O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Wisby Tankers želi još šest tankera

U »3. maju« jučer je potpisan predugovor za gradnju šest novih brodova za Šveđane. Ovu izuzetnu vijest objavili su na svečanosti primopredaje asfalt-tankera »Sao Domingos Savio« predsjednik trećemajske Uprave Edi Kučan i predstavnik naručitelja, Wisby Tankersa, Jonas Kihlberg.
    
Kad bi ovaj posao došao u fazu osnaženja, ovaj švedski brodar postao bi, po obimu ugovorenog posla, najjači klijent riječkog brodogradilišta u novijoj povijest, odmah uz bok Latvijaca i Carl Buttnera koji su u »3. maju« gradili serije od po deset tankera, doduše, u vrijeme kad tržište brodskog prostora nije proživljavalo ovakvu krizu ili je, pak, bilo na svom vrhuncu. Trećemajci su ujedno jučer potpisali ugovore i za najavljene barže, tako da u ovom trenutku riječko brodogradilište sa Šveđanima ima dogovoren posao za četiri asfalt-tankera, koji su ili već isporučeni ili u završnom opremanju, te četrdeset barži, manjim dijelom za prijevoz asfalta, a većim za transport nafte i naftnih prerađevina.
    
Velika rezerva

Spomenutih šest novih brodova, a riječ je o tankerima za prijevoz kemikalija i naftnih derivata nosivosti četrdesetak tisuća dwt-a, a kakve su riječki brodograditelji već gradili i koji su cijenjeni među čarterima, bio bi sjajan bonus koji bi trećemajskom škveru riješio zaposlenost tijekom cijele 2014. godine.
    
Međutim, uvijek postoji »ali« jer je riječ o poslu iza kojeg stoji već duže prisutni interes Šveđana da Hrvatskoj prodaju svoje vojne zrakoplove Gripene kroz takozvani offset program. U vrijednosti kupoprodajnog ugovora Šveđani su, naime, po modelu kojeg su već ostvarili u Mađarskoj i Češkoj, spremni uložiti u Hrvatsku. Predugovorenih šest tankera za Wisby u »3. maju« dio su tog offseta oko kojeg se konačna riječ donosi na razini vlada. A kao što je poznato, Hrvatska se zbog nedostatka novca već odlučila na remont starih MIG-ova. O švedskim tankerima kao dijelu offseta u »3. maju« jučer nitko nije želio službeno govoriti. No, čelnik riječkog brodogradilišta Edi Kučan naznačio je, doduše, da se za realizaciju ovog posla treba »još puno kockica posložiti«.
    
Dobri poznavatelji prilika u našim brodogradilištima, s kojima smo jučer razgovarali, slažu se da je potpisivanje predugovora za nove brodove u svakom slučaju dobra vijest, pogotovo u okolnostima potpune obamrlosti na tržištu, ali da ipak treba uzeti veliku dozu rezerve hoće li od toga na kraju nešto biti ili ne.
    
Po svemu sudeći, ovi brodovi koji se nude »3. maju« isplativi su baš u u sklopu offset programa odnosno jedino pod tim uvjetom »drže vodu« da cijena bude prihvatljiva i naručitelju i brodogradilištu.
    
Da suradnja Wisbyja i »3. maja« sada prelazi u višu fazu državnih politika moglo se iščitati i iz nazočnosti veleposlanika Kraljevine Švedske u RH Fridrika Vahlquista koji je u prigodnom obraćanju pozornost skrenuo i na skorašnji službeni posjet švedskog kralja Carla XVI i kraljice Silvie Hrvatskoj, najavljen sredinom travnja ove godine. Bit će to prvi posjet švedskog kraljevskog para našoj državi nakon 35 godina, a u njihovoj pratnji bit će i jaka gospodarska delegacija ove razvijene nordijske zemlje. Veleposlanik Vahlquist istaknuo je da je u planu i posjet Rijeci gdje im je posebno interesantna brodogradnja, infrastruktura, kao i riječka luka. Švedski veleposlanik nada se da će se dosadašnja gospodarska suradnja između dviju zemalja dodatno proširiti.
    
