O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Tristo milijuna dolara za vađenje Costa Concordije

U veljači iduće godine, ako sve bude teklo po planu, “Costa Concordia” napustit će otok Giglio. Cjelokupni trošak titanskog pothvata pokrit će vlasnik Coste Crociere, odnosno američka tvrtka Carnival, koja je većinski vlasnik nekad talijanske kompanije. Prošlo je više od četiri mjeseca od kobne noći kada je potonuo jedan od najvećih kruzera na svijetu Costa Concordia, a brod i dalje leži na istom mjestu, plićaku na rubu devedeset metara duboke provalije u neposrednoj blizini otoka Gilgio. Ovih je dana javnost upoznata s programom vađenja broda, najvećim pothvatom te vrste u povijesti svjetskog brodarstva. Tako nešto još nitko nije učinio jer radi se o brodu dugom 290 metara, širokom 35,5 metara, teškom 114.137 tona, jednom od najvećih kruzera koji plove svjetskim morima: mogao je ukrcati 3.780 putnika, a raspolagao je posadom od 1.100 članova. U siječanjskoj noći kada se dogodila tragedija na brodu je bilo 3.216 putnika i 1.013 člana posade.

Nakon spašavanja putnika počela je višemjesečna potraga za nestalima, dok su usporedo djelatnici nizozemske tvrtke isisavali naftu iz rezervoara kako bi se izbjegla ekološka katastrofa. Priče oko odstranjivanja broda počele su kolati već nekoliko dana nakon havarije, no nakon prvih izjava čelnika kompanije Costa Crociere o nužnosti pothvata nastala je faza šutnje. U tom razdoblju raslo je negodovanje mještana otoka Gilgio, oformljena je i udruga građana koja je počela sve glasnije tražiti da se brod makne, počeli su pritisci na talijansku vladu jer trup broda predstavlja prijetnju turističkoj budućnosti otoka i opasnost od teškog zagađivanja na prostoru koji je obuhvaćen u nacionalnom parku.

Ovih dana stigla je vijest da postoji plan i da iza plana stoje dvije tvrtke: američka firma Titan Salvage , koja je svjetski lider u tom poslu, te talijanska tvrtka Micoperi, koja je svjetski priznat stručnjak u izgradnji naftnih platformi. Akteri plana tvrde da se radi o kiklopskom pothvatu, prvom te vrste u povijesti brodarstva, koji će koštati preko 300 milijuna dolara. Nepoznanica ima puno, plan je razrađen u tančine, ali veličina broda i posebni, izuzetno teški uvjeti rada nalažu uračunavanje visokog rizika. Generalni direktor Coste Crociere Gianni Onorato izjavio je da je firma prihvatila plan jer je smanjio rizičnost na prihvatljivu razinu. Do nedavno se govorilo o mogućnosti da se brod odstrani u komadima, no očito je prevladalo mišljenje da je najmanje rizičan sistem odstranjivanja cijelog broda. Amerikanci tvrde da to mogu učiniti u vrlom kratkom roku, čak manjem od godinu dana

Tijekom predstavljanja projekta prikazan je i film u 3D tehnici koji simulira četiri faze rada. Uloga talijanske tvrtke Micoperi je izuzetno osjetljiva jer će njezini djelatnici u drugoj najosjetljivijoj fazi započeti bušenjem dna kako bi se u izbušenim rupama postavili nosači oko kojih će biti pričvršćeni čelični kablovi kojima će se trup broda pričvrstiti plićaku. Radi se o postupku stabilizacije broda kako bi se izbjeglo klizanje u dubinu, a taj će postupak trebati biti dovršen do 31. kolovoza jer je opasnost od propadanja broda u dubinu velika. Čelnik talijanske civilne zaštite Franco Gabrielli izjavio je da je postupak stabilizacije trup, odnosno pričvršćenja za dno plićaka, primarni zadatak jer se, kako vrijeme prolazi, opasnost od klizanja povećava, kao i mogućnost da trup pukne budući da su uslijed ogromnog pritiska uočeni prvi znakovi deformacije oblika broda.

Nakon stabilizacije broda započet će izgradnja podvodne platforme na koju će trup leći kada se brod poravna. Izgradnja platforme zahtijevat će nekoliko mjeseci rada dok će se na oba boka broda postaviti ogromni rezervoari napunjeni vodom. Nakon dovršetka platforme obavit će se postupak pražnjenja rezervoara vodom i punjenja zrakom: tim sistemom brod će se poravnati na podvodnoj platformi i postupno dići s dna. U veljači iduće godine, ako sve bude teklo po planu, “Costa Concordia” napustit će otok Giglio.

