O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Ili avioni u luci ili ništa od projekta

Njemačka tvrtka “European Coastal Airlines“ koja je gradskim vlastima nedavno prezentirala projekt hidroavionskog povezivanja Splita s otocima srednje Dalmacije, kako doznajemo, zakupila je poslovni prostor u Zgradi zračne luke “Split“.
Riječ je o namještenom prostoru od 30-ak četvornih metara kojim se do prije nekoliko mjeseci koristila “Hrvatska pošta“. Mjesečni najam je oko 15 tisuća kuna.

Premda ured njemačke tvrtke još nije proradio, kao ni njihov hidroavionski biznis u Splitu, reklamni panoi i logotipi tvrtke već se nalaze u izlogu ureda. Željko Slijepičević, viši konzultant u “European Coastal Airlinesu“, kaže kako je ured unajmljen zbog poslovnih planova koji uključuju i tranzit putnika iz luke u Resniku prema otočnim destinacijama, međutim…

– Teško je koordinirati poslovne želje s koracima lokalne administracije. Ured smo unajmili jer smo vjerovali da ćemo ove godine početi s letovima. Ured ćemo držati u najmu do kraja godine kada bismo konačno trebali znati stav Grada po pitanju hidroavionskog pristaništa u Gradskoj luci.

Naša je kompanija još prošle godine od Grada Splita dobila suglasnost za planiranje hidroavionskog pristaništa u Gradskoj luci. Hidroavionsko pristanište u splitskoj luci predviđeno je i Županijskim prostornim planom. Ponudili smo gradskim vlastima da ćemo svojim sredstvima sufinancirati početak izgradnje obale od hotela “Ambasador“ do Matejuške – kaže nam konzultant Slijepičević.

Dobar dio javnosti rezerviran je prema planovima “European Coastal Airlinesa“ i letovima prema otocima zbog činjenice što tvrtka hidroavione uopće – nema.

– Nema razloga za rezerve ili skepsu. Osigurana su financijska sredstva za realizaciju projekta, što uključuje i kupnju 7-8 hidrozrakoplova. Za početak bismo kupili rabljene hidroavione “De Havilland DHC-6 Twin Otte”r s 19 sjedala, a potom bismo naručili i nove zrakoplove istog proizvođača, kao i njemačkih proizvođača zrakoplova.

Radi se o 41 milijun eura koji su nam odmah raspoloživi, a jedini je uvjet da dobijemo koncesiju u Gradskoj luci. Ako koncesiju ne dobijemo, povlačimo se iz priče, a projekt propada – kaže Slijepičević dodajući kako su gradovi poput Istanbula i Vancouvera samo neki od primjera iz svijeta gdje hidroavioni, kako kaže, neometano prometuju u gradskim lukama bez ikakve opasnosti za brodove.

Za sada jedini hidrodrom u Splitsko-dalmatinskoj županiji, dakle područje gdje hidroavioni mogu sigurno slijetati i uzlijetati, jest onaj ispred zrakoplovne baze u Divuljama. Riječ je o kvadrantu na površini mora dužine 900 i širine 200 metara koji se proteže od sjeverne obale otoka Čiova prema obali zračne baze u Divuljama. Taj hidrodrom koriste samo vojni zrakoplovi, konkretno kanaderi Cl-415 i air tractori AT-802F Hrvatskog ratnog zrakoplovstva za akcije gašenja požara.

Uzletno-sletna zona ispred Divulja, kako pojašnjavaju stručnjaci, idealna je za operacije hidroaviona jer, između ostalog, nije izložena jakim udarima bure i juga. S druge strane, u zrakoplovnim krugovima je poznato da pitanje vjetra, slanosti i valovitosti ograničava mogućnosti korištenja hidroaviona na Jadranu.

Trap hidroaviona De Havilland DHC-6 Twin Otter, koji “European Coastal Airlines“ namjerava nabaviti, ako provede noć u morskoj vodi, postaje neupotrebljiv zbog moguće blokade kočnica (korozija), što je pogibeljno za pokušaj spuštanja na suhu pistu. Drugim riječima, svaki let ujutro mora početi iz suhe baze. To je vjerojatno ključni razlog zašto njemačka tvrtka traži da im se dio obale vojne baze u Divuljama s morskom rampom ustupi na korištenje.

www.slobodnadalmacija.com 

Njemačka tvrtka “European Coastal Airlines“ koja je gradskim vlastima nedavno prezentirala projekt hidroavionskog povezivanja Splita s otocima srednje Dalmacije, kako doznajemo, zakupila je poslovni prostor u Zgradi zračne luke “Split“.
Riječ je o namještenom prostoru od 30-ak četvornih metara kojim se do prije nekoliko mjeseci koristila “Hrvatska pošta“. Mjesečni najam je oko 15 tisuća kuna.

