O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Sud “zatočio” kapetana u hotelu u Egiptu

“Ovo je možda zadnja poruka koju pišem” – napisao je kapetan broda MV Kenan Mete u e-mailu koji je poslao 11. veljače, nakon što je na brodu otkazao generator. “Ponavljam. Na brodu nema struje, vode ni hrane ” – napisao je tri dana kasnije.

Turski kapetan Vehbi Kara bio je posljednji čovjek koji je stajao na napuštenom bulk carrieru u egipatskoj luci Adabija, u Sueskom kanalu. Ali kapetan Kara nije bio posve sam. “Na brodu je previše miševa. Nisam mogao spavati zbog buke koju su stvarali noću. Već 12 dana pokušavam živjeti sam. U ovom stanju nije moguće da osoba živi na ovom brodu.” – napisao je kapetan.

MV Kenan Mete, koji je pod zastavom Paname, usidren je kod luke od kraja lipnja 2020. godine, kada je vlasnik broda – tvrtka Blodwen Marina na cjedilu ostavila brod i njegovu posadu. Na brodu je bilo ukupno 25 pomoraca iz Gruzije, Indije, Rusije, Sirije, Turske i Ukrajine. Došlo je do spora između brodovlasnika i posade Kenan Metea zbog neisplaćivanja plaća; što je u početku spriječavalo posadu da ode s broda.

U rujnu je intervencija ITF-a dovela do toga da su svim pomorcima isplaćene četveromjesečne plaće od strane osiguranja, P&I club. ITF-ove istrage otkrile su da još mnogo njih nije primalo plaće 12 mjeseci prije nego što je brod stigao u Egipat. Neki su čak bili 18 mjeseci bez plaće.

Bez potpore brodovlasnika, ITF je počeo tražiti način kako bi se posada mogla iskrcati. No, iskrcavanje posade s MV Kenan Mete pokazalo se teškom misijom. Koordinator ITF-a za arapski svijet i Iran, Mohamed Arrachedi surađivao je s ITF-ovim kontaktom za Egipat, Alsayedom Alchazlijem na slučaju ovih pomoraca. Gospodin Alchazli odigrao je središnju ulogu u pružanju pomoći pomorcima, povezujući se s različitim egipatskim vlastima, upravama i pravnim službama u njihovo ime. Nakon stotina sati rada tijekom više od dva mjeseca, zahtjevi pomoraca za neisplaćene plaće od prodaje broda mogli su biti predani egipatskim sudovima koji su nadzirali prodaju.

Da stvar bude još gora, 14. prosinca jedan od pomoraca je bio pozitivan na COVID-19, a brod i njegova posada stavljeni su u strogu karantenu.

Gospodin Arrachedi rekao je da je ITF u tri mjeseca – između listopada 2020. i siječnja 2021. uspio iskrcati gotovo svu posadu. Sve osim jednog. “Vrijedno smo radili. A taj naporan rad značio je da smo iskrcali sve pomorce – ali kapetan Kara zadržan je na brodu protiv svoje volje” – rekao je Arrachedi.

Arrachedi je rekao da je, kada su egipatske vlasti „zaplijenile“ brod 15. siječnja ove godine, brod imao više od 528.467 američkih dolara dugova prema vjerovnicima. Sud je nominirao kapetana Karu za „sudsku stražu“ dok se brod ne bude mogao prodati na dražbi.

U molbi vlastima, kapetan Kara tvrdio je da je mučen time što je zatočen na mračnom i nesigurnom brodu. No, njegove poruke i molbe nisu dobile odgovor. Nije smio ni hodati po molu. “Akcija poduzeta protiv mene je protiv ljudskih prava. Doživljavam živčani slom. Imam srčanu bolest. Svakodnevno sam u riziku od smrti zbog svojih bolesti. Moram biti hospitaliziran. Umirem i tražim pomoć” – pisao je kapetan u svojim porukama.

Egipatske vlasti rekle su da kapetan Kara mora ostati na brodu dok sud ne dodijeli drugog. 14. veljače navečer kapetanu je bilo dopušteno iskrcavanje s broda. To je bilo zahvaljujući ITF-u, zajedno s podrškom IMO-a, turskog veleposlanstva u Kairu i osiguravajućeg P&I kluba. Dopušten mu je odlazak u obližnji hotel, ali ne bez uvjeta.

“Trenutno sam u hotelu Red Sea” – napisao je kapetan Kara 14. veljače ove godine. “Dobro sam, ali jako sam umoran.” Od tada je Kara proveo još 23 dana i noći zarobljen u istoj hotelskoj sobi.

Egipatske vlasti još uvijek ga odbijaju pustiti zbog toga što je on određen od strane suda kao “pravna straža” broda. Arrachedi iz ITF-a rekao je da još uvijek traže način kako bi omogućili repatrijaciju kapetana.

“Trenutna situacija osuđuje kapetana na ostanak u Egiptu, bez prihoda, neplaćen i čeka prodaju ovog broda. To nije pošteno i krše se njegova osnovna ljudska i osnovna prava pomoraca. Nadamo se da će se ova situacija prioritetno riješiti ” – rekao je Arrachedi.

