O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Uljaniku gradnja četiri trajekta

Posao gradnje četiri trajekta za Jadroliniju kapaciteta 616 putnika i 145 vozila po ukupnoj cijeni od 32 milijuna eura pripast će Brodogradilištu Uljanik s kojim se u ponedjeljak u Rijeci planira potpisati ugovor. Njihova ponuda ocijenjena je uvjerljivo najboljom, iako to osporavaju u Brodosplitu, gdje su prije nekoliko dana reagirali i obraćanjem medijima zbog navodnih nepravilnosti na natječaju na kojem su ponudili identičnu cijenu kao i pulski škver, ali uz duže rokove izgradnje. U Brodosplitu su uputili i pismo ministru gospodarstva Ivanu Vrdoljaku te naveli kako jedino oni imaju iskustvo i reference za izgradnju takvih putničkih brodova za nacionalnog putničkog brodara, pored čega smatraju spornom formulu bodovanja ponuda zainteresiranih tvrtki.
    
Teška situacija

U Uljaniku nisu ostali dužni kolegama u Splitu te su također odgovorili javnim pismom u kojem navode kako Brodosplit nastoji izvršiti pritisak na komisiju Jadrolinije, manipulirati i utjecati na ishod natječaja. Ujedno su naveli kako su sve propozicije natječaja bile unaprijed poznate i iste za sve kandidate. Pokazalo se da se dva škvera, oba u teškoj i neizvjesnoj situaciji, te s manjkom brodova u knjizi narudžbi, grčevito bore za najveću narudžbu nekog domaćeg brodara na domaćim navozima. Jedan od glavnih argumenata za odabir Uljanikove ponude bila je cijena prvog broda od svega 5 milijuna eura i osiguranje bankovne garancije bez državnog jamstva.

Uljanik je preostala tri broda procijenio na vrijednost od 9 milijuna eura, dok su u Brodosplitu sve brodove jednako vrednovali, pa se u tom škveru i zbog toga smatraju izigranima. Uljaniku su prednost donijeli i izuzetno kratki rokovi, jer su naveli kako će sva četiri trajekta biti spremna za plovidbu u špici turističke sezone 2014. godine, kao i da će prvi biti predan već do svibnja naredne godine.
    
Unatoč tome što se svaki od kandidata može žaliti i u razdoblju od 30 dana nakon potpisa ugovora, odluka o gradnji 4 trajekta čini se definitivnom, jer će ugovor u ponedjeljak, 4. ožujka, biti potpisan na školskom brodu »Kraljica mora« u riječkoj luci. Najavljen je i dolazak resornog ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaš Dončića, dok bi ugovor u ime Jadrolinije trebao potpisati predsjednik Uprave Slavko Lončar i s druge strane predsjednik Uprave Brodogradilišta Uljanik Ante Brajković. S obzirom da je Uljanik u postupku preuzimanja riječkog »3. maja« bit će zanimljivo vidjeti hoće li se dio posla obavljati i u Rijeci, gdje bi se mogao graditi trup za trajekte. Upitno je hoće li do takve suradnje doći, jer i Uljanik također ima manjak posla.
    
Odbijene žalbe

Natječaj za gradnju 4 trajekta izazvao je podosta nezadovoljstva kod kandidata, jer su u postupku već bile dvije žalbe, prva od Brodogradilišta Leda iz Korčule, a druga od Kvarnerplastike. Obje su odbijene od Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave, a sada se vjerojatno može očekivati i treća žalba iz Brodosplita, koja ne odgađa izvršenje ugovora, što znači da ugovorni rok počinje teći odmah nakon potpisa.
    
