O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Najveći brod za prijevoz stoke na svijetu bit će ponuđen za 1 kunu!

Dok nova uprava Uljanika, predvođena sindikalistom Samirom Hadžićem, u obnovi brodogradnje u Puli planira dovršiti i Livestock Carrier, najveći brod za prijevoz žive stoke na svijetu, čija se konstrukcija nalazi na navozima pulskog brodogradilišta, to je plovilo ovih dana, kako doznaje Novac.hr, ostalo bez jedinog kupca. Riječ je o kuvajtskoj Livestock Transport and Trading Company, koja je službeno bila izrazila interes za kupnju Uljanikova Livestock Carriera u potpuno dovršenom stanju, no naši izvori, detaljno upućeni u namjere kuvajtskog brodara, tvrde da on više ne postoji.

– Unatoč vrlo jasnoj i utemeljenoj ponudi Livestock Transport and Trading Companyja za kupnju broda, država je ustrajala na dražbama za prodaju konstrukcije plovila, odnosno Uljanikove gradnje 526, na koje se baš nitko ne javlja. Kuvajćanima treba takav brod, ali dovršen, i nisu se niti pomišljali uključiti u dražbe. U svakom slučaju, Kuvajćani jednostavno više ne mogu čekati i odlučili su potražiti drugo rješenje za nabavu broda namijenjenog prijevozu žive stoke – navodi sugovornik portala Novac.hr, koji je informaciju o odustajanju kuvajtskog brodara od kupnje Livestock Carriera potvrdio pod uvjetom da mu se ne spominje ime i prezime.

Gradnja 526 unesena je u stečajnu masu Uljanika d.d. nakon otvaranja stečaja u pulskom brodogradilištu u svibnju 2019. Livestock Carrier naručio je spomenuti kuvajtski brodar koji je, kao i svi Uljanikovi naručitelji, otkazao narudžbu kada je pulski škver bankrotirao.

U svakom slučaju, u stečaju Uljanika glavnu riječ vodi država, kojoj je u interesu da se brodovi zatečeni na navozima pulskog brodogradilišta dovrše i prodaju te da se zaradi novac kojim bi se koliko-toliko pokrili ogromni gubici Uljanika namireni iz državnog proračuna aktivacijom famoznih jamstava po kreditima za gradnju brodova.

Kada je Vlada donijela odluku da se brodogradnja u Puli nastavi i osnovala u tu svrhu novu tvrtku, Uljanik brodogradnju 1856, kojoj je na čelu Samir Hadžić, javili su se Kuvajćani s ponudom da kupe dovršeni Livestock Carrier. No, umjesto da sjednu za stol s kuvajtskim brodarom i dogovore posao, predstavnici države u stečaju Uljanika d.d. ustraju na prodaji gradnje 526 na dražbama na koje se nitko ne javlja!

– Uljanik brodogradnja 1856 formalnopravno nema s gradnjom 526 ništa, vlasnik te imovine je država, a mi smo svakako zainteresirani primiti narudžbu za dovršetak broda – rekao je Samir Hadžić. Na pitanja ima li informacija o tome kakvi su planovi države s gradnjom 526, odgovara da su u tijeku dražbe i da je to sve što zna. Što ako ne bude kupaca za Livestock Carrier, hoće li ono što je brodu dosad napravljeno u rezalište, upitan je direktor Uljanik brodogradilišta 1856.

– To je pitanje za vlasnika broda, državu, odnosno one koji ju predstavljaju u stečaju Uljanika. Ako me pitate za osobno mišljenje, na osnovi onoga što se događalo s nekim drugim Uljanikovim gradnjama procjenjujem da bi interesa za Livestock Carrier moglo biti ako ga se dovrši. Jasno je da brodarske kompanije i drugi veliki naručitelji nisu zainteresirani za kupnju, primjerice, trupa, nego ih zanima dovršeni brod – poručio je Hadžić, koji nije htio komentirati informaciju o odustajanju kuvajtskog naručitelja s obrazloženjem da se radi o poslovnim odlukama ne raspravlja preko novina.

Ako se ne pojavi novi kupac Livestock Carriera i propadne ono što je dosad napravljeno na Uljanikovoj gradnji 526 pa brod završi u rezalištu, propast će najmanje 18 milijuna eura. Po toj je cijeni, naime, gradnja 526 ponuđena na prvoj dražbi, a kada se doda trošak dovršetka broda, od najmanje šest milijuna eura (taj se iznos navodi u poslovnim planovima Uljanik brodogradnje 1856), šteta se penje na 24 milijuna eura.

Stav države oko Uljanikove gradnje 526 je nepromijenjen, brod se nudi na dražbama i sve dok se one ne završe, nema promjene plana raspolaganja imovinom Uljanika d.d. u stečaju. Nakon što se na prvoj dražbi za Livestock Carrier, održanoj 19. lipnja prošle godine, nitko nije javio, stečajna upraviteljica Uljanika d.d. Marija Ružić donijela je odluku da se brod po sniženoj cijeni ponudi na drugoj i trećoj dražbi, koja je okončana 23. veljače ove godine. Ni na trećoj dražbi nije bilo zainteresiranih. Sada se očekuje četvrta dražba, na kojoj će brod biti ponuđen za jednu kunu.

