O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Hrvatski obalno ophodni brod uskoro ide u probnu vožnju

Nakon što je u lipnju porinut prvi od planiranih pet obalno ophodnih brodova koje Brodosplit gradi za Hrvatsku ratnu mornaricu, u tijeku su opsežna ispitivanja broda u luci i plovidbi. Ona će se, kažu u MORH-u, provoditi pod njihovim i nadzorom Hrvatskog registra brodova, nadležnog za davanje svjedodžbe o klasi broda. Brod bi potom za oko dva tjedna trebao u probnu vožnju.

Sva ispitivanja trebala bi biti gotova do kraja 2017. godine, kad bi brod trebao biti predan HRM-u. S obzirom da se radi o prototipu, uslijedit će još daljnjih ispitivanja u najtežim vremenskim uvjetima na Jadranu, pri čijem završetku će se znati koliko je uspješan autonomni hrvatski projekt prvog obalno-ophodnog broda.

Brod je većinom hrvatski proizvod i u njegovu je opremanju sudjelovalo 40-ak domaćih tvrtki.

Moderni, čvrsti i brzi čuvari morskih granica

Obalni ophodni brodovi koristit će se zaštitu unutarnjih morskih voda te u slučaju potrebe i za zadaće borbene i logističke potpore. U svakodnevnom poslu služe i za potporu otočnom stanovništvu te sudjelovanje u akcijama traganja i spašavanja na moru, kažu u Brodosplitu.

Brzinu od 28 čvorova osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW ili 2 x 3386 konjskih snaga. Vrlo je sposoban u progonu, a kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva može otploviti 1000 nautičkih milja. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima.

Zbog zahtjevne strukture koja se sastavljala od čelika povišene čvrstoće debljine 4 do 6 milimetara, trup broda radio se segment po segment uglavljen u 30 tona tešku ‘kolijevku’ koja onemogućava deformaciju trupa. Ukupno je na brod ugrađeno 67 tona čelika, te 7 tona aluminija od kojeg je napravljeno nadgrađe i kormilarnica. Kapacitet broda je 17 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Opremljen je i desalinizatorima za filtriranje morske u pitku vodu.

Brod dužine 43 m opremljen je daljinski upravljanom oružnom stanicom sa automatskim 30mm topom te dvije ručno upravljive strojnice 12,7 m i 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava. Glavne značajke stanice su daljinsko upravljanje, built-in sustav elektro-optičkih senzora za autonomno djelovanje, djelovanje danju i noću, stabilizirana kupola, automatsko praćenje cilja, a može ispaliti 200 komada streljiva u minuti.

Brod je opremljen i krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa za 6 članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.

Projekt izgradnje obalno ophodnih brodova hrvatsku Obalnu stražu stavlja uz bok modernijih svjetskih obalnih straža. Osim značajnih referenci koje Brodosplit stječe ovim projektom, povratak u nišu brodogradnje specijalne namjene, njegov je najvažniji cilj.

Nakon što je u lipnju porinut prvi od planiranih pet obalno ophodnih brodova koje Brodosplit gradi za Hrvatsku ratnu mornaricu, u tijeku su opsežna ispitivanja broda u luci i plovidbi. Ona će se, kažu u MORH-u, provoditi pod njihovim i nadzorom Hrvatskog registra brodova, nadležnog za davanje svjedodžbe o klasi broda. Brod bi potom za oko dva tjedna trebao u probnu vožnju.

Sva ispitivanja trebala bi biti gotova do kraja 2017. godine, kad bi brod trebao biti predan HRM-u. S obzirom da se radi o prototipu, uslijedit će još daljnjih ispitivanja u najtežim vremenskim uvjetima na Jadranu, pri čijem završetku će se znati koliko je uspješan autonomni hrvatski projekt prvog obalno-ophodnog broda.

Brod je većinom hrvatski proizvod i u njegovu je opremanju sudjelovalo 40-ak domaćih tvrtki.

Moderni, čvrsti i brzi čuvari morskih granica

Obalni ophodni brodovi koristit će se zaštitu unutarnjih morskih voda te u slučaju potrebe i za zadaće borbene i logističke potpore. U svakodnevnom poslu služe i za potporu otočnom stanovništvu te sudjelovanje u akcijama traganja i spašavanja na moru, kažu u Brodosplitu.

Brzinu od 28 čvorova osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW ili 2 x 3386 konjskih snaga. Vrlo je sposoban u progonu, a kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva može otploviti 1000 nautičkih milja. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima.

Zbog zahtjevne strukture koja se sastavljala od čelika povišene čvrstoće debljine 4 do 6 milimetara, trup broda radio se segment po segment uglavljen u 30 tona tešku ‘kolijevku’ koja onemogućava deformaciju trupa. Ukupno je na brod ugrađeno 67 tona čelika, te 7 tona aluminija od kojeg je napravljeno nadgrađe i kormilarnica. Kapacitet broda je 17 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Opremljen je i desalinizatorima za filtriranje morske u pitku vodu.

Brod dužine 43 m opremljen je daljinski upravljanom oružnom stanicom sa automatskim 30mm topom te dvije ručno upravljive strojnice 12,7 m i 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava. Glavne značajke stanice su daljinsko upravljanje, built-in sustav elektro-optičkih senzora za autonomno djelovanje, djelovanje danju i noću, stabilizirana kupola, automatsko praćenje cilja, a može ispaliti 200 komada streljiva u minuti.

Brod je opremljen i krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa za 6 članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.

Projekt izgradnje obalno ophodnih brodova hrvatsku Obalnu stražu stavlja uz bok modernijih svjetskih obalnih straža. Osim značajnih referenci koje Brodosplit stječe ovim projektom, povratak u nišu brodogradnje specijalne namjene, njegov je najvažniji cilj.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video