Premda ured njemačke tvrtke još nije proradio, kao ni njihov hidroavionski biznis u Splitu, reklamni panoi i logotipi tvrtke već se nalaze u izlogu ureda. Željko Slijepičević, viši konzultant u “European Coastal Airlinesu“, kaže kako je ured unajmljen zbog poslovnih planova koji uključuju i tranzit putnika iz luke u Resniku prema otočnim destinacijama, međutim…

– Teško je koordinirati poslovne želje s koracima lokalne administracije. Ured smo unajmili jer smo vjerovali da ćemo ove godine početi s letovima. Ured ćemo držati u najmu do kraja godine kada bismo konačno trebali znati stav Grada po pitanju hidroavionskog pristaništa u Gradskoj luci.

Naša je kompanija još prošle godine od Grada Splita dobila suglasnost za planiranje hidroavionskog pristaništa u Gradskoj luci. Hidroavionsko pristanište u splitskoj luci predviđeno je i Županijskim prostornim planom. Ponudili smo gradskim vlastima da ćemo svojim sredstvima sufinancirati početak izgradnje obale od hotela “Ambasador“ do Matejuške – kaže nam konzultant Slijepičević.

Dobar dio javnosti rezerviran je prema planovima “European Coastal Airlinesa“ i letovima prema otocima zbog činjenice što tvrtka hidroavione uopće – nema.

– Nema razloga za rezerve ili skepsu. Osigurana su financijska sredstva za realizaciju projekta, što uključuje i kupnju 7-8 hidrozrakoplova. Za početak bismo kupili rabljene hidroavione “De Havilland DHC-6 Twin Otte”r s 19 sjedala, a potom bismo naručili i nove zrakoplove istog proizvođača, kao i njemačkih proizvođača zrakoplova.

Radi se o 41 milijun eura koji su nam odmah raspoloživi, a jedini je uvjet da dobijemo koncesiju u Gradskoj luci. Ako koncesiju ne dobijemo, povlačimo se iz priče, a projekt propada – kaže Slijepičević dodajući kako su gradovi poput Istanbula i Vancouvera samo neki od primjera iz svijeta gdje hidroavioni, kako kaže, neometano prometuju u gradskim lukama bez ikakve opasnosti za brodove.

Za sada jedini hidrodrom u Splitsko-dalmatinskoj županiji, dakle područje gdje hidroavioni mogu sigurno slijetati i uzlijetati, jest onaj ispred zrakoplovne baze u Divuljama. Riječ je o kvadrantu na površini mora dužine 900 i širine 200 metara koji se proteže od sjeverne obale otoka Čiova prema obali zračne baze u Divuljama. Taj hidrodrom koriste samo vojni zrakoplovi, konkretno kanaderi Cl-415 i air tractori AT-802F Hrvatskog ratnog zrakoplovstva za akcije gašenja požara.

Uzletno-sletna zona ispred Divulja, kako pojašnjavaju stručnjaci, idealna je za operacije hidroaviona jer, između ostalog, nije izložena jakim udarima bure i juga. S druge strane, u zrakoplovnim krugovima je poznato da pitanje vjetra, slanosti i valovitosti ograničava mogućnosti korištenja hidroaviona na Jadranu.

Trap hidroaviona De Havilland DHC-6 Twin Otter, koji “European Coastal Airlines“ namjerava nabaviti, ako provede noć u morskoj vodi, postaje neupotrebljiv zbog moguće blokade kočnica (korozija), što je pogibeljno za pokušaj spuštanja na suhu pistu. Drugim riječima, svaki let ujutro mora početi iz suhe baze. To je vjerojatno ključni razlog zašto njemačka tvrtka traži da im se dio obale vojne baze u Divuljama s morskom rampom ustupi na korištenje.

www.slobodnadalmacija.com 

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video