O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zašto je Kapetanova kabina uglavnom na desnoj strani broda

Mnogo je pitanja u pomorstvu koja su, čini se, tajne drevnih vremena, poput pitanja zašto je dno broda uglavnom obojeno crvenom bojom ili zašto se brzina mjeri u čvorovima i puno njih… Još jedno takvo pitanje je

“Zašto se kapetanova kabina uvijek ili uglavnom nalazi na desnoj strani broda?”

Kapetanova kabina na desnoj strani broda tradicija je koja postoji već dugi niz godina, ali bilo je i nekih iznimaka gdje se nalazila na lijevoj strani.

U nekim prijašnjim vremenima desna strana smatrala se superiornom u odnosu na lijevu stranu – i to u svakom smislu. Primjerice, prije su iskusniji i bolji članovi posade držali stražu s desne strane broda. Budući da se i Kapetan smatrao superiornim u odnosu na ostalu posadu, dobio je i „superiornu stranu broda“.

Međutim, u ovom našem modernom dobu, Kapetan s desne strane se ne smatra superiornošću. Po pravilima, brodovi koji se približavaju jedan drugome iz suprotnih smjerova tako da prijeti opasnost od sudara, moraju promijeniti smjer udesno; pa se očekuje da će Kapetan – ako mu je kabina s desne strane bolje vidjeti stanje s te strane; kako bi bio svjestan prometne situacije.

Nadamo se da ste naučili nešto novo, ako Vi imate nekih zanimljivih činjenica koje biste s nama podijelili, slobodno komentirajte.

Mnogo je pitanja u pomorstvu koja su, čini se, tajne drevnih vremena, poput pitanja zašto je dno broda uglavnom obojeno crvenom bojom ili zašto se brzina mjeri u čvorovima i puno njih… Još jedno takvo pitanje je

“Zašto se kapetanova kabina uvijek ili uglavnom nalazi na desnoj strani broda?”

Kapetanova kabina na desnoj strani broda tradicija je koja postoji već dugi niz godina, ali bilo je i nekih iznimaka gdje se nalazila na lijevoj strani.

U nekim prijašnjim vremenima desna strana smatrala se superiornom u odnosu na lijevu stranu – i to u svakom smislu. Primjerice, prije su iskusniji i bolji članovi posade držali stražu s desne strane broda. Budući da se i Kapetan smatrao superiornim u odnosu na ostalu posadu, dobio je i „superiornu stranu broda“.

Međutim, u ovom našem modernom dobu, Kapetan s desne strane se ne smatra superiornošću. Po pravilima, brodovi koji se približavaju jedan drugome iz suprotnih smjerova tako da prijeti opasnost od sudara, moraju promijeniti smjer udesno; pa se očekuje da će Kapetan – ako mu je kabina s desne strane bolje vidjeti stanje s te strane; kako bi bio svjestan prometne situacije.

Nadamo se da ste naučili nešto novo, ako Vi imate nekih zanimljivih činjenica koje biste s nama podijelili, slobodno komentirajte.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video