O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Radovi na dovršenju „Sjevernog toka 2“

Jučer su se u njemačkoj luci Murkan, glavnoj logističkoj bazi za izgradnju ruskog baltičkog plinovoda „Sjeverni tok 2“, počeli obavljati premještaji ruskih brodova-cjevopolagača. Radi se o brodovima Akademik Cherskiy i Fortuna, koji su i najizgledniji za dovršetak ukupno preostalih 160 kilometra tog plinovoda, najvećim dijelom u danskim vodama Baltika, a za što će im trebati cca tri mjeseca izvođenja radova, piše Geopolitika News.

Oni su glavni pretendenti za tu ulogu postali, nakon što su inozemni brodovi iz Švicarske i Italije odustali od neposrednog sudjelovanja u polaganju cijevi na preostaloj – posljednjoj dionici plinovoda, zbog straha od dolaska pod udar američkih sankcija koje su protiv svih izvođača koji će nastaviti izgradnju ovog plinovoda uvedene 21. prosinca prošle godine, osobnim potpisom predsjednika Donalda Trumpa.

Za razliku od prvospomenutog broda, koji je s ruskog Dalekog istoka nedavno uplovio u Baltičko more i usidrio se ispred spomenute njemačke luke, brod Fortuna, koji je već ranije sudjelovao u polaganju cijevi za ovaj plinovod, najvećim djelom u ruskim vodama Finskog zaljeva, od listopada prošle godine usidren je u luci Murkan.

Kako su objavili navigacijski portali Marinetraffic i Vesselfinder, u četvrtak u jutro, na pristanišni dok, na kojemu je do sada bila privezana Fortuna, stigao je brod Akademik Cherskiy. Radi se o pristaništu koje se nalazi pokraj skladišta s plinovodnim cijevima i drugim materjalom za plinovod „Sjeverni tok 2“.

Trenutačno, osim američkih sankcija, postoje i pojedini drugi, bitno manji elementi, uglavnom tehničke prirode, koji onemogućuju nastavak radova na tom plinovodu. Osim sveprisutne pandemije koronavirusa i moguće potrebe za dodatnim opremljivanjem broda Akademika Cherskog suvremenom opremom za zavarivanje, investitor plinovoda tvrtka „Nord Stream 2 AG“ mora danskom regulatoru – Danskoj agenciji za energetiku – dostaviti obnovljeni plan rada u danskim vodama, s obzirom kako je u srpnju i kolovozu u njima zabranjeno polaganje cijevi zbog godišnjeg mriještenja ribe.

Dvama ruskim cjevopolagačima bit će potrebna  i dodatna flotila ruskih brodova za logistiku, zbog čega sada prema Baltiku kroz Indijski ocean plove dva broda Ivan Sidorenko i Ostap Sheremet. Ti su novi brodovi nedavno isplovili iz ruske dalekoistočne luke Vladivostok, a za njihov dolazak na baltičko gradilište bit će im potrebno cca mjesec i pol dana.

Najrealniji rok za nastavak izvođenja radova na dovršetku ovog plinovoda  je jesen. Ruski predsjednik Vladimir Putin još je početkom ove godine izjavio kako će plinovod biti dovršen do kraja ove ili u prvom tromjesečju 2021. godine, i to su, kako sada stvari stoje, i realni rokovi.

Ukupna dužina dviju cijevi Sjevernog toka 2 je 2460 kilometara, a godišnji kapacitet plinovoda iznosi 55 milijardi m3 plina.

Članak u cijelosti pročitajte ovdje.

Jučer su se u njemačkoj luci Murkan, glavnoj logističkoj bazi za izgradnju ruskog baltičkog plinovoda „Sjeverni tok 2“, počeli obavljati premještaji ruskih brodova-cjevopolagača. Radi se o brodovima Akademik Cherskiy i Fortuna, koji su i najizgledniji za dovršetak ukupno preostalih 160 kilometra tog plinovoda, najvećim dijelom u danskim vodama Baltika, a za što će im trebati cca tri mjeseca izvođenja radova, piše Geopolitika News.

Oni su glavni pretendenti za tu ulogu postali, nakon što su inozemni brodovi iz Švicarske i Italije odustali od neposrednog sudjelovanja u polaganju cijevi na preostaloj – posljednjoj dionici plinovoda, zbog straha od dolaska pod udar američkih sankcija koje su protiv svih izvođača koji će nastaviti izgradnju ovog plinovoda uvedene 21. prosinca prošle godine, osobnim potpisom predsjednika Donalda Trumpa.

Za razliku od prvospomenutog broda, koji je s ruskog Dalekog istoka nedavno uplovio u Baltičko more i usidrio se ispred spomenute njemačke luke, brod Fortuna, koji je već ranije sudjelovao u polaganju cijevi za ovaj plinovod, najvećim djelom u ruskim vodama Finskog zaljeva, od listopada prošle godine usidren je u luci Murkan.

Kako su objavili navigacijski portali Marinetraffic i Vesselfinder, u četvrtak u jutro, na pristanišni dok, na kojemu je do sada bila privezana Fortuna, stigao je brod Akademik Cherskiy. Radi se o pristaništu koje se nalazi pokraj skladišta s plinovodnim cijevima i drugim materjalom za plinovod „Sjeverni tok 2“.

Trenutačno, osim američkih sankcija, postoje i pojedini drugi, bitno manji elementi, uglavnom tehničke prirode, koji onemogućuju nastavak radova na tom plinovodu. Osim sveprisutne pandemije koronavirusa i moguće potrebe za dodatnim opremljivanjem broda Akademika Cherskog suvremenom opremom za zavarivanje, investitor plinovoda tvrtka „Nord Stream 2 AG“ mora danskom regulatoru – Danskoj agenciji za energetiku – dostaviti obnovljeni plan rada u danskim vodama, s obzirom kako je u srpnju i kolovozu u njima zabranjeno polaganje cijevi zbog godišnjeg mriještenja ribe.

Dvama ruskim cjevopolagačima bit će potrebna  i dodatna flotila ruskih brodova za logistiku, zbog čega sada prema Baltiku kroz Indijski ocean plove dva broda Ivan Sidorenko i Ostap Sheremet. Ti su novi brodovi nedavno isplovili iz ruske dalekoistočne luke Vladivostok, a za njihov dolazak na baltičko gradilište bit će im potrebno cca mjesec i pol dana.

Najrealniji rok za nastavak izvođenja radova na dovršetku ovog plinovoda  je jesen. Ruski predsjednik Vladimir Putin još je početkom ove godine izjavio kako će plinovod biti dovršen do kraja ove ili u prvom tromjesečju 2021. godine, i to su, kako sada stvari stoje, i realni rokovi.

Ukupna dužina dviju cijevi Sjevernog toka 2 je 2460 kilometara, a godišnji kapacitet plinovoda iznosi 55 milijardi m3 plina.

Članak u cijelosti pročitajte ovdje.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video