Grčki brodovlasnici su od početka ove godine zabilježili najveći broj novogradnji, budući da su domaće tvrtke naručile ukupno 35 novih bulkera i tankera, pokazuju podaci VesselsValueu.
Globalno je naručeno samo 119 brodova. Grčka prednjači, nakon čega slijedi SAD sa 14 novih ugovora, a Singapur je na trećem mjestu s deset novih naručenih brodova. Osim toga, Norveška je ugovorila osam, a Nizozemska šest novih brodova.
Grčki Chartworld Shipping naručio je većinu brodova i to 14 novogradnji, od kojih su 12 za brodove za rasute terete i dvije za tankere. Tvrtke Enesel SA, TMS Tankers, Capital Maritime and Trading naručile su svaka po četiri tankera, a slijedi ih Maran Tankers sa tri naručena takva brodova.
Osim toga, Neda Maritime i Metrostar Management Corp. naručio je po dva tankera, dok je M Maritime Corp. naručio dva bulkera.
“Mnogi u brodarskoj industriji zabrinuti su da postoji neravnoteža ponude i potražnje između broja plovila koji trenutno plove i količine tereta. Ova situacija ne izgleda da bi se mogla poboljšati u bliskoj budućnosti budući da će se tijekom 2017. isporučiti tankeri i bulkeri, nosivosti nešto manje od 66 milijuna dwt, što predstavlja 47% trenutne knjige narudžbi za brodove te vrste”, izvijestio je VesselsValue.
Tijekom posljednjih pet godina glavni izvor financiranja i ulaganja u tržište novogradnje došao je iz sektora privatnog kapitala. Danas je prednost privatnog kapitala da ulaže u već isporučenu tonažu tako da se može ostvariti neposredan povrat ulaganja, navodi VesselsValue.
To je dovelo do nedostatka financiranja novogradnji i rezultiralo jazom u isporukama u glavnim brodogradilištima te je povećan njihov apetit za preuzimanje narudžbi.
“Dok napredujemo kroz 2017., kapacitet brodogradilišta se smanjio, ali i dalje ostaje potražnja od privatnog sektora. To je jedan od glavnih čimbenika koji je doveo do povećanja cijena novogradnji tijekom posljednjih pet mjeseci”, dodaje VesselsValue.