Win-win

– Zainteresirani smo za nove investicije u Hrvatsku, nove transfere tehnologija, istaknuo je veleposlanik Vahlquist, boraveći na najnovijem asfalt-tankeru švedskog brodara. Prema njegovim riječima, to bi bila »win-win« situacija za obje zemlje, tim više što Hrvatska 1. srpnja još postaje i punopravna članica Europske unije. Švedski veleposlanik izrazio je zadovoljstvo već ostvarenom suradnjom »3. maja« i švedskog brodara, uz očekivanja da bi se ista u budućnosti mogla značajno proširiti. Njegova završna poruka bila je, pak, da treba biti inspiriran i gledati u budućnost.
    
U pratnji veleposlanika bio je i počasni švedski konzul u Rijeci Željko Kuiš koji je ovom prigodom govorio o offset programima koje je Švedska ostvarila sa Mađarskom i Češkom. Kroz proces kompenzacija ili industrijskih kooperacija švedska ulaganja otvorila su na tisuće novih radnih mjesta u tim dvjema državama, istaknuo je tako Kuiš.     
    
Jonas Kihlberg još je jednom pohvalio kvalitetu brodova koji se rade u »3. maju« u što su se, dodao je, imali prilike dokazano uvjeriti kod asfalt-tankera »Palanca Luanda« kojeg su preuzeli sredinom prosinca prošle godine. Kihlberg je posebno istaknuo visoke ekološke standarde koji su primjenjeni u gradnji ovih asfalt-tankera, a što je ovom švedskom brodaru od iznimne važnosti. U kuloarima se može čuti da je, navodno, upravo pohvala i od respektabilnog Shella dobrim dijelom pridonijela što su Šveđani u »3. maju« naručili novi »kontigent« teglenica. U ovoj godini, Wisbyju će se isporučiti i preostala dva asfalt-tankera iz ugovorene serije.

www.novine.novilist.hr

U »3. maju« jučer je potpisan predugovor za gradnju šest novih brodova za Šveđane. Ovu izuzetnu vijest objavili su na svečanosti primopredaje asfalt-tankera »Sao Domingos Savio« predsjednik trećemajske Uprave Edi Kučan i predstavnik naručitelja, Wisby Tankersa, Jonas Kihlberg.
    
Kad bi ovaj posao došao u fazu osnaženja, ovaj švedski brodar postao bi, po obimu ugovorenog posla, najjači klijent riječkog brodogradilišta u novijoj povijest, odmah uz bok Latvijaca i Carl Buttnera koji su u »3. maju« gradili serije od po deset tankera, doduše, u vrijeme kad tržište brodskog prostora nije proživljavalo ovakvu krizu ili je, pak, bilo na svom vrhuncu. Trećemajci su ujedno jučer potpisali ugovore i za najavljene barže, tako da u ovom trenutku riječko brodogradilište sa Šveđanima ima dogovoren posao za četiri asfalt-tankera, koji su ili već isporučeni ili u završnom opremanju, te četrdeset barži, manjim dijelom za prijevoz asfalta, a većim za transport nafte i naftnih prerađevina.
    
Velika rezerva

Spomenutih šest novih brodova, a riječ je o tankerima za prijevoz kemikalija i naftnih derivata nosivosti četrdesetak tisuća dwt-a, a kakve su riječki brodograditelji već gradili i koji su cijenjeni među čarterima, bio bi sjajan bonus koji bi trećemajskom škveru riješio zaposlenost tijekom cijele 2014. godine.
    
