O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Predsjednik Uprave Maerska podnio ostavku zbog velikih gubitaka

Najveći svjetski kontejnerski prijevoznik Maersk Line izvijestio je o neto gubitku u 2016., zabilježivši negativan financijski rezultat po drugi put u nekoliko desetljeća. Tvrtka je završila godinu u minusu s neto gubitkom od 376 milijuna dolara, usprkos poboljšanju na tržištu transporta kontejnera. Maersk Line je prijavio pad prihoda od 13% na 20,7 milijardi dolara, što je posljedica pada od 18,7% vozarine na 1,795 USD po TEU. Međutim, tvrtka je dosegla povećanje volumena kontejnera od 9,4% za 10,4 milijuna TEU, što je djelomično neutraliziralo učinak niskih cijena koje su pale na rekordnu razinu u prvom tromjesečju 2016. godine.

Maersk je u četvrtom lanjskom tromjesečju proveo otpis 2,7 milijardi dolara vrijednosti imovine u podružnicama Maersk Supply Service i Maersk Drilling jer, kako kaže, očekuje slabije izglede.

Strategija grupe dugo je bila održavanje ravnoteže između prijevoza, kojem odgovaraju niske cijene nafte, i proizvodnje nafte, što je profitabilno kada su cijene nafte visoke. No, poslovni je model posljednjih nekoliko godina pod pritiskom jer su cijene nafte, kao i utovara bile niske.

“Prošla je godina bila teška, s nepovoljnim kretanjima na svim našim tržištima”, navodi se u priopćenju kompanije.

Neto gubitak iznosio je 1,94 milijarde dolara, u usporedbi s dobiti od 791 milijun dolara u 2015. godini. Prodaja je pala za 12 posto, na 35,46 milijardi dolara.

Predsjednik uprave Michael Pram Rasmussen je nakon 14 godina na tom položaju podnio ostavku, a od 28. ožujka naslijedit će ga danski poduzetnik Jim Hagemann Snabe, bivši čelnik njemačkog proizvođača softvera SAP-a. Tu odluku još moraju potvrditi dioničari.

U lipnju prošle godine izvršnog direktora Nils Smedegaard Andersena, koji je taj posao obavljao od 2007., zamijenio je Soren Skou, dotadašnji čelnik Maersk Linea, vodećeg svjetskog brodara kontejnera. Skou je odlučio preusmjeriti Maersk na prijevoz, iako je to poslovanje trenutno pod pritiskom globalne prekapacitiranosti, i prodati poslovanje tvrtke povezano s naftom.

www.maritimeherald.com

Najveći svjetski kontejnerski prijevoznik Maersk Line izvijestio je o neto gubitku u 2016., zabilježivši negativan financijski rezultat po drugi put u nekoliko desetljeća. Tvrtka je završila godinu u minusu s neto gubitkom od 376 milijuna dolara, usprkos poboljšanju na tržištu transporta kontejnera. Maersk Line je prijavio pad prihoda od 13% na 20,7 milijardi dolara, što je posljedica pada od 18,7% vozarine na 1,795 USD po TEU. Međutim, tvrtka je dosegla povećanje volumena kontejnera od 9,4% za 10,4 milijuna TEU, što je djelomično neutraliziralo učinak niskih cijena koje su pale na rekordnu razinu u prvom tromjesečju 2016. godine.

Maersk je u četvrtom lanjskom tromjesečju proveo otpis 2,7 milijardi dolara vrijednosti imovine u podružnicama Maersk Supply Service i Maersk Drilling jer, kako kaže, očekuje slabije izglede.

Strategija grupe dugo je bila održavanje ravnoteže između prijevoza, kojem odgovaraju niske cijene nafte, i proizvodnje nafte, što je profitabilno kada su cijene nafte visoke. No, poslovni je model posljednjih nekoliko godina pod pritiskom jer su cijene nafte, kao i utovara bile niske.

“Prošla je godina bila teška, s nepovoljnim kretanjima na svim našim tržištima”, navodi se u priopćenju kompanije.

Neto gubitak iznosio je 1,94 milijarde dolara, u usporedbi s dobiti od 791 milijun dolara u 2015. godini. Prodaja je pala za 12 posto, na 35,46 milijardi dolara.

Predsjednik uprave Michael Pram Rasmussen je nakon 14 godina na tom položaju podnio ostavku, a od 28. ožujka naslijedit će ga danski poduzetnik Jim Hagemann Snabe, bivši čelnik njemačkog proizvođača softvera SAP-a. Tu odluku još moraju potvrditi dioničari.

U lipnju prošle godine izvršnog direktora Nils Smedegaard Andersena, koji je taj posao obavljao od 2007., zamijenio je Soren Skou, dotadašnji čelnik Maersk Linea, vodećeg svjetskog brodara kontejnera. Skou je odlučio preusmjeriti Maersk na prijevoz, iako je to poslovanje trenutno pod pritiskom globalne prekapacitiranosti, i prodati poslovanje tvrtke povezano s naftom.

www.maritimeherald.com

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video