Dok nova uprava Uljanika, predvođena sindikalistom Samirom Hadžićem, u obnovi brodogradnje u Puli planira dovršiti i Livestock Carrier, najveći brod za prijevoz žive stoke na svijetu, čija se konstrukcija nalazi na navozima pulskog brodogradilišta, to je plovilo ovih dana, kako doznaje Novac.hr, ostalo bez jedinog kupca. Riječ je o kuvajtskoj Livestock Transport and Trading Company, koja je službeno bila izrazila interes za kupnju Uljanikova Livestock Carriera u potpuno dovršenom stanju, no naši izvori, detaljno upućeni u namjere kuvajtskog brodara, tvrde da on više ne postoji.

– Unatoč vrlo jasnoj i utemeljenoj ponudi Livestock Transport and Trading Companyja za kupnju broda, država je ustrajala na dražbama za prodaju konstrukcije plovila, odnosno Uljanikove gradnje 526, na koje se baš nitko ne javlja. Kuvajćanima treba takav brod, ali dovršen, i nisu se niti pomišljali uključiti u dražbe. U svakom slučaju, Kuvajćani jednostavno više ne mogu čekati i odlučili su potražiti drugo rješenje za nabavu broda namijenjenog prijevozu žive stoke – navodi sugovornik portala Novac.hr, koji je informaciju o odustajanju kuvajtskog brodara od kupnje Livestock Carriera potvrdio pod uvjetom da mu se ne spominje ime i prezime.

Gradnja 526 unesena je u stečajnu masu Uljanika d.d. nakon otvaranja stečaja u pulskom brodogradilištu u svibnju 2019. Livestock Carrier naručio je spomenuti kuvajtski brodar koji je, kao i svi Uljanikovi naručitelji, otkazao narudžbu kada je pulski škver bankrotirao.

U svakom slučaju, u stečaju Uljanika glavnu riječ vodi država, kojoj je u interesu da se brodovi zatečeni na navozima pulskog brodogradilišta dovrše i prodaju te da se zaradi novac kojim bi se koliko-toliko pokrili ogromni gubici Uljanika namireni iz državnog proračuna aktivacijom famoznih jamstava po kreditima za gradnju brodova.

Kada je Vlada donijela odluku da se brodogradnja u Puli nastavi i osnovala u tu svrhu novu tvrtku, Uljanik brodogradnju 1856, kojoj je na čelu Samir Hadžić, javili su se Kuvajćani s ponudom da kupe dovršeni Livestock Carrier. No, umjesto da sjednu za stol s kuvajtskim brodarom i dogovore posao, predstavnici države u stečaju Uljanika d.d. ustraju na prodaji gradnje 526 na dražbama na koje se nitko ne javlja!

– Uljanik brodogradnja 1856 formalnopravno nema s gradnjom 526 ništa, vlasnik te imovine je država, a mi smo svakako zainteresirani primiti narudžbu za dovršetak broda – rekao je Samir Hadžić. Na pitanja ima li informacija o tome kakvi su planovi države s gradnjom 526, odgovara da su u tijeku dražbe i da je to sve što zna. Što ako ne bude kupaca za Livestock Carrier, hoće li ono što je brodu dosad napravljeno u rezalište, upitan je direktor Uljanik brodogradilišta 1856.

– To je pitanje za vlasnika broda, državu, odnosno one koji ju predstavljaju u stečaju Uljanika. Ako me pitate za osobno mišljenje, na osnovi onoga što se događalo s nekim drugim Uljanikovim gradnjama procjenjujem da bi interesa za Livestock Carrier moglo biti ako ga se dovrši. Jasno je da brodarske kompanije i drugi veliki naručitelji nisu zainteresirani za kupnju, primjerice, trupa, nego ih zanima dovršeni brod – poručio je Hadžić, koji nije htio komentirati informaciju o odustajanju kuvajtskog naručitelja s obrazloženjem da se radi o poslovnim odlukama ne raspravlja preko novina.

Ako se ne pojavi novi kupac Livestock Carriera i propadne ono što je dosad napravljeno na Uljanikovoj gradnji 526 pa brod završi u rezalištu, propast će najmanje 18 milijuna eura. Po toj je cijeni, naime, gradnja 526 ponuđena na prvoj dražbi, a kada se doda trošak dovršetka broda, od najmanje šest milijuna eura (taj se iznos navodi u poslovnim planovima Uljanik brodogradnje 1856), šteta se penje na 24 milijuna eura.

Stav države oko Uljanikove gradnje 526 je nepromijenjen, brod se nudi na dražbama i sve dok se one ne završe, nema promjene plana raspolaganja imovinom Uljanika d.d. u stečaju. Nakon što se na prvoj dražbi za Livestock Carrier, održanoj 19. lipnja prošle godine, nitko nije javio, stečajna upraviteljica Uljanika d.d. Marija Ružić donijela je odluku da se brod po sniženoj cijeni ponudi na drugoj i trećoj dražbi, koja je okončana 23. veljače ove godine. Ni na trećoj dražbi nije bilo zainteresiranih. Sada se očekuje četvrta dražba, na kojoj će brod biti ponuđen za jednu kunu.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video