O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Sve manje posla brodogradnji: u 2016. narudžbe pale 70 posto

Nema naznaka oporavka brodograđevnog sektora na globalnoj razini od krize koja traje još od 2008. Štoviše, prema najnovijim podacima koje je obradila Hrvatska brodogradnja Jadranbrod, u svjetskim knjigama narudžbi ove je godine, do početka kolovoza, ukupno ugovorena gradnja novih 256 brodova, što je na godišnjoj razini smanjenje od 72 posto. Već je u prošloj godini svjetska brodogradnja pala u novim poslovima za 28 posto, a stagnacija se očekuje i u nastavku godine jer nema naznaka oporavka tržišta. Očekuje se daljnji pad vozarina i cijena novogradnji, piše Poslovni dnevnik.

Nastavak pada svjetske knjige narudžbi posljedica je usporavanja ukupnog gospodarskog rasta, posebice u Kini, kao i pada cijena nafte, što je pokazalo i prekapacitiranost svjetskih brodograđevnih kapaciteta i nerealnog rasta narudžbi iz pretkriznih godina, ocjena je direktora Hrvatske brodogradnje Jadranbrod Siniše Ostojića.

Novih narudžbi manje je za sve vrste brodova, a najviše LPG plinskih tankera, brodova za prijevoz sirove nafte i za rasuti teret te za opći teret, više od 80 posto. Jedino se porast posla bilježi u gradnji putničkih i brodova za krstarenja, kojih je u odnosu na isto lanjsko razdoblje ugovoreno za gotovo 80 posto više, a na njih se odnosi i velik dio, 40 posto, svih ugovorenih novih brodova u ovoj godini.

Negativan trend najviše je pogodio najveće “igrače” na svjetskoj brodograđevnoj sceni, azijske proizvođače, posebno Kinu, u kojoj je 50 posto brodogradilišta bez poslova, a ostali posluju smanjenim kapacitetima i opstaju zahvaljujući pomoći države. No, iako rade s manje od trećine ranijih kapaciteta, Kina i dalje drži gotovo polovicu proizvodnje brodova. Od 256 ugovorenih brodova u ovoj godini 106 ih je ugovoreno u tamošnjim brodogradilištima, a Kina predvodi i gledano po bruto tonaži ugovorenih brodova, no po vrijednosti uvjerljivo prednjači Italija. U tamošnjim brodogradilištima gradit će se vrjedniji i zahtjevniji brodovi, a izraženo u brojkama, od ukupno 21,2 milijarde američkih dolara, koliko su financijski “teške” nove narudžbe brodova, čak 5,3 milijarde odnose se na one koji će se graditi u Italiji.

Hrvatska, pak, na globalnoj listi brodograditelja drži deveto mjesto, nakon Kine, Južne Koreje, Japana, Filipina, Brazila, Rumunjske, Vijetnama i Tajvana, a hrvatski je udjel u svjetskoj brodograđevnoj industriji 0,31 posto. U glavnim hrvatskim brodogradilištima ove je godine, prema podacima Hrvatske brodogradnje Jadranbrod, ugovorena gradnja ukupno sedam novih brodova ukupne vrijednosti oko 250 milijuna USD, i to najviše u Uljaniku, četiri, dok jedino riječki 3. maj nije imao novih ugovora.

www.poslovni.hr

Nema naznaka oporavka brodograđevnog sektora na globalnoj razini od krize koja traje još od 2008. Štoviše, prema najnovijim podacima koje je obradila Hrvatska brodogradnja Jadranbrod, u svjetskim knjigama narudžbi ove je godine, do početka kolovoza, ukupno ugovorena gradnja novih 256 brodova, što je na godišnjoj razini smanjenje od 72 posto. Već je u prošloj godini svjetska brodogradnja pala u novim poslovima za 28 posto, a stagnacija se očekuje i u nastavku godine jer nema naznaka oporavka tržišta. Očekuje se daljnji pad vozarina i cijena novogradnji, piše Poslovni dnevnik.

Nastavak pada svjetske knjige narudžbi posljedica je usporavanja ukupnog gospodarskog rasta, posebice u Kini, kao i pada cijena nafte, što je pokazalo i prekapacitiranost svjetskih brodograđevnih kapaciteta i nerealnog rasta narudžbi iz pretkriznih godina, ocjena je direktora Hrvatske brodogradnje Jadranbrod Siniše Ostojića.

Novih narudžbi manje je za sve vrste brodova, a najviše LPG plinskih tankera, brodova za prijevoz sirove nafte i za rasuti teret te za opći teret, više od 80 posto. Jedino se porast posla bilježi u gradnji putničkih i brodova za krstarenja, kojih je u odnosu na isto lanjsko razdoblje ugovoreno za gotovo 80 posto više, a na njih se odnosi i velik dio, 40 posto, svih ugovorenih novih brodova u ovoj godini.

Negativan trend najviše je pogodio najveće “igrače” na svjetskoj brodograđevnoj sceni, azijske proizvođače, posebno Kinu, u kojoj je 50 posto brodogradilišta bez poslova, a ostali posluju smanjenim kapacitetima i opstaju zahvaljujući pomoći države. No, iako rade s manje od trećine ranijih kapaciteta, Kina i dalje drži gotovo polovicu proizvodnje brodova. Od 256 ugovorenih brodova u ovoj godini 106 ih je ugovoreno u tamošnjim brodogradilištima, a Kina predvodi i gledano po bruto tonaži ugovorenih brodova, no po vrijednosti uvjerljivo prednjači Italija. U tamošnjim brodogradilištima gradit će se vrjedniji i zahtjevniji brodovi, a izraženo u brojkama, od ukupno 21,2 milijarde američkih dolara, koliko su financijski “teške” nove narudžbe brodova, čak 5,3 milijarde odnose se na one koji će se graditi u Italiji.

Hrvatska, pak, na globalnoj listi brodograditelja drži deveto mjesto, nakon Kine, Južne Koreje, Japana, Filipina, Brazila, Rumunjske, Vijetnama i Tajvana, a hrvatski je udjel u svjetskoj brodograđevnoj industriji 0,31 posto. U glavnim hrvatskim brodogradilištima ove je godine, prema podacima Hrvatske brodogradnje Jadranbrod, ugovorena gradnja ukupno sedam novih brodova ukupne vrijednosti oko 250 milijuna USD, i to najviše u Uljaniku, četiri, dok jedino riječki 3. maj nije imao novih ugovora.

www.poslovni.hr