O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Array

Potop Mediteranske plovidbe

Stečajnim postupkom Mediteranske plovidbe Državno odvjetništvo će dobiti još jednu prijavu malih dioničara za hrpu kriminalnih radnji koje su uništile tog nekoć najmoćnijeg brodara za prijevoz smrznute hrane na cijelom Mediteranu.

Krajem prošlog tjedna kratko je zabilježena vijest da je tvrtka na dražbi u Nizozemskoj izgubila svoj posljednji veliki brod kako bi isplatila pomorce, piše Nacional. Brod Atlantic Frigo prodan je za pola milijuna dolara, iako je još uvijek sposoban za plovidbu. Da je pak prodan u staro željezo, po prosječnim cijenama na tržištu, moglo se dobiti tri milijuna dolara. Sutradan je objavljeno da su stigle i dvije ponude za koncesijsku liniju, posljednje što je Mediteranska imala u vezi s brodarstvom – prijevoz putnika na liniji Orebić-Korčula.

Bez osnovne djelatnosti za tvrtku je stečaj, iz kojeg će se teško namiriti sva dugovanja, samo pitanje dana.

U deset godina Mediteranska plovidba je od 10 modernih brodova za međunarodni prijevoz smrznute hrane postala brodarska kompanija bez ijednog broda. Ostalo su im samo gubici od 117 milijuna kuna i dugovi od preko 70 milijuna kuna. Tvrtka koja je od 1955. hranila Korčulu i okolna mjesta je mrtva, a sadašnjih 50-ak zaposlenih i pomorci mogu računati na burzu rada.

Pismo koje su sastavili manjinski dioničari tvrtke okupljeni u udrugu Medplov i popratni dokumenti koji će biti poslani s kaznenom prijavom otkrivaju da je Mediteransku pelješio kako je tko stigao, pogotovo u zadnje dvije godine kad su u upravama sjedili Vladimir Šelebaj Sellier, zbog utaje pritvoreni bivši muž TV voditeljice Dijane Čuljak, i s njim povezane osobe.

Trenutačno je najveći dioničar Mediteranske, s nešto manje od 50 posto dionica, povratnica iz SAD-a Neda Young, u hrvatskoj poznata i kao strasna kolekcionarka umjetnina. Ona je bez ikakva iskustva ušla u tvrtku prije 10 godina kupivši od države na javnoj dražbi četvrtinu dionica. Otad je stanje u Mediteranskoj išlo samo na gore, par puta su izbjegnuti stečajevi, a onda je ove godine tvrtka toliko uništena da izlaza više i nema.

Početak agonije je bila pogrešna odluka o ulasku u arbitražu prije sedam godina umjesto zamjene duga za vlasništvo nad tvrtkom. Izgubljena su dva broda vrijedna 100 milijuna dolara. Zatim je Nedi Young bilo blokirano odlučivanje jer nije poštovala odluku o preuzimanju tvrtke, nakon što je otkriveno da je preko povezanih osoba povećala udjel u vlasništvu. Mali dioničari su vodili tvrtku skoro četiri godine, tada se još održavala na životu i uspio se dobiti strateški partner NYK Cool, koji je dao dva broda. I on je napustio Mediteransku prije četiri mjeseca. I odlasku NYK Coola i zadnjim čavlima u lijes Mediteranske kumovale su uprave od 2009. godine, nakon što se Neda Young ipak 2008. vraća u tvrtku te svog sina Michaela i rođakinju Nadu Lipanović postavlja u nadzorni odbor. Proslavili su se i odbijanjem prijedloga malih dioničara da se proda brod Atlantic Frigo. U to doba njegov brod blizanac postigao je cijenu od 19,5 milijuna dolara.

Inspekcijski nadzor Porezne uprave, obavljen proljetos, možda na najbanalnijim primjerima pokazuje kako se izvlačio novac. Utvrđeno je da preko milijun kuna koje su dane za usluge i troškove nema nikakvo opravdanje iako je s uslugama koje su tim novcem plaćene tvrtka trebala “stati na noge”. Sve počinje prije dvije godine, kada Youngova angažira Vladimira Šelebaja Selliera kao “stručnjaka s velikim iskustvom”, odnosno njegov obrt Immovalor. On je trebao napraviti plan restrukturiranja i provesti ga.

Uvjet iz ugovora je da postane i generalni direktor tvrtke. Sve to za 15 tisuća kuna mjesečno paušala, plus troškovi, te 90 tisuća kuna kad raskinu ugovor s njim. Rečeno, učinjeno. Osim što u ugovoru stoji da Šelebaj Sellier ne snosi nikakvu odgovornost ako njegov plan ne uspije, u samo dva mjeseca 2009. mu se isplaćuje 80 tisuća kuna. Od toga 30 tisuća po paušalu, a ostalo za naknadne troškove.

“Vladimir Šelebaj je boravio u Njemačkoj i Švedskoj s još jednom osobom tijekom studenoga. Priložio je brojne račune za različite troškove, od parkiranja do hotelskog smještaja, hrane i pića, a sve to bez ijednog opisa i potvrde da je riječ o poslovnom putu učinjenom u korist društva. Svi računi konzumacije jela i pića su proglašeni reprezentacijom, bez ikakva navođenja uz kojeg poslovnog partnera su izdaci vezani, radi li se o osobi s kojom postoji poslovni odnos ili se očekuje da će se takav odnos uspostaviti”, opisuje porezna inspekcija kako se trošio novac Mediteranske plovidbe.

Članak u cijelosti pročitajte ovdje.

