Prema Drewry World Container Indexu, prosječna cijena prijevoza porasla je 1 posto te sada iznosi 2.213 američkih dolara po 40-stopnom kontejneru
Godina na izmaku završava u pozitivnom tonu za kontejnersku industriju. Globalne vozarine nastavile su rasti četvrti tjedan zaredom, potvrđujući da se tržište oporavlja brže nego što su mnogi očekivali nakon slabijeg studenog.
Glavni pokretač rasta ponovno su linije između Azije i Europe. Spot vozarine iz Šangaja prema Genovi porasle su 3 posto, na 3.427 dolara po FEU-u, dok je ruta Šangaj–Rotterdam ojačala 2 posto i dosegla 2.584 dolara. Ove rute već četiri tjedna zaredom bilježe stabilan ili rastući trend, što upućuje na promjenu u klasičnom sezonskom ciklusu.
Analitičari Drewryja ističu kako prosinac posljednjih godina donosi dvoznamenkasti mjesečni rast potražnje, čime snažan završetak godine postaje svojevrsni standard. Za pomorce na kontejnerskim brodovima to znači nastavak visokog operativnog tempa i povećanu dinamiku ukrcaja i iskrcaja tereta, bez uobičajenog blagdanskog zatišja.
Na transpacifičkim rutama situacija je zasad mirnija. Nakon snažnih skokova cijena prethodnog tjedna, vozarine iz Šangaja prema New Yorku i Los Angelesu zadržale su se na postojećim razinama. Trenutačno cijena prijevoza prema New Yorku iznosi 3.293 dolara, dok je prema Los Angelesu 2.474 dolara po kontejneru. Očekuje se da će ove linije kratkoročno ostati stabilne.
Drewry u narednim tjednima predviđa mogućnost daljnjeg blagog rasta na linijama Azija–Europa, ponajprije zbog ranih priprema i ukrcaja tereta uoči Lunarne nove godine u veljači 2026. Ovaj razvoj događaja u snažnom je kontrastu s razdobljem od prije samo dva tjedna, kada su brodari, unatoč povećanom broju blank sailinga, teško održavali razine vozarina.











