O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Katina plovi u staro željezo

Višemjesečna drama posade broda “Katina”, šibenskog “Brodarstva”, koja je od 1. rujna prošle godine u svojevrsnom “zarobljeništvu” na brodu u jemenskoj luci Hodeidah, mogla bi biti sretno okončana najdalje za dva do tri tjedna. To nam je u nedjelju specijalno za Slobodnu Dalmaciju potvrdio vlasnik te šibenske tvrtke Vitomir Juraga.

– Stvarno mi je žao što nisam bio u mogućnosti prije riješiti problem, premda sam bio na dobrom putu da to učinim. Brod “Katina” još prije smo prodali, ali se, mimo naše volje, iskomplicirala njegova primopredaja. Znam da je pomorcima teško. Već mjesecima žive u zatvorenom prostoru, bez nekih aktivnosti, i to ih ubija, ne samo fizički, nego i psihički. Netočne su tvrdnje da smo ih ostavili bez vode i hrane. Da situacija nije normalna, to je točno. No, već ovog tjedna će im biti isplaćena jedna zaostala plaća, a za dva-tri tjedna i preostale. Ni na kraj pameti mi nije da ih zakinem, i njihova potraživanja kod naplate imaju prioritet, pa, što se toga tiče, mogu biti mirni – kaže Juraga. Inače, “Katina” će, potvrdio nam je Juraga, završiti u starom željezu.

Kalvarija duga osam mjeseci

– Situacija na tržištu je, što se tiče prijevoza tereta na moru, već duže vrijeme katastrofalna i nema naznaka da bi se uskoro mogla popraviti. U promet je uključen veliki broj novogradnji, a kako je “Katina”, premda u vrlo dobrom stanju, starija od 30 godina, njezina sudbina će biti zapečaćena u rezalištu – dodaje Juraga.

Podsjetimo da je kalvarija posade “Katina” počela 1. rujna prošle godine, kada je brod zajedno s ljudstvom zbog dugova zadržan u Adenu, da bi 23. istog mjeseca prisilno prebačen na sidrište luke Hodeidah. S kapetanom Davorom Brozičevićem, uz pomorce iz Mianmara i Filipina, na “Katini” su još četvorica hrvatskih pomoraca, uglavnom iz Rijeke i njezine okolice.

Tu je prvi časnik palube Branko Mičetić, mehaničari Giovanni Senčić i Vlado Podobnik, te električar Denis Malnar. Mjesecima je Sindikat pomoraca Hrvatske pokušavao riješiti problem i hrvatske pomorce izvući iz Jemena i vratiti u domovinu, ali im to nije uspjelo, među ostalim, i zbog vrlo nestabilne političke i sigurnosne situacije u toj regiji.

Uvjeravaju nas da ni vlasnik broda, ni lokalne vlasti nisu priječili odlazak pomoraca. Međutim, oni nisu željeli napustiti brod jer vjeruju kako je to najbolje jamstvo da će, kad brod preuzme drugi vlasnik, doći do svojih nenaplaćenih zarada. Jučer nismo uspjeli stupiti u kontakt s kapetanom Brozičevićem i njegovom posadom u Jemenu, ali smo uvjereni da će ih ova vijest itekako obradovati.

Dobre vijesti od Vitomira Jurage stižu i za Gorana Stepanovića i Antu Zoru, kapetana i upravitelja broda “Verzina”, drugog broda u vlasništvu Juragine tvrtke “Brodarstvo”, koji su, također zbog dugova, zapeli u “zarobljeništvu” u luci Lome u Togu.

Stepanović i Zoro su zadnji ostali na brodu u dogovoru s vlasnikom da ga sačuvaju, dok je ostatak posade napustio brod. Poslije višemjesečne kalvarije, njih dvojica su pristala na repatrijaciju, no tamošnji lučki kapetan ne želi im vratiti oduzete putovnice i matrikule. Predrag Brazzoduro, tajnik Hrvatskog sindikata pomoraca, kaže kako im je Sindikat za njihov povratak kućama kupio avionske karte, te su prošlog četvrtka već mogli biti u domovini.

Na žalost, to se nije dogodilo jer nemaju dokumente iako lučke vlasti u Lomeu nemaju nikakvo pravo da im oduzmu putovnice i matrikule. Sindikat je najavio da će lučke vlasti u Lomeu prijaviti međunarodnim organizacijama za zaštitu ljudskih prava. – Zajedno s “Katinom”, riješit ćemo i problem broda “Verzina”. I taj brod zbog starosti odlazi u staro željezo. Njegovom prodajom podmirit ćemo zaostale plaće posadi i tog broda. Na dobrom smo putu da se to dogodi najdalje za dva do tri tjedna – uvjerava nas Vitomir Juraga.

slobodnadalmacija.hr

Višemjesečna drama posade broda “Katina”, šibenskog “Brodarstva”, koja je od 1. rujna prošle godine u svojevrsnom “zarobljeništvu” na brodu u jemenskoj luci Hodeidah, mogla bi biti sretno okončana najdalje za dva do tri tjedna. To nam je u nedjelju specijalno za Slobodnu Dalmaciju potvrdio vlasnik te šibenske tvrtke Vitomir Juraga.

