O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Lošinjske pripreme za put oko svijeta

U pomorskoj avanturi koja bi trebala za početi u lipnju i trajati oko godinu dana, svoju ulogu igra i Lošinj…

U marini u Malom Lošinju, Zagrepčanin Saša Fegić priprema jedrilicu “Hir 3” za put oko svijeta, kojim bi postavio i neke rekorde. Program je ovakav: Jadran – Cagliari – Gibraltar – Kanari – Zelenortski Otoci – Cape Town (Južna Afrika) – Freemantle (Australija) – Melbourne – Wellington (N. Zeland) – Puerto Williams (Čile) – Buenos Aires – Rio de Janeiro – Recife – Azori – Gibraltar – Malta – Jadran. Još nije poznato koja će luka biti polazna, najprije je spominjan Poreč, ali postoje izgledi da to bude Mali Lošinj.

Fegić će jedini biti na brodu tijekom cijelog putovanja, dok će se ostali sudionici pridruživati u pojedinim etapama, ali tako da na “Hiru” nikada ne budu više od tri osobe.

Već samo ime jedrilice poznato je onima koji pamte malo dulje i koji su naklonjeni jedrenju i putopisima – 1989/90. je Mladen Šutej, na ovoj jedrilici kupljenoj 1979. u Italiji, oplovio svijet. Doživljaje je opisao u knjigama, a ovom je prilikom Mario Saletto snimio vrlo popularni televizijski dokumentarac “Jedrima oko svijeta”. “Hir 3” je oštećen u marini u ratom poharanom Dubrovniku 1991. godine, no Šutej je ipak uspio izvući jedrilicu, popraviti je i prodati. U Vrsaru je brod stajao zapušten, dok ga Fegić 2013. godine nije odlučio otkupiti i popraviti. Time se je zatvoren krug – Fegić je u mlađim danima upravo na “Hiru 3” u Šutejevoj školi jedrenja stjecao važna pomorska iskustva.

“Mi ćemo prvi ići oko svijeta od zapada prema istoku, i to kroz južni ocean, pri čemu će najzahtjevnija etapa biti od Novog Zelanda do rta Horn, gdje se održavaju sportske regate i uvjeti su vrlo teški. Od Novog Zelanda do Južne Amerike je 5000 milja, a na tom putu je i točka ‘Nemo’, mjesto udaljeno 1400 milja od najbližeg kopna. Trebat će nam pedesetak dana za tu etapu, koja za jedriličare predstavlja ono što Mount Everest predstavlja za planinare”, kaže Fegić, koji putovanje želi završiti u godinu dana, za razliku od dosadašnjih hrvatskih ekspedicija kojima su trebale po dvije i pol godine.

Fegić jedri od dvanaeste godine života, a 2001. se u potpunosti posvetio životu pod jedrima. Radi kao “freelancer” – poslove skipera i održavanja brodova, što mu omogućuje ovako dugo isključivanje iz svakodnevice.

Među petnaest osoba koje će se izmjenjivati na “Hiru 3” u ovoj avanturi bit će u dva navrata po 3-4 mjeseca i Marina Đukanović iz Malog Lošinja, i to na putovanju do Cape Towna te pri kraju, od Buenos Airesa do povratka u Jadransko more. Posada će se putovanja javljati fotografijama i snimkama, a po povratku, u planu je izrada dokumentarnog filma, možda i knjige.

“Hir 3” je dugačak preko svega 10,34 m, širine 3,3 m, gaza 1,8 m, a visine jarbola 15 metara. U lošinjskoj marini, za čije korištenje Fegić zahvaljuje Vedranu Kabalinu, također zaljubljeniku u jedriličarske pustolovine, dovršeni su popravci i opremanje jedrilice. U Malom Lošinju, “Hir 3” dobiva konačni izgled za polazak u veliku avanturu.

U pomorskoj avanturi koja bi trebala za početi u lipnju i trajati oko godinu dana, svoju ulogu igra i Lošinj…

U marini u Malom Lošinju, Zagrepčanin Saša Fegić priprema jedrilicu “Hir 3” za put oko svijeta, kojim bi postavio i neke rekorde. Program je ovakav: Jadran – Cagliari – Gibraltar – Kanari – Zelenortski Otoci – Cape Town (Južna Afrika) – Freemantle (Australija) – Melbourne – Wellington (N. Zeland) – Puerto Williams (Čile) – Buenos Aires – Rio de Janeiro – Recife – Azori – Gibraltar – Malta – Jadran. Još nije poznato koja će luka biti polazna, najprije je spominjan Poreč, ali postoje izgledi da to bude Mali Lošinj.

Fegić će jedini biti na brodu tijekom cijelog putovanja, dok će se ostali sudionici pridruživati u pojedinim etapama, ali tako da na “Hiru” nikada ne budu više od tri osobe.

Već samo ime jedrilice poznato je onima koji pamte malo dulje i koji su naklonjeni jedrenju i putopisima – 1989/90. je Mladen Šutej, na ovoj jedrilici kupljenoj 1979. u Italiji, oplovio svijet. Doživljaje je opisao u knjigama, a ovom je prilikom Mario Saletto snimio vrlo popularni televizijski dokumentarac “Jedrima oko svijeta”. “Hir 3” je oštećen u marini u ratom poharanom Dubrovniku 1991. godine, no Šutej je ipak uspio izvući jedrilicu, popraviti je i prodati. U Vrsaru je brod stajao zapušten, dok ga Fegić 2013. godine nije odlučio otkupiti i popraviti. Time se je zatvoren krug – Fegić je u mlađim danima upravo na “Hiru 3” u Šutejevoj školi jedrenja stjecao važna pomorska iskustva.

“Mi ćemo prvi ići oko svijeta od zapada prema istoku, i to kroz južni ocean, pri čemu će najzahtjevnija etapa biti od Novog Zelanda do rta Horn, gdje se održavaju sportske regate i uvjeti su vrlo teški. Od Novog Zelanda do Južne Amerike je 5000 milja, a na tom putu je i točka ‘Nemo’, mjesto udaljeno 1400 milja od najbližeg kopna. Trebat će nam pedesetak dana za tu etapu, koja za jedriličare predstavlja ono što Mount Everest predstavlja za planinare”, kaže Fegić, koji putovanje želi završiti u godinu dana, za razliku od dosadašnjih hrvatskih ekspedicija kojima su trebale po dvije i pol godine.

Fegić jedri od dvanaeste godine života, a 2001. se u potpunosti posvetio životu pod jedrima. Radi kao “freelancer” – poslove skipera i održavanja brodova, što mu omogućuje ovako dugo isključivanje iz svakodnevice.

Među petnaest osoba koje će se izmjenjivati na “Hiru 3” u ovoj avanturi bit će u dva navrata po 3-4 mjeseca i Marina Đukanović iz Malog Lošinja, i to na putovanju do Cape Towna te pri kraju, od Buenos Airesa do povratka u Jadransko more. Posada će se putovanja javljati fotografijama i snimkama, a po povratku, u planu je izrada dokumentarnog filma, možda i knjige.

“Hir 3” je dugačak preko svega 10,34 m, širine 3,3 m, gaza 1,8 m, a visine jarbola 15 metara. U lošinjskoj marini, za čije korištenje Fegić zahvaljuje Vedranu Kabalinu, također zaljubljeniku u jedriličarske pustolovine, dovršeni su popravci i opremanje jedrilice. U Malom Lošinju, “Hir 3” dobiva konačni izgled za polazak u veliku avanturu.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video