Stečajnim postupkom Mediteranske plovidbe Državno odvjetništvo će dobiti još jednu prijavu malih dioničara za hrpu kriminalnih radnji koje su uništile tog nekoć najmoćnijeg brodara za prijevoz smrznute hrane na cijelom Mediteranu.

Krajem prošlog tjedna kratko je zabilježena vijest da je tvrtka na dražbi u Nizozemskoj izgubila svoj posljednji veliki brod kako bi isplatila pomorce, piše Nacional. Brod Atlantic Frigo prodan je za pola milijuna dolara, iako je još uvijek sposoban za plovidbu. Da je pak prodan u staro željezo, po prosječnim cijenama na tržištu, moglo se dobiti tri milijuna dolara. Sutradan je objavljeno da su stigle i dvije ponude za koncesijsku liniju, posljednje što je Mediteranska imala u vezi s brodarstvom – prijevoz putnika na liniji Orebić-Korčula.

Bez osnovne djelatnosti za tvrtku je stečaj, iz kojeg će se teško namiriti sva dugovanja, samo pitanje dana.

U deset godina Mediteranska plovidba je od 10 modernih brodova za međunarodni prijevoz smrznute hrane postala brodarska kompanija bez ijednog broda. Ostalo su im samo gubici od 117 milijuna kuna i dugovi od preko 70 milijuna kuna. Tvrtka koja je od 1955. hranila Korčulu i okolna mjesta je mrtva, a sadašnjih 50-ak zaposlenih i pomorci mogu računati na burzu rada.

Pismo koje su sastavili manjinski dioničari tvrtke okupljeni u udrugu Medplov i popratni dokumenti koji će biti poslani s kaznenom prijavom otkrivaju da je Mediteransku pelješio kako je tko stigao, pogotovo u zadnje dvije godine kad su u upravama sjedili Vladimir Šelebaj Sellier, zbog utaje pritvoreni bivši muž TV voditeljice Dijane Čuljak, i s njim povezane osobe.

Trenutačno je najveći dioničar Mediteranske, s nešto manje od 50 posto dionica, povratnica iz SAD-a Neda Young, u hrvatskoj poznata i kao strasna kolekcionarka umjetnina. Ona je bez ikakva iskustva ušla u tvrtku prije 10 godina kupivši od države na javnoj dražbi četvrtinu dionica. Otad je stanje u Mediteranskoj išlo samo na gore, par puta su izbjegnuti stečajevi, a onda je ove godine tvrtka toliko uništena da izlaza više i nema.

Početak agonije je bila pogrešna odluka o ulasku u arbitražu prije sedam godina umjesto zamjene duga za vlasništvo nad tvrtkom. Izgubljena su dva broda vrijedna 100 milijuna dolara. Zatim je Nedi Young bilo blokirano odlučivanje jer nije poštovala odluku o preuzimanju tvrtke, nakon što je otkriveno da je preko povezanih osoba povećala udjel u vlasništvu. Mali dioničari su vodili tvrtku skoro četiri godine, tada se još održavala na životu i uspio se dobiti strateški partner NYK Cool, koji je dao dva broda. I on je napustio Mediteransku prije četiri mjeseca. I odlasku NYK Coola i zadnjim čavlima u lijes Mediteranske kumovale su uprave od 2009. godine, nakon što se Neda Young ipak 2008. vraća u tvrtku te svog sina Michaela i rođakinju Nadu Lipanović postavlja u nadzorni odbor. Proslavili su se i odbijanjem prijedloga malih dioničara da se proda brod Atlantic Frigo. U to doba njegov brod blizanac postigao je cijenu od 19,5 milijuna dolara.

Inspekcijski nadzor Porezne uprave, obavljen proljetos, možda na najbanalnijim primjerima pokazuje kako se izvlačio novac. Utvrđeno je da preko milijun kuna koje su dane za usluge i troškove nema nikakvo opravdanje iako je s uslugama koje su tim novcem plaćene tvrtka trebala “stati na noge”. Sve počinje prije dvije godine, kada Youngova angažira Vladimira Šelebaja Selliera kao “stručnjaka s velikim iskustvom”, odnosno njegov obrt Immovalor. On je trebao napraviti plan restrukturiranja i provesti ga.

Uvjet iz ugovora je da postane i generalni direktor tvrtke. Sve to za 15 tisuća kuna mjesečno paušala, plus troškovi, te 90 tisuća kuna kad raskinu ugovor s njim. Rečeno, učinjeno. Osim što u ugovoru stoji da Šelebaj Sellier ne snosi nikakvu odgovornost ako njegov plan ne uspije, u samo dva mjeseca 2009. mu se isplaćuje 80 tisuća kuna. Od toga 30 tisuća po paušalu, a ostalo za naknadne troškove.

“Vladimir Šelebaj je boravio u Njemačkoj i Švedskoj s još jednom osobom tijekom studenoga. Priložio je brojne račune za različite troškove, od parkiranja do hotelskog smještaja, hrane i pića, a sve to bez ijednog opisa i potvrde da je riječ o poslovnom putu učinjenom u korist društva. Svi računi konzumacije jela i pića su proglašeni reprezentacijom, bez ikakva navođenja uz kojeg poslovnog partnera su izdaci vezani, radi li se o osobi s kojom postoji poslovni odnos ili se očekuje da će se takav odnos uspostaviti”, opisuje porezna inspekcija kako se trošio novac Mediteranske plovidbe.

Članak u cijelosti pročitajte ovdje.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video