O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Superekološka Solar Ferry – brodica koja ništa ne troši, a puno daje

Dok u godini pandemije mnogi zatvaraju tvrtke i obustavljaju proizvodnju, biogradski brodograditelj Agena Marin plovi na novom valu inovacije. Riječ je potpuno ekološkom i ekonomski prihvatljivom komercijalnom plovilu romantičnih linija, naziva Solar Ferry, kojeg pokreću samo sunčeva i električna energija. Ova atraktivna brodica retro dizajna, dužine osam i pol metara te kapaciteta do 12 putnika, predstavit će se po prvi puta na ovogodišnjem Biograd Boat Show-u a namjena joj je prijevoz putnika na kraćim relacijama te panoramske vožnje; piše Zadarski list.

Linija parabroda iz 20.-ih

„Brodica ima liniju parobroda iz 20.-ih godina prošlog stoljeća i vidim ju kao idealno turističko plovilo za takozvani »champagne cruising« ili neke romantične ture uz obalu mora ili jezera. Nešto slično kao turističke vožnje kočijom kroz grad. Međutim, ovakav oblik broda preuzet je iz još jednog razloga, a vezan je za njegovu ekonomičnost. Naime, u prošlosti su trupovi bili projektirani kako bi bili što efikasniji, jer tada jednostavno nije bilo motora neograničenih konjskih snaga. Mi smo to preuzeli, jer smo htjeli trup malog otpora, koji će biti dobro prilagođen solarnom i elektro-pogonu“ – pojasnio je vlasnik Agene Marin, Mladen Peharda, koji neumorno osmišljava nove modele i prototipe.

Foto: Zadarski list

Osim kroz retro trup i solarne panele, ekonomičnost je postignuta još kroz samu konstrukciju broda, obzirom da je građen u vakuum infuziji od izrazito laganog »sendvič« materijala. Osim smanjene težine, taj segment unosi i dodatnu ekološku komponentu jer je materijal baziran u najvećem dijelu na recikliranoj PET ambalaži. Također, velika je ušteda u projektu postignuta i kroz korištenje običnih AGM baterija, umjesto inače znatno skupljih litijevskih. Baterije se vrlo lako pune, jer je snaga solarnih panela na tvrdom krovu 1.500-2.000 W. Predviđena putna brzina je 5,5 čvorova a kapacitet baterije solarnog krova omogućuje vrijeme plovidbe od pet do osam sati, ovisno o brzini i samoj opterećenosti broda.

Nove ideje za brodove za akvakulturu

„Solar Ferry je izrazito ekonomična brodica, bez troškova goriva i servisa, a i cijenovno je prihvatljiva. Za prva tri naručitelja Solar Ferryja odobravamo sajamski popust te će cijena standardno opremljene brodice iznositi oko 300.000 kuna, što je dva do tri puta povoljnije nego se može naći u inozemstvu u ovoj kategoriji i veličini broda“ – dodao je Peharda.

Agena Marin je prvenstveno R&D (Research & Development) tvrtka, koja osim razvoja novih koncepata ima i vlastitu proizvodnju alata, kalupa i finalnih proizvoda. Osim nadaleko poznate polu-podmornice, semiSUBMARINE s ostakljenim dnom (koja je isporučena na 13 atraktivnih svjetskih destinacija poput Maldiva, Sejšela, Kariba, Grčke i Italije), Agena Marin serijski proizvodi i Taxi Cat, namjenski taxi katamaran za brzi »hop on, hop off« prijevoz putnika.

Prilikom gradnje prototipa Taxi Cat-a, Agena Marin je razvila modularni sustav gradnje katamarana u tehnologiji vakuum infuzije, a uskoro planira predstaviti još dva noviteta:

»Multi-Mission« brod za akvakulturu i ribogojilišta višenamjenskog radnog trupa dužine 15 metara, nosivosti do 25 tona i putne brzine 12 do 15 čvorova i »Sea Bus«, odnosno 18-metarski putnički katamaran brzine 19,5 čvorova za 80 do 120 putnika.

Agena Marin je nedavno obilježila i svoju 10. obljetnicu rada, a obzirom da su sve dosadašnje linije brodova imale odlične performanse i uspješne komercijalne rezultate, nema sumnje da je i Solar Ferry na istom putu.

