ukupno 185 milijuna tona, što je više nego u istom razdoblju godinu ranije.

Ipak, oprez ostaje. Povišene police ratnog osiguranja i dalje koče brži povratak flote, a sigurnosni analitičari upozoravaju da se rizik nije u potpunosti uklonio. Za pomorce i operatore, sljedeći mjeseci bit će ključni u procjeni može li se Suez ponovno smatrati rutinskom trgovačkom rutom.

Nakon gotovo dvije godine poremećaja u plovidbi Crvenim morem, prvi veliki kontejnerski brodovi ponovno su prošli Suezkim kanalom, što pomorska industrija pažljivo prati kao važan signal stabilizacije situacije na toj ruti.

U utorak je CMA CGM Jacques Saade, jedan od najvećih kontejnerskih brodova ikad izgrađenih, obavio južni prolaz Suezkim kanalom na putu iz Maroka prema Maleziji. Brod dug 400 metara, kapaciteta oko 23.000 TEU-a i pogonjen LNG-om, najveći je kontejnerski brod koji je koristio ovu rutu u posljednje dvije godine. Istodobno je i CMA CGM Adonis, kapaciteta više od 15.500 TEU-a, obavio sjeverni prolaz.

Ovi prolazi uslijedili su nekoliko dana nakon što je Maerskov kontejnerski brod Maersk Sebarok uspješno prošao Bab el-Mandeb i uplovio u Crveno more. Bio je to prvi Maerskov povratak toj ruti nakon gotovo dvije godine, uz primjenu pojačanih sigurnosnih mjera.

Za egipatske vlasti riječ je o važnom znaku povjerenja. Predsjednik Uprave Suez Canal Authority admiral Ossama Rabiee poručio je kako je povratak velikih brodara rezultat intenzivnih napora i promocije kanala u proteklom razdoblju. Prema njegovim riječima, sve veći broj brodova ponovno razmatra Suez kao sigurnu i ekonomičnu opciju.

Kriza je započela krajem 2023. godine, kada su napadi hutista u Crvenom moru natjerali brodare na obilazak Rta dobre nade, produžujući putovanja i povećavajući troškove goriva i osiguranja. Promet kroz Crveno more tada je pao za oko 60 posto, a Suez, kojim inače prolazi oko 12 posto svjetske pomorske trgovine, osjetio je snažan pad prihoda.

Situacija se počela popravljati nakon krhkog primirja u Gazi u listopadu 2025., bez novih napada na trgovačke brodove. Statistika pokazuje da se od srpnja do listopada 2025. Suezkim kanalom prevezlo 4.405 brodova, s ukupno 185 milijuna tona, što je više nego u istom razdoblju godinu ranije.

Ipak, oprez ostaje. Povišene police ratnog osiguranja i dalje koče brži povratak flote, a sigurnosni analitičari upozoravaju da se rizik nije u potpunosti uklonio. Za pomorce i operatore, sljedeći mjeseci bit će ključni u procjeni može li se Suez ponovno smatrati rutinskom trgovačkom rutom.

MOŽE VAS ZANIMATI