O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Ukinuta linija za zadarske otoke

Novi problemi za otočane pojavili su se u vidu ukidanja dodatne večernje linije Zadar-Sali-Zaglav-Veli Iž-Zadar. Od jučer, naime, ta linija nije na popisu Agencije za obalni i linijski promet. Denis Barić, predsjednik Otočnog sabora, ističe kako prema statistikama oko 3.500 ljudi ovisi o toj večernjoj liniji, dakle oko 20 putnika dnevno, a opravdanje za ukidanje je što ova linija navodno nema dovoljno učenika.

“Prema Zakonu o obalnom linijskom prometu donesenom 27. lipnja 2013., prema `europskim standardima`, za plovidbene redove više nema konzultacija s mjesnim odborima, što se do sada prakticiralo preko Hrvatske gospodarske komore. Zato Mjesni odbori nisu bili informirani o ukidanju spomenute linije”, rekao je Barić u razgovoru za Radio Centar. “Što se ove linije tiče, u našim razgovorima u ovih godinu dana razgovora, nigdje nije bilo govora o ukidanju. Čak je i Grad Zadar uredio trajektno pristanište, napravio čekaonicu i javnu rasvjetu, tako da se omogući normalna i sigurna komunikacija putnika u večernjim satima”, istaknuo je Barić.

“Ako se ova linija ukinula zbog neprofitabilnosti, bi li onda trebalo ukinuti sve takve linije na Jadranu”, pita se Barić.

Dodaje kako bi se ovim problemom trebalo pozabaviti i novoosnovano Povjerenstvo za otoke. “Čak je i Ministarstvo regionalnog razvoja imenovalo predstavnika u Ministarstvu i sad čekamo prvu sjednicu županijske skupštine da se i službeno imenuje to povjerenstvo. I od tog povjerenstva očekujemo puno jer po nama, to je temelj cijele problematike, kao kad gradite kuću i morate početi od temelja prema krovu. Tako i mi smatramo da je ovo temelj otočne problematike i napretka u razvoju otoka”, naglasio je Barić.

Zanimljivo je na kraju spomenuti i kako je ukidanjem dodatne linije Zadar-Sali-Zaglav-Veli Iž-Zadar, 14-godišnjoj odličnoj učenici Teni Milinčić iz Velog Iža, sada onemogućeno da dalje pohađa Glazbenu školu u Zadru.
“Godinama putujemo u Zadar, plaćali smo punu cijenu karte Jadroliniji, jer oni slobodne aktivnosti vode kao `vanjske aktivnosti`. Sve su nam to bili dodatni troškovi. Ukidanjem večernje linije, pitamo se – tko će nam vratiti uloženo vrijeme, trud i novac?”, pita se Tenina majka Pegi Miličević u razgovoru za portal eZadar.

“Apeliram na sve institucije – neka dobro razmisle i shvate da nas otočane ne mogu tako olako shvatiti. To je stvarno ponižavajuće. Što je nemogućnost školovanja nego ubijanje talenata? Osjećamo se zaboravljeno i prepušteni smo sami sebi”, zaključuje Miličević.

To je samo jedna priča, a koliko će ih još biti? Još kada na snagu stupi zimski plovidbeni red – od 1. listopada, problem prijevoza zahvatit će i profesore koji dolaze na Iž.

www.index.hr 

Novi problemi za otočane pojavili su se u vidu ukidanja dodatne večernje linije Zadar-Sali-Zaglav-Veli Iž-Zadar. Od jučer, naime, ta linija nije na popisu Agencije za obalni i linijski promet. Denis Barić, predsjednik Otočnog sabora, ističe kako prema statistikama oko 3.500 ljudi ovisi o toj večernjoj liniji, dakle oko 20 putnika dnevno, a opravdanje za ukidanje je što ova linija navodno nema dovoljno učenika.

“Prema Zakonu o obalnom linijskom prometu donesenom 27. lipnja 2013., prema `europskim standardima`, za plovidbene redove više nema konzultacija s mjesnim odborima, što se do sada prakticiralo preko Hrvatske gospodarske komore. Zato Mjesni odbori nisu bili informirani o ukidanju spomenute linije”, rekao je Barić u razgovoru za Radio Centar. “Što se ove linije tiče, u našim razgovorima u ovih godinu dana razgovora, nigdje nije bilo govora o ukidanju. Čak je i Grad Zadar uredio trajektno pristanište, napravio čekaonicu i javnu rasvjetu, tako da se omogući normalna i sigurna komunikacija putnika u večernjim satima”, istaknuo je Barić.

“Ako se ova linija ukinula zbog neprofitabilnosti, bi li onda trebalo ukinuti sve takve linije na Jadranu”, pita se Barić.

Dodaje kako bi se ovim problemom trebalo pozabaviti i novoosnovano Povjerenstvo za otoke. “Čak je i Ministarstvo regionalnog razvoja imenovalo predstavnika u Ministarstvu i sad čekamo prvu sjednicu županijske skupštine da se i službeno imenuje to povjerenstvo. I od tog povjerenstva očekujemo puno jer po nama, to je temelj cijele problematike, kao kad gradite kuću i morate početi od temelja prema krovu. Tako i mi smatramo da je ovo temelj otočne problematike i napretka u razvoju otoka”, naglasio je Barić.

Zanimljivo je na kraju spomenuti i kako je ukidanjem dodatne linije Zadar-Sali-Zaglav-Veli Iž-Zadar, 14-godišnjoj odličnoj učenici Teni Milinčić iz Velog Iža, sada onemogućeno da dalje pohađa Glazbenu školu u Zadru.
“Godinama putujemo u Zadar, plaćali smo punu cijenu karte Jadroliniji, jer oni slobodne aktivnosti vode kao `vanjske aktivnosti`. Sve su nam to bili dodatni troškovi. Ukidanjem večernje linije, pitamo se – tko će nam vratiti uloženo vrijeme, trud i novac?”, pita se Tenina majka Pegi Miličević u razgovoru za portal eZadar.

“Apeliram na sve institucije – neka dobro razmisle i shvate da nas otočane ne mogu tako olako shvatiti. To je stvarno ponižavajuće. Što je nemogućnost školovanja nego ubijanje talenata? Osjećamo se zaboravljeno i prepušteni smo sami sebi”, zaključuje Miličević.

To je samo jedna priča, a koliko će ih još biti? Još kada na snagu stupi zimski plovidbeni red – od 1. listopada, problem prijevoza zahvatit će i profesore koji dolaze na Iž.

www.index.hr 

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video