O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

“Sve optužbe i uvrede ribara prema nama bile su neosnovane i lažne”

Projekt izgradnje luke otvorene za javni promet u Karigadoru u Općini Brtonigla, između Dajle i Ladin Gaja, ide dalje usprkos protivljenju mještana i ribara. Prvotni rok početka izgradnje produžen je za dvije godine, s ciljem da koncesionar, tvrtka Liderato mare iz Umaga, prikupi potrebnu dokumentaciju i započne posao kojem se protivi dio lokalne zajednice.

Lučka uprava Umag – Novigrad je u ožujku prošle godine raspisala javni natječaj za dodjelu koncesije za obavljanje lučkih djelatnosti na području luke Karigador u kojoj je po prostornom planu Općine Brtonigla i Istarske županije planirana izgradnja luke otvorene za javni promet. Na taj se natječaj javila tvrtka Liderato mare iz Umaga te je 28. travnja prošle godine Upravno vijeće Lučke uprave Umag – Novigrad donijelo odluku o dodjeli koncesije tom trgovačkom društvu iz Umaga s kojim je 2. svibnja sklopljen ugovor o koncesiji. S tim se dokumentom tvrtka Liderato mare upisala u registar koncesija.

Koncem svibnja, Lučka uprava organizirala je sastanak s koncesionarom i lokalnim ribarima iz Karigadora ne bi li ih upoznali s budućim zahvatom u luci i kako bi se saslušale sugestije ribara, s ciljem da se novoizgrađena luka maksimalno prilagodi njihovim potrebama.

No, kako je ispalo, ribari su loše primili tu vijest jer smatraju da mol u Karigadoru pripada njima. Nakon toga ribari su se počeli ponašati destruktivno prema investitoru, a pridružila im se inicijativa mještana okupljenih u grupu Naš lipi Karigador.

Betonizacija

Ribari i mještani protive se izgradnji luke jer smatraju da je riječ o nepotrebnoj betonizaciji koja će promijeniti autentični izgled uvale, te će na koncu i ugroziti njihov turizam.

Predstavnik tvrtke Liderato mare Bojan Božić je nakon naših višekratnih upita pristao razgovarati. Na samom početku nam je ispričao kako su mu ribari, točnije Irena Spitz, supruga ribara Giannia Spitza, jasno rekla da je “mol u Karigadoru njihov i da će zauvijek tako ostati i da neće nikada dozvoliti nikome da tamo išta napravi, ako to nisu oni”.

Početkom lipnja ribari i dio mještana organizirali su prosvjed protiv izgradnje luke i potpisali peticiju, navodeći kako su skupili 1.000 potpisa protiv gradnje luke u Karigadoru. Investitor tvrdi da je u peticiji puno neistinitih navoda, a sami potpisi su vrlo upitni bez OIB-a i ostalih neophodnih podataka potpisnika.

“Tada smo putem našeg odvjetnika kontaktirali ribarsku obitelj Spitz, kojoj smo odgovorili na njihove prozivke i upozoravamo ih da ćemo pokrenuti odgovarajuće sudske postupke protiv njih ukoliko budu nastavili s iznošenjem neistina i neosnovanih optužbi na naš račun. Tada je i istarski župan Valter Flego od Lučke uprave i Općine Brtonigla zatražio očitovanje o planiranoj investiciji, kao i o peticiji. U očitovanjima je jasno poručeno da nema nikakvih zapreka za ostvarenje ove investicije. Temeljem prijave ribara o nezakonitom postupku, resorno ministarstvo je obavilo upravni nadzor nad radom Lučke uprave Umag-Novigrad u dijelu dodjele koncesije za luku Karigador. Utvrđeno je da nema bitnih povreda u postupku te da odluka Upravnog vijeća Lučke uprave, kojom se dodjeljuje koncesija tvrtki Liderato mare, ostaje na snazi. Time se jasno potvrđuje da su sve optužbe i uvrede iznesene od ribara prema Lučkoj upravi, Općini i nama kao koncesionarima bile neosnovane i lažne, ističe Božić.

Obitelj Spitz

Kako dodaje, iz svega navedenog, i činjenično dokazanog u prilozima, jasno proizlazi da su sve optužbe ribarske obitelji Spitz neosnovane.