“Ovo je možda zadnja poruka koju pišem” – napisao je kapetan broda MV Kenan Mete u e-mailu koji je poslao 11. veljače, nakon što je na brodu otkazao generator. “Ponavljam. Na brodu nema struje, vode ni hrane ” – napisao je tri dana kasnije.

Turski kapetan Vehbi Kara bio je posljednji čovjek koji je stajao na napuštenom bulk carrieru u egipatskoj luci Adabija, u Sueskom kanalu. Ali kapetan Kara nije bio posve sam. “Na brodu je previše miševa. Nisam mogao spavati zbog buke koju su stvarali noću. Već 12 dana pokušavam živjeti sam. U ovom stanju nije moguće da osoba živi na ovom brodu.” – napisao je kapetan.

MV Kenan Mete, koji je pod zastavom Paname, usidren je kod luke od kraja lipnja 2020. godine, kada je vlasnik broda – tvrtka Blodwen Marina na cjedilu ostavila brod i njegovu posadu. Na brodu je bilo ukupno 25 pomoraca iz Gruzije, Indije, Rusije, Sirije, Turske i Ukrajine. Došlo je do spora između brodovlasnika i posade Kenan Metea zbog neisplaćivanja plaća; što je u početku spriječavalo posadu da ode s broda.

U rujnu je intervencija ITF-a dovela do toga da su svim pomorcima isplaćene četveromjesečne plaće od strane osiguranja, P&I club. ITF-ove istrage otkrile su da još mnogo njih nije primalo plaće 12 mjeseci prije nego što je brod stigao u Egipat. Neki su čak bili 18 mjeseci bez plaće.

Bez potpore brodovlasnika, ITF je počeo tražiti način kako bi se posada mogla iskrcati. No, iskrcavanje posade s MV Kenan Mete pokazalo se teškom misijom. Koordinator ITF-a za arapski svijet i Iran, Mohamed Arrachedi surađivao je s ITF-ovim kontaktom za Egipat, Alsayedom Alchazlijem na slučaju ovih pomoraca. Gospodin Alchazli odigrao je središnju ulogu u pružanju pomoći pomorcima, povezujući se s različitim egipatskim vlastima, upravama i pravnim službama u njihovo ime. Nakon stotina sati rada tijekom više od dva mjeseca, zahtjevi pomoraca za neisplaćene plaće od prodaje broda mogli su biti predani egipatskim sudovima koji su nadzirali prodaju.

Da stvar bude još gora, 14. prosinca jedan od pomoraca je bio pozitivan na COVID-19, a brod i njegova posada stavljeni su u strogu karantenu.

Gospodin Arrachedi rekao je da je ITF u tri mjeseca – između listopada 2020. i siječnja 2021. uspio iskrcati gotovo svu posadu. Sve osim jednog. “Vrijedno smo radili. A taj naporan rad značio je da smo iskrcali sve pomorce – ali kapetan Kara zadržan je na brodu protiv svoje volje” – rekao je Arrachedi.

Arrachedi je rekao da je, kada su egipatske vlasti „zaplijenile“ brod 15. siječnja ove godine, brod imao više od 528.467 američkih dolara dugova prema vjerovnicima. Sud je nominirao kapetana Karu za „sudsku stražu“ dok se brod ne bude mogao prodati na dražbi.

U molbi vlastima, kapetan Kara tvrdio je da je mučen time što je zatočen na mračnom i nesigurnom brodu. No, njegove poruke i molbe nisu dobile odgovor. Nije smio ni hodati po molu. “Akcija poduzeta protiv mene je protiv ljudskih prava. Doživljavam živčani slom. Imam srčanu bolest. Svakodnevno sam u riziku od smrti zbog svojih bolesti. Moram biti hospitaliziran. Umirem i tražim pomoć” – pisao je kapetan u svojim porukama.

Egipatske vlasti rekle su da kapetan Kara mora ostati na brodu dok sud ne dodijeli drugog. 14. veljače navečer kapetanu je bilo dopušteno iskrcavanje s broda. To je bilo zahvaljujući ITF-u, zajedno s podrškom IMO-a, turskog veleposlanstva u Kairu i osiguravajućeg P&I kluba. Dopušten mu je odlazak u obližnji hotel, ali ne bez uvjeta.

“Trenutno sam u hotelu Red Sea” – napisao je kapetan Kara 14. veljače ove godine. “Dobro sam, ali jako sam umoran.” Od tada je Kara proveo još 23 dana i noći zarobljen u istoj hotelskoj sobi.

Egipatske vlasti još uvijek ga odbijaju pustiti zbog toga što je on određen od strane suda kao “pravna straža” broda. Arrachedi iz ITF-a rekao je da još uvijek traže način kako bi omogućili repatrijaciju kapetana.

“Trenutna situacija osuđuje kapetana na ostanak u Egiptu, bez prihoda, neplaćen i čeka prodaju ovog broda. To nije pošteno i krše se njegova osnovna ljudska i osnovna prava pomoraca. Nadamo se da će se ova situacija prioritetno riješiti ” – rekao je Arrachedi.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here