Novi trajekti ulaze u red najvećih brodova Jadrolinije. Bit će dugi 100 metara, a široki 17,5 s gazom od 2,4 metra. Predviđena snaga motora je četiri puta 450 kW, a brzina 12,5 čvorova. Od ukupnog kapaciteta za 616 putnika u salonu je predviđen smještaj za 322 putnika. Ukoliko se za to ukaže potreba moguće je da će neki od ovih trajekata biti uposleni na liniji Ploče-Trpanj, gdje se očekuje veći promet nakon pristupanja Hrvatske u EU, te uvođenja europskog carinskog režima u Neumu.

www.novine.novilist.hr

Posao gradnje četiri trajekta za Jadroliniju kapaciteta 616 putnika i 145 vozila po ukupnoj cijeni od 32 milijuna eura pripast će Brodogradilištu Uljanik s kojim se u ponedjeljak u Rijeci planira potpisati ugovor. Njihova ponuda ocijenjena je uvjerljivo najboljom, iako to osporavaju u Brodosplitu, gdje su prije nekoliko dana reagirali i obraćanjem medijima zbog navodnih nepravilnosti na natječaju na kojem su ponudili identičnu cijenu kao i pulski škver, ali uz duže rokove izgradnje. U Brodosplitu su uputili i pismo ministru gospodarstva Ivanu Vrdoljaku te naveli kako jedino oni imaju iskustvo i reference za izgradnju takvih putničkih brodova za nacionalnog putničkog brodara, pored čega smatraju spornom formulu bodovanja ponuda zainteresiranih tvrtki.
    
Teška situacija

U Uljaniku nisu ostali dužni kolegama u Splitu te su također odgovorili javnim pismom u kojem navode kako Brodosplit nastoji izvršiti pritisak na komisiju Jadrolinije, manipulirati i utjecati na ishod natječaja. Ujedno su naveli kako su sve propozicije natječaja bile unaprijed poznate i iste za sve kandidate. Pokazalo se da se dva škvera, oba u teškoj i neizvjesnoj situaciji, te s manjkom brodova u knjizi narudžbi, grčevito bore za najveću narudžbu nekog domaćeg brodara na domaćim navozima. Jedan od glavnih argumenata za odabir Uljanikove ponude bila je cijena prvog broda od svega 5 milijuna eura i osiguranje bankovne garancije bez državnog jamstva.

Uljanik je preostala tri broda procijenio na vrijednost od 9 milijuna eura, dok su u Brodosplitu sve brodove jednako vrednovali, pa se u tom škveru i zbog toga smatraju izigranima. Uljaniku su prednost donijeli i izuzetno kratki rokovi, jer su naveli kako će sva četiri trajekta biti spremna za plovidbu u špici turističke sezone 2014. godine, kao i da će prvi biti predan već do svibnja naredne godine.
    
Unatoč tome što se svaki od kandidata može žaliti i u razdoblju od 30 dana nakon potpisa ugovora, odluka o gradnji 4 trajekta čini se definitivnom, jer će ugovor u ponedjeljak, 4. ožujka, biti potpisan na školskom brodu »Kraljica mora« u riječkoj luci. Najavljen je i dolazak resornog ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaš Dončića, dok bi ugovor u ime Jadrolinije trebao potpisati predsjednik Uprave Slavko Lončar i s druge strane predsjednik Uprave Brodogradilišta Uljanik Ante Brajković. S obzirom da je Uljanik u postupku preuzimanja riječkog »3. maja« bit će zanimljivo vidjeti hoće li se dio posla obavljati i u Rijeci, gdje bi se mogao graditi trup za trajekte. Upitno je hoće li do takve suradnje doći, jer i Uljanik također ima manjak posla.
    
Odbijene žalbe

Natječaj za gradnju 4 trajekta izazvao je podosta nezadovoljstva kod kandidata, jer su u postupku već bile dvije žalbe, prva od Brodogradilišta Leda iz Korčule, a druga od Kvarnerplastike. Obje su odbijene od Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave, a sada se vjerojatno može očekivati i treća žalba iz Brodosplita, koja ne odgađa izvršenje ugovora, što znači da ugovorni rok počinje teći odmah nakon potpisa.
    
Novi trajekti ulaze u red najvećih brodova Jadrolinije. Bit će dugi 100 metara, a široki 17,5 s gazom od 2,4 metra. Predviđena snaga motora je četiri puta 450 kW, a brzina 12,5 čvorova. Od ukupnog kapaciteta za 616 putnika u salonu je predviđen smještaj za 322 putnika. Ukoliko se za to ukaže potreba moguće je da će neki od ovih trajekata biti uposleni na liniji Ploče-Trpanj, gdje se očekuje veći promet nakon pristupanja Hrvatske u EU, te uvođenja europskog carinskog režima u Neumu.

www.novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video