O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Dunavski Lloyd prodaje tankere

Iako se plovnost rijeke  Save mogućim investitorima često spominje kao prometna prednost za ulaganja na sisačkom području, 
hidrološke prilike posljednjih mjeseci urotile su se i protiv preostalih tvrtki koje još preživljavaju od riječnog prometa. Dugotrajno nizak vodostaj Save, već mjesecima onemogućuje plovidbu.Dunavski Lloyd, Pristanište i skladišta, Brodocentar i druge sisačke tvrtke svoje su aktivnosti na rijeci gotovo obustavile. Lloyd, koji je još donedavno svaki mjesec prevozio oko 10.000 tona nafte sa slavonskih nalazišta do Inine Rafinerije nafte u Sisku, već drugi mjesec nije prevezao ni litre. U takvoj situaciji nije isplativo održavati i remontirati plovila, pa je tvrtka najavila prodaju nekoliko tankera, od kojih će neki završiti i u starom željezu.Lani smo pretovarili tek pola ugovorenih količina nafte za Inu, a ove godne nećemo ni toliko. Sada postaje upitna i svrha postojanja dvije riječne luke u Sisku. Zbog niskog vodostaja i neuređenog plovnog puta, svake je godine sve manje plovnih dana – kaže direktor Pristaništa i skladišta Đuro Bojović.

Sava bi uskoro trebala postati međunarodni plovni put četvrte kategorije, što znači da bi trebala biti plovna najmanje 300 dana u godini. U postojećim uvjetima, trend je suprotan. Država nema novca, a čak ni predviđena ulaganja 80 milijuna eura iz fondova EU za regulaciju Save, po svemu sudeći, neće biti iskorišteno.

– Problem nisu samo loše hidrološke prilike, jer je i ranije bilo takvih razdoblja, nego i neodržavanje plovnog puta. Na Savi je najveći problem Šamački sektor, ali i kritične točke, kao što su Lonja, Bobovac i Gušće. Interventnim čišćenjem će se uskoro riješiti problem Lonje, ali bi i na drugim dijelovima rijeke trebalo omogućiti promet plovila gaza i većih od dva metra – obrazlaže nadzornik Agencije za vodne puteve Željko Radić.

Regulaciju Save uz Lonjsko polje otežavaju i strogi ekološki zahtjevi zaštićenog parka prirode, pa za te radove još nema ni građevne dozvole. Jedina je svjetla točka skori nastavak radova Lučke uprave na izgradnji putničkog pristaništa na Kupi, ali je pitanje kada će opet doći kruzer.

vecernji.hr

Iako se plovnost rijeke  Save mogućim investitorima često spominje kao prometna prednost za ulaganja na sisačkom području, 
hidrološke prilike posljednjih mjeseci urotile su se i protiv preostalih tvrtki koje još preživljavaju od riječnog prometa. Dugotrajno nizak vodostaj Save, već mjesecima onemogućuje plovidbu.Dunavski Lloyd, Pristanište i skladišta, Brodocentar i druge sisačke tvrtke svoje su aktivnosti na rijeci gotovo obustavile. Lloyd, koji je još donedavno svaki mjesec prevozio oko 10.000 tona nafte sa slavonskih nalazišta do Inine Rafinerije nafte u Sisku, već drugi mjesec nije prevezao ni litre. U takvoj situaciji nije isplativo održavati i remontirati plovila, pa je tvrtka najavila prodaju nekoliko tankera, od kojih će neki završiti i u starom željezu.Lani smo pretovarili tek pola ugovorenih količina nafte za Inu, a ove godne nećemo ni toliko. Sada postaje upitna i svrha postojanja dvije riječne luke u Sisku. Zbog niskog vodostaja i neuređenog plovnog puta, svake je godine sve manje plovnih dana – kaže direktor Pristaništa i skladišta Đuro Bojović.

Sava bi uskoro trebala postati međunarodni plovni put četvrte kategorije, što znači da bi trebala biti plovna najmanje 300 dana u godini. U postojećim uvjetima, trend je suprotan. Država nema novca, a čak ni predviđena ulaganja 80 milijuna eura iz fondova EU za regulaciju Save, po svemu sudeći, neće biti iskorišteno.

– Problem nisu samo loše hidrološke prilike, jer je i ranije bilo takvih razdoblja, nego i neodržavanje plovnog puta. Na Savi je najveći problem Šamački sektor, ali i kritične točke, kao što su Lonja, Bobovac i Gušće. Interventnim čišćenjem će se uskoro riješiti problem Lonje, ali bi i na drugim dijelovima rijeke trebalo omogućiti promet plovila gaza i većih od dva metra – obrazlaže nadzornik Agencije za vodne puteve Željko Radić.

Regulaciju Save uz Lonjsko polje otežavaju i strogi ekološki zahtjevi zaštićenog parka prirode, pa za te radove još nema ni građevne dozvole. Jedina je svjetla točka skori nastavak radova Lučke uprave na izgradnji putničkog pristaništa na Kupi, ali je pitanje kada će opet doći kruzer.

vecernji.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video