O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Niže plaće za 1.000 hrvatskih pomoraca

Plaće će uskoro biti manje za desetak posto u Tankerskoj i Atlantskoj plovidbi, a u Jadroplovu žele smanjiti plaće za 12 posto, ali još traju pregovori. RIJEKA – Plaće oko 1.000 hrvatskih pomoraca na tri domaće brodarske kompanije, a riječ je o Tankerskoj plovidbi, Atlantskoj plovidbi i Jadroplovu, uskoro će biti manje za desetak posto.

Zbog izuzetno lošeg stanja na pomorskom tržištu i nezapamćeno niskih vozarina, svi spomenuti brodari bilježe značajne gubitke u poslovanju, pa su zbog toga krenuli u pregovore s predstavnicima Sindikata pomoraca u kojima traže rezanje plaća članovima posada. Kompromis je načelno postignut kad je riječ o Tankerskoj i Atlantskoj plovidbi, te bi u ovim kompanijama od 1. travnja bušte pomoraca bile tanje. Dogovor je nešto dalji u Jadroplovu, gdje žele smanjiti plaće za 12 posto, te su rezanje plaća na toj razini najavili kao gotovu stvar.

Tajnik Sindikata pomoraca Predrag Brazzoduro naglašava kako pregovori još traju, kao i da će danas zauzeti definitivan stav o Jadroplovu.

– Nedvojbeno je da svi imaju velike teškoće u poslovanju, kao i da su prisiljeni rezati troškove. Ono što mi nastojimo postići jest očuvanje radnih mjesta. Nije nam u interesu rezanje troškova kroz prodaju brodova, a svaki brodar ima tu opciju na raspolaganju, jer bi tako brojni pomorci ostali bez posla. S druge strane ne želimo dozvoliti da rezanja budu drastična, kao i da teret krize najviše snose pomorci, ističe Brazzoduro, dodajući kako spomenute tri kompanije nisu u istoj poziciji. Primjerice, smatra da je Tankerska plovdiba kvalitetno pripremila argumentaciju za rezanje plaća, sagledala opcije rezanja troškova u drugim segmentima poslovanja kako bi se pokrili gubici od oko 36 milijuna dolara. Atlantska plovidba je pak u specifičnoj situaciji, jer u narednom razdoblju u njihovu flotu ulazi 7 brodova, što je izuzetno veliki trošak, pa stoga i u ovoj kompaniji očekuju negativnu bilancu. Kad se već plaće moraju rezati u Sindikatu nastoje osigurati da na novim brodovima budu ukrcane hrvatske posade, što je također važan segment u pregovorima.

Za pola godine opet pregovori

U ovom trenutku malo pomorskih stručnjaka prognozira oporavak tržišta o čemu direktno ovisi i poslovanje brodara, a time i visina plaća pomoraca. Načelno je dogovoreno da će za najviše šest mjeseci predstavnici Atlantske i Tankerske ponovo sjesti za stol sa sindikalistima, kako bi se utvrdilo postoji li mogućnost za povratak plaća na staro.

novine.novilist.hr

Plaće će uskoro biti manje za desetak posto u Tankerskoj i Atlantskoj plovidbi, a u Jadroplovu žele smanjiti plaće za 12 posto, ali još traju pregovori. RIJEKA – Plaće oko 1.000 hrvatskih pomoraca na tri domaće brodarske kompanije, a riječ je o Tankerskoj plovidbi, Atlantskoj plovidbi i Jadroplovu, uskoro će biti manje za desetak posto.

Zbog izuzetno lošeg stanja na pomorskom tržištu i nezapamćeno niskih vozarina, svi spomenuti brodari bilježe značajne gubitke u poslovanju, pa su zbog toga krenuli u pregovore s predstavnicima Sindikata pomoraca u kojima traže rezanje plaća članovima posada. Kompromis je načelno postignut kad je riječ o Tankerskoj i Atlantskoj plovidbi, te bi u ovim kompanijama od 1. travnja bušte pomoraca bile tanje. Dogovor je nešto dalji u Jadroplovu, gdje žele smanjiti plaće za 12 posto, te su rezanje plaća na toj razini najavili kao gotovu stvar.

Tajnik Sindikata pomoraca Predrag Brazzoduro naglašava kako pregovori još traju, kao i da će danas zauzeti definitivan stav o Jadroplovu.

– Nedvojbeno je da svi imaju velike teškoće u poslovanju, kao i da su prisiljeni rezati troškove. Ono što mi nastojimo postići jest očuvanje radnih mjesta. Nije nam u interesu rezanje troškova kroz prodaju brodova, a svaki brodar ima tu opciju na raspolaganju, jer bi tako brojni pomorci ostali bez posla. S druge strane ne želimo dozvoliti da rezanja budu drastična, kao i da teret krize najviše snose pomorci, ističe Brazzoduro, dodajući kako spomenute tri kompanije nisu u istoj poziciji. Primjerice, smatra da je Tankerska plovdiba kvalitetno pripremila argumentaciju za rezanje plaća, sagledala opcije rezanja troškova u drugim segmentima poslovanja kako bi se pokrili gubici od oko 36 milijuna dolara. Atlantska plovidba je pak u specifičnoj situaciji, jer u narednom razdoblju u njihovu flotu ulazi 7 brodova, što je izuzetno veliki trošak, pa stoga i u ovoj kompaniji očekuju negativnu bilancu. Kad se već plaće moraju rezati u Sindikatu nastoje osigurati da na novim brodovima budu ukrcane hrvatske posade, što je također važan segment u pregovorima.

Za pola godine opet pregovori

U ovom trenutku malo pomorskih stručnjaka prognozira oporavak tržišta o čemu direktno ovisi i poslovanje brodara, a time i visina plaća pomoraca. Načelno je dogovoreno da će za najviše šest mjeseci predstavnici Atlantske i Tankerske ponovo sjesti za stol sa sindikalistima, kako bi se utvrdilo postoji li mogućnost za povratak plaća na staro.

novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video