Cjelokupni trošak titanskog pothvata pokrit će vlasnik Coste Crociere, odnosno američka tvrtka Carnival, koja je većinski vlasnik nekad talijanske kompanije. Čelnik civilne zaštite Franco Gabrielli izjavio je da će talijanska država pratiti svaki postupak i da je već oformljena specijalna komisija koja će iz dana u dan nadzirati sve faze provedbe ponuđenog plana.

novilist.hr

U veljači iduće godine, ako sve bude teklo po planu, “Costa Concordia” napustit će otok Giglio. Cjelokupni trošak titanskog pothvata pokrit će vlasnik Coste Crociere, odnosno američka tvrtka Carnival, koja je većinski vlasnik nekad talijanske kompanije. Prošlo je više od četiri mjeseca od kobne noći kada je potonuo jedan od najvećih kruzera na svijetu Costa Concordia, a brod i dalje leži na istom mjestu, plićaku na rubu devedeset metara duboke provalije u neposrednoj blizini otoka Gilgio. Ovih je dana javnost upoznata s programom vađenja broda, najvećim pothvatom te vrste u povijesti svjetskog brodarstva. Tako nešto još nitko nije učinio jer radi se o brodu dugom 290 metara, širokom 35,5 metara, teškom 114.137 tona, jednom od najvećih kruzera koji plove svjetskim morima: mogao je ukrcati 3.780 putnika, a raspolagao je posadom od 1.100 članova. U siječanjskoj noći kada se dogodila tragedija na brodu je bilo 3.216 putnika i 1.013 člana posade.

Nakon spašavanja putnika počela je višemjesečna potraga za nestalima, dok su usporedo djelatnici nizozemske tvrtke isisavali naftu iz rezervoara kako bi se izbjegla ekološka katastrofa. Priče oko odstranjivanja broda počele su kolati već nekoliko dana nakon havarije, no nakon prvih izjava čelnika kompanije Costa Crociere o nužnosti pothvata nastala je faza šutnje. U tom razdoblju raslo je negodovanje mještana otoka Gilgio, oformljena je i udruga građana koja je počela sve glasnije tražiti da se brod makne, počeli su pritisci na talijansku vladu jer trup broda predstavlja prijetnju turističkoj budućnosti otoka i opasnost od teškog zagađivanja na prostoru koji je obuhvaćen u nacionalnom parku.

Ovih dana stigla je vijest da postoji plan i da iza plana stoje dvije tvrtke: američka firma Titan Salvage , koja je svjetski lider u tom poslu, te talijanska tvrtka Micoperi, koja je svjetski priznat stručnjak u izgradnji naftnih platformi. Akteri plana tvrde da se radi o kiklopskom pothvatu, prvom te vrste u povijesti brodarstva, koji će koštati preko 300 milijuna dolara. Nepoznanica ima puno, plan je razrađen u tančine, ali veličina broda i posebni, izuzetno teški uvjeti rada nalažu uračunavanje visokog rizika. Generalni direktor Coste Crociere Gianni Onorato izjavio je da je firma prihvatila plan jer je smanjio rizičnost na prihvatljivu razinu. Do nedavno se govorilo o mogućnosti da se brod odstrani u komadima, no očito je prevladalo mišljenje da je najmanje rizičan sistem odstranjivanja cijelog broda. Amerikanci tvrde da to mogu učiniti u vrlom kratkom roku, čak manjem od godinu dana

Tijekom predstavljanja projekta prikazan je i film u 3D tehnici koji simulira četiri faze rada. Uloga talijanske tvrtke Micoperi je izuzetno osjetljiva jer će njezini djelatnici u drugoj najosjetljivijoj fazi započeti bušenjem dna kako bi se u izbušenim rupama postavili nosači oko kojih će biti pričvršćeni čelični kablovi kojima će se trup broda pričvrstiti plićaku. Radi se o postupku stabilizacije broda kako bi se izbjeglo klizanje u dubinu, a taj će postupak trebati biti dovršen do 31. kolovoza jer je opasnost od propadanja broda u dubinu velika. Čelnik talijanske civilne zaštite Franco Gabrielli izjavio je da je postupak stabilizacije trup, odnosno pričvršćenja za dno plićaka, primarni zadatak jer se, kako vrijeme prolazi, opasnost od klizanja povećava, kao i mogućnost da trup pukne budući da su uslijed ogromnog pritiska uočeni prvi znakovi deformacije oblika broda.

Nakon stabilizacije broda započet će izgradnja podvodne platforme na koju će trup leći kada se brod poravna. Izgradnja platforme zahtijevat će nekoliko mjeseci rada dok će se na oba boka broda postaviti ogromni rezervoari napunjeni vodom. Nakon dovršetka platforme obavit će se postupak pražnjenja rezervoara vodom i punjenja zrakom: tim sistemom brod će se poravnati na podvodnoj platformi i postupno dići s dna. U veljači iduće godine, ako sve bude teklo po planu, “Costa Concordia” napustit će otok Giglio.

Cjelokupni trošak titanskog pothvata pokrit će vlasnik Coste Crociere, odnosno američka tvrtka Carnival, koja je većinski vlasnik nekad talijanske kompanije. Čelnik civilne zaštite Franco Gabrielli izjavio je da će talijanska država pratiti svaki postupak i da je već oformljena specijalna komisija koja će iz dana u dan nadzirati sve faze provedbe ponuđenog plana.

novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video