 

 

 

Nosač stoke s 43 člana posade nestao nakon slanja poziva u pomoć

Dok u godini pandemije mnogi zatvaraju tvrtke i obustavljaju proizvodnju, biogradski brodograditelj Agena Marin plovi na novom valu inovacije. Riječ je potpuno ekološkom i ekonomski prihvatljivom komercijalnom plovilu romantičnih linija, naziva Solar Ferry, kojeg pokreću samo sunčeva i električna energija. Ova atraktivna brodica retro dizajna, dužine osam i pol metara te kapaciteta do 12 putnika, predstavit će se po prvi puta na ovogodišnjem Biograd Boat Show-u a namjena joj je prijevoz putnika na kraćim relacijama te panoramske vožnje; piše Zadarski list.

Linija parabroda iz 20.-ih

„Brodica ima liniju parobroda iz 20.-ih godina prošlog stoljeća i vidim ju kao idealno turističko plovilo za takozvani »champagne cruising« ili neke romantične ture uz obalu mora ili jezera. Nešto slično kao turističke vožnje kočijom kroz grad. Međutim, ovakav oblik broda preuzet je iz još jednog razloga, a vezan je za njegovu ekonomičnost. Naime, u prošlosti su trupovi bili projektirani kako bi bili što efikasniji, jer tada jednostavno nije bilo motora neograničenih konjskih snaga. Mi smo to preuzeli, jer smo htjeli trup malog otpora, koji će biti dobro prilagođen solarnom i elektro-pogonu“ – pojasnio je vlasnik Agene Marin, Mladen Peharda, koji neumorno osmišljava nove modele i prototipe.

Foto: Zadarski list

Osim kroz retro trup i solarne panele, ekonomičnost je postignuta još kroz samu konstrukciju broda, obzirom da je građen u vakuum infuziji od izrazito laganog »sendvič« materijala. Osim smanjene težine, taj segment unosi i dodatnu ekološku komponentu jer je materijal baziran u najvećem dijelu na recikliranoj PET ambalaži. Također, velika je ušteda u projektu postignuta i kroz korištenje običnih AGM baterija, umjesto inače znatno skupljih litijevskih. Baterije se vrlo lako pune, jer je snaga solarnih panela na tvrdom krovu 1.500-2.000 W. Predviđena putna brzina je 5,5 čvorova a kapacitet baterije solarnog krova omogućuje vrijeme plovidbe od pet do osam sati, ovisno o brzini i samoj opterećenosti broda.

Nove ideje za brodove za akvakulturu

„Solar Ferry je izrazito ekonomična brodica, bez troškova goriva i servisa, a i cijenovno je prihvatljiva. Za prva tri naručitelja Solar Ferryja odobravamo sajamski popust te će cijena standardno opremljene brodice iznositi oko 300.000 kuna, što je dva do tri puta povoljnije nego se može naći u inozemstvu u ovoj kategoriji i veličini broda“ – dodao je Peharda.

Agena Marin je prvenstveno R&D (Research & Development) tvrtka, koja osim razvoja novih koncepata ima i vlastitu proizvodnju alata, kalupa i finalnih proizvoda. Osim nadaleko poznate polu-podmornice, semiSUBMARINE s ostakljenim dnom (koja je isporučena na 13 atraktivnih svjetskih destinacija poput Maldiva, Sejšela, Kariba, Grčke i Italije), Agena Marin serijski proizvodi i Taxi Cat, namjenski taxi katamaran za brzi »hop on, hop off« prijevoz putnika.

Prilikom gradnje prototipa Taxi Cat-a, Agena Marin je razvila modularni sustav gradnje katamarana u tehnologiji vakuum infuzije, a uskoro planira predstaviti još dva noviteta:

»Multi-Mission« brod za akvakulturu i ribogojilišta višenamjenskog radnog trupa dužine 15 metara, nosivosti do 25 tona i putne brzine 12 do 15 čvorova i »Sea Bus«, odnosno 18-metarski putnički katamaran brzine 19,5 čvorova za 80 do 120 putnika.

Agena Marin je nedavno obilježila i svoju 10. obljetnicu rada, a obzirom da su sve dosadašnje linije brodova imale odlične performanse i uspješne komercijalne rezultate, nema sumnje da je i Solar Ferry na istom putu.

 

 

 

Nosač stoke s 43 člana posade nestao nakon slanja poziva u pomoć

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video