“Sve se radilo prema zakonu, maksimalno transparentno, poštujući u potpunosti urbanističke planove uređenja naselja Karigador, kao i prostorne planove uređenja Općine Brtonigla, koji su usklađeni s prostornim planom Istarske županije. Iza obitelji Spitz ne stoje tisuće mještana Brtonigle, već je to njihova obitelj s nekolicinom stranaca koji u Karigadoru imaju kuće za odmor. S druge strane, Općina Brtonigla i Lučka uprava apsolutno su pozitivni i blagonakloni projektu koji spada u strateški razvoj te općine”, ističe Božić.

Investitor smatra da je glavni argument ribara, da im je ugrožena egzistencija, neozbiljan i smiješan, jer će koncesionar predvidjeti pet vezova za velike ribarske brodove, iskrcajno mjesto za ribu, kao i 50 komunalnih vezova unutar buduće marine.

Poziv na dijalog

“Danas postoji svega šest-sedam ugovora za komunalni vez. Razlog tome je što je mol nesiguran. Kad je loše vrijeme, i sami ribari moraju sklanjati svoje brodove i vezati ih na korpomorte u luci. Nakon izgradnje luke uvala će biti zaštićena, a ribari neće više morati bježati kad je loše vrijeme. Novoizgrađena luka u Karigadoru imat će ogroman utjecaj na poboljšanje cjelokupnog gospodarstva u Karigadoru, povećanje vrijednosti nekretnina, te će i sama stvoriti novih 50-tak radnih mjesta. Planirana investicija u izgradnju luke je 40 milijuna kuna, a luka će po isteku koncesije biti novostvorena vrijednost kojom će vlasnik i upravitelj biti Općina i Županija”, zaključio je Božić.

Na koncu našeg razgovora, Božić je u ime koncesionara pozvao sve mještane, kao i ribare, na svaku vrstu otvorene i dobronamjerne komunikacije, kao i na moguću poslovnu suradnju. Kako ističe, osim destruktivnog pristupa ribara i besmislenih navoda da će im se ugroziti egzistencija, doći do pada tržišnih cijena nekretnina i ostalih neozbiljnih tvrdnji, koncesionar još nije upoznat sa stvarnim razlogom negodovanja ribara.

“Pozivam ih, ukoliko opravdan razlog zaista i postoji, da ga iznesu i da zajednički, u vidu konstruktivne poslovne suradnje, nađu rješenje za to”, zaključio je Božić.

Projekt izgradnje luke otvorene za javni promet u Karigadoru u Općini Brtonigla, između Dajle i Ladin Gaja, ide dalje usprkos protivljenju mještana i ribara. Prvotni rok početka izgradnje produžen je za dvije godine, s ciljem da koncesionar, tvrtka Liderato mare iz Umaga, prikupi potrebnu dokumentaciju i započne posao kojem se protivi dio lokalne zajednice.

Lučka uprava Umag – Novigrad je u ožujku prošle godine raspisala javni natječaj za dodjelu koncesije za obavljanje lučkih djelatnosti na području luke Karigador u kojoj je po prostornom planu Općine Brtonigla i Istarske županije planirana izgradnja luke otvorene za javni promet. Na taj se natječaj javila tvrtka Liderato mare iz Umaga te je 28. travnja prošle godine Upravno vijeće Lučke uprave Umag – Novigrad donijelo odluku o dodjeli koncesije tom trgovačkom društvu iz Umaga s kojim je 2. svibnja sklopljen ugovor o koncesiji. S tim se dokumentom tvrtka Liderato mare upisala u registar koncesija.

Koncem svibnja, Lučka uprava organizirala je sastanak s koncesionarom i lokalnim ribarima iz Karigadora ne bi li ih upoznali s budućim zahvatom u luci i kako bi se saslušale sugestije ribara, s ciljem da se novoizgrađena luka maksimalno prilagodi njihovim potrebama.

No, kako je ispalo, ribari su loše primili tu vijest jer smatraju da mol u Karigadoru pripada njima. Nakon toga ribari su se počeli ponašati destruktivno prema investitoru, a pridružila im se inicijativa mještana okupljenih u grupu Naš lipi Karigador.

Betonizacija

Ribari i mještani protive se izgradnji luke jer smatraju da je riječ o nepotrebnoj betonizaciji koja će promijeniti autentični izgled uvale, te će na koncu i ugroziti njihov turizam.

Predstavnik tvrtke Liderato mare Bojan Božić je nakon naših višekratnih upita pristao razgovarati. Na samom početku nam je ispričao kako su mu ribari, točnije Irena Spitz, supruga ribara Giannia Spitza, jasno rekla da je “mol u Karigadoru njihov i da će zauvijek tako ostati i da neće nikada dozvoliti nikome da tamo išta napravi, ako to nisu oni”.

