O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

˝Barbaru˝ čeka mjesto u muzeju, općina nema para za transport

Iako se to trebalo dogoditi još prošle godine, brod-oldtimer „Barbara” još nije prebačen u marinu Porto Montenegro gdje je toj motornoj barkasi staroj 91 godinu, osigurano mjesto novog eksponata u tamošnjoj muzejskog Zbirci pomorskog nasljeđa.

Atraktivan stari brod čije je renoviranje završeno, već mjesecima se nalazi na tzv. suhom vezu u marini i brodogradilištu tvrtke „Navar” u Bonićima kojoj Općina Tivat plaća zakup veza. U međuvremenu, Porto Montenegro je po ranije postignutim dogovoru, već utrošio 14 tisuća eura u pripremu terena i izradu betonske tzv. posteljice koja će prihvatiti trup atraktivnog starog broda, a koji će biti smještan na platou ispred zgrade Zbirke pomorskog nasljeđa gdje će „Barbara” ubuduće društvo praviti dvama najatraktivnijim eksponatima tivatskog pomorskog muzeja – podmornicama P-821 „Heroj” i P-912 „Una”.

“Sam zahvat premještanja “Barbare” iz Bonića do lokacije Zbirke pomorskog nasljeđa u Porto Montenegru je veoma kompleksan. Za to su potrebna specijalizirana vozila i dvije velike dizalice. U ove svrhe Općina Tivat pribavila je ponudu jedne specijalizirane tvrtke, koja bi ovo mogla izvršiti, a procijenjena vrijednost poduhvata je 9.000 eura”- kazala je glasnogovornica lokalne uprave Branka Čelanović. Općina Tivat je vlasnik “Barbare” od 2007. kada je zatvoreno tivatsko vojno brodogradilište Arsenal gdje je taj mali brodić desetljećima služio za prijevoz radnika iz svih dijelova Boke do posla u Tivtu.

Čelanović je dodala da je Općina za remont i konzervaciju “Barbare” koja je lani obavljena u “Navaru” uložila 17 tisuća eura, ali da “prošlogodišnjim budžetom, Općina nije predvidjela sredstva za transport” broda do Porto Montenegra.

„U pitanju su značajna sredstva i trenutno razgovaramo s menadžmentom tvrtke “Adriatic Marinas” oko realizacije samog transporta. Nadamo se skoroj realizaciji i dopremanju “Barbare” do Zbirke, gdje će ovaj brod biti dio stalne postavke” – istakla je Čelanović.

Zanimljivo je međutim,da lokalna uprava nije sredstva za transport “Barbare” previdjela ni u ovogodišnjem budžetu Općine koji iznosi čak 18,62 milijuna eura.

Motorna barkasa BM-58 „Barbara” koja dogodine obilježava 90. rođendan, jedan je od simbola nekadašnjeg tivatskog Arsenala. Uz jedrenjak “Jadran” ova barkasa bila je najstariji brod u Ratnoj mornarici SFRJ, a kasnije i u Mornarici Vojske Crne Gore. Ovaj čelični brodić deplasmana 32 tone, dug je 20,95 metara, širok 3,70 metara, a brzinom od 10,3 čvorova pogonio ga je pogon dizel motor snage 165 konja. Za “Barbaru” se priča da su je u Nürnbergu 1926. izgradili njemački učenici kao diplomski rad. Koliko uspješno su to učinili, svjedoče desetljeća njene plovidbe i bez ikakvih problema prevaljene stotine tisuća nautičkih milja u raznim vremenskim uvjetima na moru. U Jugoslaviju je ova barkasa s još nekim plovnim objektima došla krajem 20-tih, na ime ratnih reparacija za Prvi svjetski rat. Služila je kao otvoreni municijski tender Artiljerijskog zavoda u Lepetanima, da bi 1945. bila rekonstruirana u putničku barkasu od kada “Barbara” egzistira u manje-više nepromijenjenom obliku.

www.bokanews.me

Iako se to trebalo dogoditi još prošle godine, brod-oldtimer „Barbara” još nije prebačen u marinu Porto Montenegro gdje je toj motornoj barkasi staroj 91 godinu, osigurano mjesto novog eksponata u tamošnjoj muzejskog Zbirci pomorskog nasljeđa.

