O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Završio je pomorske škole s najboljim ocjenama, ali je ostao zapamćen kao ‘najprekvalificiraniji kuhar u povijesti‘

Hugh Nathaniel Mulzac (1886.-1971.) je do Prvog svjetskog rata plovio na američkim, norveškim i britanskim jedrenjacima i parobrodima. Za vrijeme rata bio je časnik palube na četiri broda, a nakon njegova završetka u Velikoj Britaniji završio je pomorske škole s najboljim ocjenama i stekao sve potrebne kvalifikacije.; piše Slobodna Dalmacija

Nakon rata je imigrirao u SAD, ali je na američkim brodovima mogao raditi samo kao kuhar ili stjuard. Zvali su ga najprekvalificiranijim kuharom u povijesti pomorstva. Razlog: bio je pogrešne boje kože.

Izbijanjem Drugog svjetskog rata došlo je do potrebe za većim brojem sposobnih pomoraca i Mulzac je u 57. godini dobio šansu postati kapetan broda.

No, kako poslodavci nisu znali kako će bijeli mornari reagirati na naredbe crnog kapetana, složili su potpuno crnačku posadu. Mulzac je kao protivnik rasne segregacije to odbio rekavši da poznaje dovoljno crnaca i bijelaca koji bi bili spremni zajedno ploviti pod njegovim zapovjedništvom.

Na njegov uvjet su pristali tek 1942. i brod Liberty klase Booker T je pod njegovim zapovjedništvom zaplovio s posadom sastavljenom od više rasa, državljana 18 različitih država.

Foto: gCaptain

Iako je od 1942. do 1947. uspješno iz Amerike na europska i pacifička ratišta prebacio 18 tisuća vojnika i tisuće tona vojne opreme, Mulzac se nakon rata ponovno suočio sa zidom rasizma. Ni jedan američki brodar mu nije htio povjeriti zapovjedništvo na svom brodu.

Tužio ih je bez uspjeha, da bi mu pedesetih godina, zbog članstva u American Labor Party, u vrijeme senatora McCarthyja i lova na lijeve vještice oduzeli matrikulu. Vraćena mu je tek 1960. kada je imao 74 godine.

Hugh Nathaniel Mulzac (1886.-1971.) je do Prvog svjetskog rata plovio na američkim, norveškim i britanskim jedrenjacima i parobrodima. Za vrijeme rata bio je časnik palube na četiri broda, a nakon njegova završetka u Velikoj Britaniji završio je pomorske škole s najboljim ocjenama i stekao sve potrebne kvalifikacije.; piše Slobodna Dalmacija

Nakon rata je imigrirao u SAD, ali je na američkim brodovima mogao raditi samo kao kuhar ili stjuard. Zvali su ga najprekvalificiranijim kuharom u povijesti pomorstva. Razlog: bio je pogrešne boje kože.

Izbijanjem Drugog svjetskog rata došlo je do potrebe za većim brojem sposobnih pomoraca i Mulzac je u 57. godini dobio šansu postati kapetan broda.

No, kako poslodavci nisu znali kako će bijeli mornari reagirati na naredbe crnog kapetana, složili su potpuno crnačku posadu. Mulzac je kao protivnik rasne segregacije to odbio rekavši da poznaje dovoljno crnaca i bijelaca koji bi bili spremni zajedno ploviti pod njegovim zapovjedništvom.

Na njegov uvjet su pristali tek 1942. i brod Liberty klase Booker T je pod njegovim zapovjedništvom zaplovio s posadom sastavljenom od više rasa, državljana 18 različitih država.

Foto: gCaptain

Iako je od 1942. do 1947. uspješno iz Amerike na europska i pacifička ratišta prebacio 18 tisuća vojnika i tisuće tona vojne opreme, Mulzac se nakon rata ponovno suočio sa zidom rasizma. Ni jedan američki brodar mu nije htio povjeriti zapovjedništvo na svom brodu.

Tužio ih je bez uspjeha, da bi mu pedesetih godina, zbog članstva u American Labor Party, u vrijeme senatora McCarthyja i lova na lijeve vještice oduzeli matrikulu. Vraćena mu je tek 1960. kada je imao 74 godine.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video