Početkom lipnja ribari i dio mještana organizirali su prosvjed protiv izgradnje luke i potpisali peticiju, navodeći kako su skupili 1.000 potpisa protiv gradnje luke u Karigadoru. Investitor tvrdi da je u peticiji puno neistinitih navoda, a sami potpisi su vrlo upitni bez OIB-a i ostalih neophodnih podataka potpisnika.

“Tada smo putem našeg odvjetnika kontaktirali ribarsku obitelj Spitz, kojoj smo odgovorili na njihove prozivke i upozoravamo ih da ćemo pokrenuti odgovarajuće sudske postupke protiv njih ukoliko budu nastavili s iznošenjem neistina i neosnovanih optužbi na naš račun. Tada je i istarski župan Valter Flego od Lučke uprave i Općine Brtonigla zatražio očitovanje o planiranoj investiciji, kao i o peticiji. U očitovanjima je jasno poručeno da nema nikakvih zapreka za ostvarenje ove investicije. Temeljem prijave ribara o nezakonitom postupku, resorno ministarstvo je obavilo upravni nadzor nad radom Lučke uprave Umag-Novigrad u dijelu dodjele koncesije za luku Karigador. Utvrđeno je da nema bitnih povreda u postupku te da odluka Upravnog vijeća Lučke uprave, kojom se dodjeljuje koncesija tvrtki Liderato mare, ostaje na snazi. Time se jasno potvrđuje da su sve optužbe i uvrede iznesene od ribara prema Lučkoj upravi, Općini i nama kao koncesionarima bile neosnovane i lažne, ističe Božić.

Obitelj Spitz

Kako dodaje, iz svega navedenog, i činjenično dokazanog u prilozima, jasno proizlazi da su sve optužbe ribarske obitelji Spitz neosnovane.

“Sve se radilo prema zakonu, maksimalno transparentno, poštujući u potpunosti urbanističke planove uređenja naselja Karigador, kao i prostorne planove uređenja Općine Brtonigla, koji su usklađeni s prostornim planom Istarske županije. Iza obitelji Spitz ne stoje tisuće mještana Brtonigle, već je to njihova obitelj s nekolicinom stranaca koji u Karigadoru imaju kuće za odmor. S druge strane, Općina Brtonigla i Lučka uprava apsolutno su pozitivni i blagonakloni projektu koji spada u strateški razvoj te općine”, ističe Božić.

Investitor smatra da je glavni argument ribara, da im je ugrožena egzistencija, neozbiljan i smiješan, jer će koncesionar predvidjeti pet vezova za velike ribarske brodove, iskrcajno mjesto za ribu, kao i 50 komunalnih vezova unutar buduće marine.

Poziv na dijalog

“Danas postoji svega šest-sedam ugovora za komunalni vez. Razlog tome je što je mol nesiguran. Kad je loše vrijeme, i sami ribari moraju sklanjati svoje brodove i vezati ih na korpomorte u luci. Nakon izgradnje luke uvala će biti zaštićena, a ribari neće više morati bježati kad je loše vrijeme. Novoizgrađena luka u Karigadoru imat će ogroman utjecaj na poboljšanje cjelokupnog gospodarstva u Karigadoru, povećanje vrijednosti nekretnina, te će i sama stvoriti novih 50-tak radnih mjesta. Planirana investicija u izgradnju luke je 40 milijuna kuna, a luka će po isteku koncesije biti novostvorena vrijednost kojom će vlasnik i upravitelj biti Općina i Županija”, zaključio je Božić.

Na koncu našeg razgovora, Božić je u ime koncesionara pozvao sve mještane, kao i ribare, na svaku vrstu otvorene i dobronamjerne komunikacije, kao i na moguću poslovnu suradnju. Kako ističe, osim destruktivnog pristupa ribara i besmislenih navoda da će im se ugroziti egzistencija, doći do pada tržišnih cijena nekretnina i ostalih neozbiljnih tvrdnji, koncesionar još nije upoznat sa stvarnim razlogom negodovanja ribara.

“Pozivam ih, ukoliko opravdan razlog zaista i postoji, da ga iznesu i da zajednički, u vidu konstruktivne poslovne suradnje, nađu rješenje za to”, zaključio je Božić.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video