Atraktivan stari brod čije je renoviranje završeno, već mjesecima se nalazi na tzv. suhom vezu u marini i brodogradilištu tvrtke „Navar” u Bonićima kojoj Općina Tivat plaća zakup veza. U međuvremenu, Porto Montenegro je po ranije postignutim dogovoru, već utrošio 14 tisuća eura u pripremu terena i izradu betonske tzv. posteljice koja će prihvatiti trup atraktivnog starog broda, a koji će biti smještan na platou ispred zgrade Zbirke pomorskog nasljeđa gdje će „Barbara” ubuduće društvo praviti dvama najatraktivnijim eksponatima tivatskog pomorskog muzeja – podmornicama P-821 „Heroj” i P-912 „Una”.

“Sam zahvat premještanja “Barbare” iz Bonića do lokacije Zbirke pomorskog nasljeđa u Porto Montenegru je veoma kompleksan. Za to su potrebna specijalizirana vozila i dvije velike dizalice. U ove svrhe Općina Tivat pribavila je ponudu jedne specijalizirane tvrtke, koja bi ovo mogla izvršiti, a procijenjena vrijednost poduhvata je 9.000 eura”- kazala je glasnogovornica lokalne uprave Branka Čelanović. Općina Tivat je vlasnik “Barbare” od 2007. kada je zatvoreno tivatsko vojno brodogradilište Arsenal gdje je taj mali brodić desetljećima služio za prijevoz radnika iz svih dijelova Boke do posla u Tivtu.

Čelanović je dodala da je Općina za remont i konzervaciju “Barbare” koja je lani obavljena u “Navaru” uložila 17 tisuća eura, ali da “prošlogodišnjim budžetom, Općina nije predvidjela sredstva za transport” broda do Porto Montenegra.

„U pitanju su značajna sredstva i trenutno razgovaramo s menadžmentom tvrtke “Adriatic Marinas” oko realizacije samog transporta. Nadamo se skoroj realizaciji i dopremanju “Barbare” do Zbirke, gdje će ovaj brod biti dio stalne postavke” – istakla je Čelanović.

Zanimljivo je međutim,da lokalna uprava nije sredstva za transport “Barbare” previdjela ni u ovogodišnjem budžetu Općine koji iznosi čak 18,62 milijuna eura.

Motorna barkasa BM-58 „Barbara” koja dogodine obilježava 90. rođendan, jedan je od simbola nekadašnjeg tivatskog Arsenala. Uz jedrenjak “Jadran” ova barkasa bila je najstariji brod u Ratnoj mornarici SFRJ, a kasnije i u Mornarici Vojske Crne Gore. Ovaj čelični brodić deplasmana 32 tone, dug je 20,95 metara, širok 3,70 metara, a brzinom od 10,3 čvorova pogonio ga je pogon dizel motor snage 165 konja. Za “Barbaru” se priča da su je u Nürnbergu 1926. izgradili njemački učenici kao diplomski rad. Koliko uspješno su to učinili, svjedoče desetljeća njene plovidbe i bez ikakvih problema prevaljene stotine tisuća nautičkih milja u raznim vremenskim uvjetima na moru. U Jugoslaviju je ova barkasa s još nekim plovnim objektima došla krajem 20-tih, na ime ratnih reparacija za Prvi svjetski rat. Služila je kao otvoreni municijski tender Artiljerijskog zavoda u Lepetanima, da bi 1945. bila rekonstruirana u putničku barkasu od kada “Barbara” egzistira u manje-više nepromijenjenom obliku.

www.bokanews.me

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video