O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Prvi ‘probio’ Arktik bez ledolomca

Švedski tanker “Stena Polaris”, izgrađen 2010. godine u “Brodosplitu”, prvi je trgovački brod koji je samostalno, bez pomoći ledolomaca, preplovio rutu ispred arktičke obale Rusije. Kako javljaju svjetski pomorski magazini i internetski portali, brod je s teretom od 44 tisuće tona nafte za južnokorejski “Hyundai” isplovio 17. rujna iz ruske luke Ust Luga kod Sankt Peterburga, te je nakon 35 dana plovidbe sjevernom rutom, dugom 15 tisuća kilometara, sretno uplovio u južnokorejsku luku Yousu. Koliko je taj pothvat značajan za svjetsko pomorstvo, najbolje pokazuje da su brod u Yousu dočekali glavni menadžeri “Hyundaija” i “Stene”, kompanije u čijem vlasništvu plovi tanker sa splitskih navoza.

Brod dug 183 metra diči se klasom leda 1A, što znači da može lomiti jednogodišnji led debljine do jednog metra. Prema tehničkim specifikacijama, “Stena Polaris”, zapravo, pripada ledolomcima. Arktička pomorska ruta trebala bi imati sve veću ulogu u međunarodnoj trgovini. Riječ je o morskom prolazu između Atlantskog i Tihog oceana koji slijedi sjeverne euroazijske obale i prolazi kroz pet mora Arktičkog oceana: Barentsovo, Karsko, Laptevsko, Istočnosibirsko i Čukotsko more.

“Stena Polaris” je handymax tanker za prijevoz nafte i naftnih proizvoda u ledenim područjima. “Brodosplit” je od 2005. do 2011. godine tom brodaru isporučio 10 tankera, među kojima su tri dobila stručna međunarodna priznanja kao najbolji brodovi u svojoj klasi.

Nema sumnje, plovidba arktičkim područjem to je definitivno potvrdila.

www.slobodnadalmacija.hr  

Švedski tanker “Stena Polaris”, izgrađen 2010. godine u “Brodosplitu”, prvi je trgovački brod koji je samostalno, bez pomoći ledolomaca, preplovio rutu ispred arktičke obale Rusije. Kako javljaju svjetski pomorski magazini i internetski portali, brod je s teretom od 44 tisuće tona nafte za južnokorejski “Hyundai” isplovio 17. rujna iz ruske luke Ust Luga kod Sankt Peterburga, te je nakon 35 dana plovidbe sjevernom rutom, dugom 15 tisuća kilometara, sretno uplovio u južnokorejsku luku Yousu. Koliko je taj pothvat značajan za svjetsko pomorstvo, najbolje pokazuje da su brod u Yousu dočekali glavni menadžeri “Hyundaija” i “Stene”, kompanije u čijem vlasništvu plovi tanker sa splitskih navoza.

Brod dug 183 metra diči se klasom leda 1A, što znači da može lomiti jednogodišnji led debljine do jednog metra. Prema tehničkim specifikacijama, “Stena Polaris”, zapravo, pripada ledolomcima. Arktička pomorska ruta trebala bi imati sve veću ulogu u međunarodnoj trgovini. Riječ je o morskom prolazu između Atlantskog i Tihog oceana koji slijedi sjeverne euroazijske obale i prolazi kroz pet mora Arktičkog oceana: Barentsovo, Karsko, Laptevsko, Istočnosibirsko i Čukotsko more.

“Stena Polaris” je handymax tanker za prijevoz nafte i naftnih proizvoda u ledenim područjima. “Brodosplit” je od 2005. do 2011. godine tom brodaru isporučio 10 tankera, među kojima su tri dobila stručna međunarodna priznanja kao najbolji brodovi u svojoj klasi.

Nema sumnje, plovidba arktičkim područjem to je definitivno potvrdila.

www.slobodnadalmacija.hr  

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video