O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

“Cesare Rossarol”: razarač stradao od mine netom nakon rata

Uz istočnu obalu Istre, gdje je 1918. potonuo je veliki talijanski razarač “Cesare Rossarol”. Pripadao je seriji brodova koje su Talijani zvali “esploratore” ili istraživač, predvodnik. Uloga mu je bila predvoditi flotu manjih brodova i snažnim torpednim djelovanjem razbiti protivničku flotilu; piše HRTRadioRijeka

Bio je dugačak 85 metara, a posada je brojila 109 članova. Zanimljivo je da je “Cesare” potonuo petnaestak dana nakon svršetka rata, kada su, nakon kapitulacije Austrougarske, Talijani požurili zauzeti sve austrijske luke, poput Trsta, Pule i Rijeke. Tako je naš razarač, koji je predvodio flotu negdje u visini Ližnjana, nakon samo sat vremena plovidbe naletio na minu koja ga je prepolovila.

Prova se prevrnula i ostala na dnu, dok je krmeni dio potonuo uspravno i do njega se može ako ste obučeni ronilac. Da ironija bude veća, čini se da je stradao od talijanske mine postavljene za vrijeme rata.

Tragedija je bila jedna od najvećih u Prvome svjetskom ratu: poginulo je 98 mornara, pa su Talijani u blizini potonuća podigli spomenik s pločom na kojoj su upisana imena stradalih.

Inače, krma leži na pedesetak metara i krije mnoga iznenađenja – očuvano je predivno kormilo, daljinomjer i veliki top te nekoliko mitraljeza. Može se prodrijeti i u unutrašnjost, i tamo vidjeti posložene puške, nešto posuđa i dugih predmeta koji podsjećaju na svakodnevni život.

Audio intervju možete poslušati <<ovdje>>

Uz istočnu obalu Istre, gdje je 1918. potonuo je veliki talijanski razarač “Cesare Rossarol”. Pripadao je seriji brodova koje su Talijani zvali “esploratore” ili istraživač, predvodnik. Uloga mu je bila predvoditi flotu manjih brodova i snažnim torpednim djelovanjem razbiti protivničku flotilu; piše HRTRadioRijeka

Bio je dugačak 85 metara, a posada je brojila 109 članova. Zanimljivo je da je “Cesare” potonuo petnaestak dana nakon svršetka rata, kada su, nakon kapitulacije Austrougarske, Talijani požurili zauzeti sve austrijske luke, poput Trsta, Pule i Rijeke. Tako je naš razarač, koji je predvodio flotu negdje u visini Ližnjana, nakon samo sat vremena plovidbe naletio na minu koja ga je prepolovila.

Prova se prevrnula i ostala na dnu, dok je krmeni dio potonuo uspravno i do njega se može ako ste obučeni ronilac. Da ironija bude veća, čini se da je stradao od talijanske mine postavljene za vrijeme rata.

Tragedija je bila jedna od najvećih u Prvome svjetskom ratu: poginulo je 98 mornara, pa su Talijani u blizini potonuća podigli spomenik s pločom na kojoj su upisana imena stradalih.

Inače, krma leži na pedesetak metara i krije mnoga iznenađenja – očuvano je predivno kormilo, daljinomjer i veliki top te nekoliko mitraljeza. Može se prodrijeti i u unutrašnjost, i tamo vidjeti posložene puške, nešto posuđa i dugih predmeta koji podsjećaju na svakodnevni život.

Audio intervju možete poslušati <<ovdje>>

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video