O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Glad i nevolja: pomorci tri mjeseca traže zaostale plaće

Pomorci s grčkog tankera “Scottish Bard” puna tri i pol mjeseca proživljavaju agoniju života i rada bez plaća na brodu koji se trenutačno nalazi na sidrištu ispred riječke luke.

Članovi posade, njih 23 iz Rusije, Indije, Bangladeša i Filipina, vode pravnu bitku s kompanijom “Merchant Marine Management”, koja zbog lošeg stanja na tržištu tekućih tereta “manevrira” s tankerom i pomorce drži u neizvjesnosti dok se za brod ne nađe angažman.

U međuvremenu je “Scottish Bard” postao opasnost i za sigurnost plovidbe, jer brod nije bio osvijetljen zbog nedostatka goriva. Iz istog razloga bila je ugrožena i posada jer su zalihe hrane i pitke vode bile svedene na minimum, a zbog manjka goriva pomorci nisu mogli pripremati hranu i grijati prostorije.

Članovi posade tankera koji plovi pod zastavom otoka Man pozvali su u pomoć Milka Kronju, inspektora Međunarodne organizacije transportnih radnika (ITF).

– Priča praktično počinje još 5. ožujka, kada je tanker, koji je gotovo dvije godine prevozio naftne derivate između Sredozemlja i Nigerije, doplovio na riječko sidrište očekujući remont u brodogradilištu “Viktor Lenac”. No, “Scottish Bard” je uplovio u škver tek 22. kolovoza kako bi se obavili popravci koji su potrebni da bi brod zadržao plovidbene svjedodžbe. Grčkim vlasnicima nije se žurilo poslati brod na dokovanje zbog manjka posla na tržištu, a zapravo su planirali ishoditi dozvolu da brod otplovi u Pirej gdje bi jednako tako čekao na popravak dok ne oživi pomorsko tržište. No, isplovljavanje im nije dopušteno i tada počinju nevolje za posadu – ističe inspektor Kronja.

Prema njegovim riječima, brodovlasnik je do kolovoza uredno isplaćivao posadu, a tada su počeli problemi s plaćama, ali i sa zalihama hrane, vode i goriva. Nakon što je 15. listopada završen remont u “Viktoru Lencu”, brod je vraćen na sidrište ispred riječke luke, a inspektor ITF-a je 26. listopada došao na tanker i utvrdio da je prioritet nabava 20 tona goriva za održavanje “hladnog pogona”.

– Kompanija je i dalje inzistirala da se brod otegli u Grčku i pošalje u raspremu, ali to nije bilo moguće i zbog sudske zabrane isplovljavanja zbog duga prema škveru. Stoga je bilo moguće da se barem dio posade pokuša iskrcati, ponajprije pomorci kojima je istekao ugovor. Uspjeli smo dogovoriti da sedmorica Indijaca odu kućama i isplaćeno im je 30 tisuća dolara zaostalih plaća, a čini se da će još neki slično postupiti. Na tankeru će ostati 14 pomoraca, što je minimalan broj sukladno sigurnosnim propisima, i za njih nastojimo izboriti isplatu zaostalih primanja – dodaje Milko Kronja.

Pulsko ‘dijete’

Tanker nosivosti 35.367 tona izgrađen je 1990. godine za australskog naručitelja u pulskom “Uljaniku”, i to pod imenom “Tasman”. Brod je dug 182,4 metra, a širok je 26,8 metara.

Stiže novac?

Postoje dva rješenja: brod se može ponovno privezati u “Lencu” ili vlasnik može podmiriti sva dugovanja i ishoditi svjedodžbe kako bi se brod mogao otegliti do Pireja, pri čemu nitko od sadašnje posade ne bi morao ostati na tankeru. Po svemu sudeći, Grci će se odlučiti za isplatu i otegliti brod iz Jadrana – naglašava Kronja.

SlobodnaDalmacija.hr

Pomorci s grčkog tankera “Scottish Bard” puna tri i pol mjeseca proživljavaju agoniju života i rada bez plaća na brodu koji se trenutačno nalazi na sidrištu ispred riječke luke.

Članovi posade, njih 23 iz Rusije, Indije, Bangladeša i Filipina, vode pravnu bitku s kompanijom “Merchant Marine Management”, koja zbog lošeg stanja na tržištu tekućih tereta “manevrira” s tankerom i pomorce drži u neizvjesnosti dok se za brod ne nađe angažman.

U međuvremenu je “Scottish Bard” postao opasnost i za sigurnost plovidbe, jer brod nije bio osvijetljen zbog nedostatka goriva. Iz istog razloga bila je ugrožena i posada jer su zalihe hrane i pitke vode bile svedene na minimum, a zbog manjka goriva pomorci nisu mogli pripremati hranu i grijati prostorije.

Članovi posade tankera koji plovi pod zastavom otoka Man pozvali su u pomoć Milka Kronju, inspektora Međunarodne organizacije transportnih radnika (ITF).

– Priča praktično počinje još 5. ožujka, kada je tanker, koji je gotovo dvije godine prevozio naftne derivate između Sredozemlja i Nigerije, doplovio na riječko sidrište očekujući remont u brodogradilištu “Viktor Lenac”. No, “Scottish Bard” je uplovio u škver tek 22. kolovoza kako bi se obavili popravci koji su potrebni da bi brod zadržao plovidbene svjedodžbe. Grčkim vlasnicima nije se žurilo poslati brod na dokovanje zbog manjka posla na tržištu, a zapravo su planirali ishoditi dozvolu da brod otplovi u Pirej gdje bi jednako tako čekao na popravak dok ne oživi pomorsko tržište. No, isplovljavanje im nije dopušteno i tada počinju nevolje za posadu – ističe inspektor Kronja.

Prema njegovim riječima, brodovlasnik je do kolovoza uredno isplaćivao posadu, a tada su počeli problemi s plaćama, ali i sa zalihama hrane, vode i goriva. Nakon što je 15. listopada završen remont u “Viktoru Lencu”, brod je vraćen na sidrište ispred riječke luke, a inspektor ITF-a je 26. listopada došao na tanker i utvrdio da je prioritet nabava 20 tona goriva za održavanje “hladnog pogona”.

– Kompanija je i dalje inzistirala da se brod otegli u Grčku i pošalje u raspremu, ali to nije bilo moguće i zbog sudske zabrane isplovljavanja zbog duga prema škveru. Stoga je bilo moguće da se barem dio posade pokuša iskrcati, ponajprije pomorci kojima je istekao ugovor. Uspjeli smo dogovoriti da sedmorica Indijaca odu kućama i isplaćeno im je 30 tisuća dolara zaostalih plaća, a čini se da će još neki slično postupiti. Na tankeru će ostati 14 pomoraca, što je minimalan broj sukladno sigurnosnim propisima, i za njih nastojimo izboriti isplatu zaostalih primanja – dodaje Milko Kronja.

Pulsko ‘dijete’

Tanker nosivosti 35.367 tona izgrađen je 1990. godine za australskog naručitelja u pulskom “Uljaniku”, i to pod imenom “Tasman”. Brod je dug 182,4 metra, a širok je 26,8 metara.

Stiže novac?

Postoje dva rješenja: brod se može ponovno privezati u “Lencu” ili vlasnik može podmiriti sva dugovanja i ishoditi svjedodžbe kako bi se brod mogao otegliti do Pireja, pri čemu nitko od sadašnje posade ne bi morao ostati na tankeru. Po svemu sudeći, Grci će se odlučiti za isplatu i otegliti brod iz Jadrana – naglašava Kronja.

SlobodnaDalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video