– Stvarno mi je žao što nisam bio u mogućnosti prije riješiti problem, premda sam bio na dobrom putu da to učinim. Brod “Katina” još prije smo prodali, ali se, mimo naše volje, iskomplicirala njegova primopredaja. Znam da je pomorcima teško. Već mjesecima žive u zatvorenom prostoru, bez nekih aktivnosti, i to ih ubija, ne samo fizički, nego i psihički. Netočne su tvrdnje da smo ih ostavili bez vode i hrane. Da situacija nije normalna, to je točno. No, već ovog tjedna će im biti isplaćena jedna zaostala plaća, a za dva-tri tjedna i preostale. Ni na kraj pameti mi nije da ih zakinem, i njihova potraživanja kod naplate imaju prioritet, pa, što se toga tiče, mogu biti mirni – kaže Juraga. Inače, “Katina” će, potvrdio nam je Juraga, završiti u starom željezu.

Kalvarija duga osam mjeseci

– Situacija na tržištu je, što se tiče prijevoza tereta na moru, već duže vrijeme katastrofalna i nema naznaka da bi se uskoro mogla popraviti. U promet je uključen veliki broj novogradnji, a kako je “Katina”, premda u vrlo dobrom stanju, starija od 30 godina, njezina sudbina će biti zapečaćena u rezalištu – dodaje Juraga.

Podsjetimo da je kalvarija posade “Katina” počela 1. rujna prošle godine, kada je brod zajedno s ljudstvom zbog dugova zadržan u Adenu, da bi 23. istog mjeseca prisilno prebačen na sidrište luke Hodeidah. S kapetanom Davorom Brozičevićem, uz pomorce iz Mianmara i Filipina, na “Katini” su još četvorica hrvatskih pomoraca, uglavnom iz Rijeke i njezine okolice.

Tu je prvi časnik palube Branko Mičetić, mehaničari Giovanni Senčić i Vlado Podobnik, te električar Denis Malnar. Mjesecima je Sindikat pomoraca Hrvatske pokušavao riješiti problem i hrvatske pomorce izvući iz Jemena i vratiti u domovinu, ali im to nije uspjelo, među ostalim, i zbog vrlo nestabilne političke i sigurnosne situacije u toj regiji.

Uvjeravaju nas da ni vlasnik broda, ni lokalne vlasti nisu priječili odlazak pomoraca. Međutim, oni nisu željeli napustiti brod jer vjeruju kako je to najbolje jamstvo da će, kad brod preuzme drugi vlasnik, doći do svojih nenaplaćenih zarada. Jučer nismo uspjeli stupiti u kontakt s kapetanom Brozičevićem i njegovom posadom u Jemenu, ali smo uvjereni da će ih ova vijest itekako obradovati.

Dobre vijesti od Vitomira Jurage stižu i za Gorana Stepanovića i Antu Zoru, kapetana i upravitelja broda “Verzina”, drugog broda u vlasništvu Juragine tvrtke “Brodarstvo”, koji su, također zbog dugova, zapeli u “zarobljeništvu” u luci Lome u Togu.

Stepanović i Zoro su zadnji ostali na brodu u dogovoru s vlasnikom da ga sačuvaju, dok je ostatak posade napustio brod. Poslije višemjesečne kalvarije, njih dvojica su pristala na repatrijaciju, no tamošnji lučki kapetan ne želi im vratiti oduzete putovnice i matrikule. Predrag Brazzoduro, tajnik Hrvatskog sindikata pomoraca, kaže kako im je Sindikat za njihov povratak kućama kupio avionske karte, te su prošlog četvrtka već mogli biti u domovini.

Na žalost, to se nije dogodilo jer nemaju dokumente iako lučke vlasti u Lomeu nemaju nikakvo pravo da im oduzmu putovnice i matrikule. Sindikat je najavio da će lučke vlasti u Lomeu prijaviti međunarodnim organizacijama za zaštitu ljudskih prava. – Zajedno s “Katinom”, riješit ćemo i problem broda “Verzina”. I taj brod zbog starosti odlazi u staro željezo. Njegovom prodajom podmirit ćemo zaostale plaće posadi i tog broda. Na dobrom smo putu da se to dogodi najdalje za dva do tri tjedna – uvjerava nas Vitomir Juraga.

slobodnadalmacija.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video