O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Neželjena “zatvorska kazna” za pomorce

Stotine tisuća pomoraca bili su na brodovima mjesecima duže od planiranog, “zapeli” na moru zbog ograničenja putovanja uzrokovanih pandemijom COVID-19. Šest mjeseci nakon što je problem prvi put otkriven, mnogi od njih još uvijek se bore s neizvjesnošću.

Tijekom cijele godine pomorska industrija uspjela je opstati, omogućujući prijevoz hrane, lijekova i druge neophodne robe širom svijeta; čak i za vrijeme najstrožih lockdown-ova.

Međutim, mnogi su pomorci bili prisiljeni ostati na moru i po nekoliko mjeseci duže od planiranog, ponekad i više od godinu dana. IMO procjenjuje da je oko 400 000 pomoraca iz cijelog svijeta još uvijek na brodovima – iako su im ugovori završili, ne mogu se repatrirati. Smatra se da je još oko 400 000 kod kuće zbog ograničenja, jer se ne mogu ukrcati na brodove i osigurati egzistenciju svojoj obitelj.

Matt Forster, upravitelj stroja, zaposlen na tankeru koji plovi uglavnom Bliskim Istokom i Azijom, rekao je kako je njegov ugovor u to vrijeme bio istekao, dugo je bio na brodu te je imao mentalnih poteškoća radi odvojenosti od obitelji.

Foto: the maritime post; IMO/Matt Forster Chief Engineer

“I prije sam odrađivao duge ugovore, ali ovo je drugačije”, rekao je. “Ima psihološki učinak, jer mu se ne nazire kraj. Puno više utječe na obiteljski život. Moja me djeca uvijek pitaju kada ću doći kući. Teško im je objasniti.”

Forster se sada vratio u Englesku, ali njegovo ga je iskustvo natjeralo da dvaput razmisli o izboru karijere. “Željeli smo ići na posao, odraditi svoje i onda se vratiti kući. Nismo se prijavili za ono što se osjećalo kao neželjena zatvorska kazna.”

“Ne želim se vraćati ako ću opet zaglaviti još šest mjeseci. I ne mislim tako samo ja: puno drugih pomoraca širom svijeta osjeća isto. To će uzrokovati masovne otkaze u industriji.”

Nevolje pomoraca ove godine IMO je opisao kao kršenje ljudskih prava. Govoreći na Dan ljudskih prava u prosincu, Kitack Lim je odao počast pomorskim “radnicima na frontu” i pozvao zemlje da osiguraju da njihova prava na sigurne radne uvjete budu prepoznata, poštovana i zaštićena.

Hedi Marzougui, američki kapetan, izrazio je zabrinutost za mentalno zdravlje posade tijekom duljeg razdoblja na brodu.

„Što duže ostaneš na brodu, fizički ćeš se više umoriti. Sati, tjedni i mjeseci počinju se zbrajati, jako se umorite i niste toliko oštri ”, rekao je, dodajući da iscrpljenost može dovesti do nesreća. “Mi također imamo ljudska prava, imamo vlastite obitelji. Moramo se vratiti životu ”, dodao je kapetan Marzougui. “Mi nismo roboti, ne bi nas trebali doživljavati kao građane drugog reda”.

 

Kapetan Ivica Slavica: COVID-19 i budućnost pomoraca

Stotine tisuća pomoraca bili su na brodovima mjesecima duže od planiranog, “zapeli” na moru zbog ograničenja putovanja uzrokovanih pandemijom COVID-19. Šest mjeseci nakon što je problem prvi put otkriven, mnogi od njih još uvijek se bore s neizvjesnošću.

Tijekom cijele godine pomorska industrija uspjela je opstati, omogućujući prijevoz hrane, lijekova i druge neophodne robe širom svijeta; čak i za vrijeme najstrožih lockdown-ova.

Međutim, mnogi su pomorci bili prisiljeni ostati na moru i po nekoliko mjeseci duže od planiranog, ponekad i više od godinu dana. IMO procjenjuje da je oko 400 000 pomoraca iz cijelog svijeta još uvijek na brodovima – iako su im ugovori završili, ne mogu se repatrirati. Smatra se da je još oko 400 000 kod kuće zbog ograničenja, jer se ne mogu ukrcati na brodove i osigurati egzistenciju svojoj obitelj.

Matt Forster, upravitelj stroja, zaposlen na tankeru koji plovi uglavnom Bliskim Istokom i Azijom, rekao je kako je njegov ugovor u to vrijeme bio istekao, dugo je bio na brodu te je imao mentalnih poteškoća radi odvojenosti od obitelji.

Foto: the maritime post; IMO/Matt Forster Chief Engineer

“I prije sam odrađivao duge ugovore, ali ovo je drugačije”, rekao je. “Ima psihološki učinak, jer mu se ne nazire kraj. Puno više utječe na obiteljski život. Moja me djeca uvijek pitaju kada ću doći kući. Teško im je objasniti.”

Forster se sada vratio u Englesku, ali njegovo ga je iskustvo natjeralo da dvaput razmisli o izboru karijere. “Željeli smo ići na posao, odraditi svoje i onda se vratiti kući. Nismo se prijavili za ono što se osjećalo kao neželjena zatvorska kazna.”

“Ne želim se vraćati ako ću opet zaglaviti još šest mjeseci. I ne mislim tako samo ja: puno drugih pomoraca širom svijeta osjeća isto. To će uzrokovati masovne otkaze u industriji.”

Nevolje pomoraca ove godine IMO je opisao kao kršenje ljudskih prava. Govoreći na Dan ljudskih prava u prosincu, Kitack Lim je odao počast pomorskim “radnicima na frontu” i pozvao zemlje da osiguraju da njihova prava na sigurne radne uvjete budu prepoznata, poštovana i zaštićena.

Hedi Marzougui, američki kapetan, izrazio je zabrinutost za mentalno zdravlje posade tijekom duljeg razdoblja na brodu.

„Što duže ostaneš na brodu, fizički ćeš se više umoriti. Sati, tjedni i mjeseci počinju se zbrajati, jako se umorite i niste toliko oštri ”, rekao je, dodajući da iscrpljenost može dovesti do nesreća. “Mi također imamo ljudska prava, imamo vlastite obitelji. Moramo se vratiti životu ”, dodao je kapetan Marzougui. “Mi nismo roboti, ne bi nas trebali doživljavati kao građane drugog reda”.

 

Kapetan Ivica Slavica: COVID-19 i budućnost pomoraca

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video