Međutim, uvijek postoji »ali« jer je riječ o poslu iza kojeg stoji već duže prisutni interes Šveđana da Hrvatskoj prodaju svoje vojne zrakoplove Gripene kroz takozvani offset program. U vrijednosti kupoprodajnog ugovora Šveđani su, naime, po modelu kojeg su već ostvarili u Mađarskoj i Češkoj, spremni uložiti u Hrvatsku. Predugovorenih šest tankera za Wisby u »3. maju« dio su tog offseta oko kojeg se konačna riječ donosi na razini vlada. A kao što je poznato, Hrvatska se zbog nedostatka novca već odlučila na remont starih MIG-ova. O švedskim tankerima kao dijelu offseta u »3. maju« jučer nitko nije želio službeno govoriti. No, čelnik riječkog brodogradilišta Edi Kučan naznačio je, doduše, da se za realizaciju ovog posla treba »još puno kockica posložiti«.
    
Dobri poznavatelji prilika u našim brodogradilištima, s kojima smo jučer razgovarali, slažu se da je potpisivanje predugovora za nove brodove u svakom slučaju dobra vijest, pogotovo u okolnostima potpune obamrlosti na tržištu, ali da ipak treba uzeti veliku dozu rezerve hoće li od toga na kraju nešto biti ili ne.
    
Po svemu sudeći, ovi brodovi koji se nude »3. maju« isplativi su baš u u sklopu offset programa odnosno jedino pod tim uvjetom »drže vodu« da cijena bude prihvatljiva i naručitelju i brodogradilištu.
    
Da suradnja Wisbyja i »3. maja« sada prelazi u višu fazu državnih politika moglo se iščitati i iz nazočnosti veleposlanika Kraljevine Švedske u RH Fridrika Vahlquista koji je u prigodnom obraćanju pozornost skrenuo i na skorašnji službeni posjet švedskog kralja Carla XVI i kraljice Silvie Hrvatskoj, najavljen sredinom travnja ove godine. Bit će to prvi posjet švedskog kraljevskog para našoj državi nakon 35 godina, a u njihovoj pratnji bit će i jaka gospodarska delegacija ove razvijene nordijske zemlje. Veleposlanik Vahlquist istaknuo je da je u planu i posjet Rijeci gdje im je posebno interesantna brodogradnja, infrastruktura, kao i riječka luka. Švedski veleposlanik nada se da će se dosadašnja gospodarska suradnja između dviju zemalja dodatno proširiti.
    
Win-win

– Zainteresirani smo za nove investicije u Hrvatsku, nove transfere tehnologija, istaknuo je veleposlanik Vahlquist, boraveći na najnovijem asfalt-tankeru švedskog brodara. Prema njegovim riječima, to bi bila »win-win« situacija za obje zemlje, tim više što Hrvatska 1. srpnja još postaje i punopravna članica Europske unije. Švedski veleposlanik izrazio je zadovoljstvo već ostvarenom suradnjom »3. maja« i švedskog brodara, uz očekivanja da bi se ista u budućnosti mogla značajno proširiti. Njegova završna poruka bila je, pak, da treba biti inspiriran i gledati u budućnost.
    
U pratnji veleposlanika bio je i počasni švedski konzul u Rijeci Željko Kuiš koji je ovom prigodom govorio o offset programima koje je Švedska ostvarila sa Mađarskom i Češkom. Kroz proces kompenzacija ili industrijskih kooperacija švedska ulaganja otvorila su na tisuće novih radnih mjesta u tim dvjema državama, istaknuo je tako Kuiš.     
    
Jonas Kihlberg još je jednom pohvalio kvalitetu brodova koji se rade u »3. maju« u što su se, dodao je, imali prilike dokazano uvjeriti kod asfalt-tankera »Palanca Luanda« kojeg su preuzeli sredinom prosinca prošle godine. Kihlberg je posebno istaknuo visoke ekološke standarde koji su primjenjeni u gradnji ovih asfalt-tankera, a što je ovom švedskom brodaru od iznimne važnosti. U kuloarima se može čuti da je, navodno, upravo pohvala i od respektabilnog Shella dobrim dijelom pridonijela što su Šveđani u »3. maju« naručili novi »kontigent« teglenica. U ovoj godini, Wisbyju će se isporučiti i preostala dva asfalt-tankera iz ugovorene serije.

www.novine.novilist.hr

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video