O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

MV RENA: 10 godina od jedne od većih pomorskih katastrofa

Kontejnerski brod MV RENA putovao je brzinom od 17 čvorova kada se 5. listopada 2011. godine nasukao na grebenu Astrolabe kod obale Novog Zelanda, tijekom putovanja od Napiera do luke Tauranga, piše gCaptain.

U to vrijeme brod je prevozio preko 1 300 kontejnera i 1 733 tone goriva. Bila je to najveća pomorska katastrofa u zemlji, za koju su bile potrebne godine čišćenja.

Foto: gCaptain

Istražitelji su na kraju ustanovili da se nesreća dogodila zbog toga što zapovjednik i posada nisu slijedili odgovarajući plan putovanja, niti su na ispravan način obavljali dužnosti vezane uz navigaciju i nadzor plovila. Upravitelj broda također nije ispravno provodio nadzor nad sustavom za upravljanje sigurnošću plovila. U nesreći je izliveno oko 200 tona mazuta, a znatna količina kontejnera je izgubljena.

Foto: gCaptain
Foto: gCaptain

Nakon nesreće, kontejneri koji su ostali na plovilu postupno su se uklanjali. Naknadno je utvrđeno da su neki kontejneri sadržavali opasni teret koji nije bio prijavljen.

Uslijed lošeg vremena i velikih valova, trup broda MV RENA se u jutarnjim satima 8. siječnja 2012. godine prepolovio. U tom trenutku još 830 kontejnera nalazilo se na brodu, a njih otprilike 200-300 izgubljeno je u moru nakon što se trup plovila prepolovio.

Zapovjednik i drugi časnik osuđeni su 25. svibnja 2012. godine na sedam mjeseci zatvora zbog nesreće. Međutim, pušteni su na slobodu nakon što su odradili polovicu predviđene zatvorske kazne.

Dana 1. listopada 2012. godine sud je odlučio da kompanija Daina Shipping Company, u čijem se vlasništvu nalazio brod MV RENA, mora isplatiti oko 22 milijuna američkih dolara kako bi se podmirilo niz potraživanja od vlade i nekoliko javnih tijela.

Uklanjanje olupine nastavljeno je iako je velik dio krhotina ostao na mjestu nesreće nekoliko godina. Sud na Novom Zelandu 2016. godine donio je odluku da ostatak olupine MV RENA može ostati na tom mjestu, ali da kompanija mora platiti tekuće troškove.

Kontejnerski brod MV RENA putovao je brzinom od 17 čvorova kada se 5. listopada 2011. godine nasukao na grebenu Astrolabe kod obale Novog Zelanda, tijekom putovanja od Napiera do luke Tauranga, piše gCaptain.

U to vrijeme brod je prevozio preko 1 300 kontejnera i 1 733 tone goriva. Bila je to najveća pomorska katastrofa u zemlji, za koju su bile potrebne godine čišćenja.

Foto: gCaptain

Istražitelji su na kraju ustanovili da se nesreća dogodila zbog toga što zapovjednik i posada nisu slijedili odgovarajući plan putovanja, niti su na ispravan način obavljali dužnosti vezane uz navigaciju i nadzor plovila. Upravitelj broda također nije ispravno provodio nadzor nad sustavom za upravljanje sigurnošću plovila. U nesreći je izliveno oko 200 tona mazuta, a znatna količina kontejnera je izgubljena.

Foto: gCaptain
Foto: gCaptain

Nakon nesreće, kontejneri koji su ostali na plovilu postupno su se uklanjali. Naknadno je utvrđeno da su neki kontejneri sadržavali opasni teret koji nije bio prijavljen.

Uslijed lošeg vremena i velikih valova, trup broda MV RENA se u jutarnjim satima 8. siječnja 2012. godine prepolovio. U tom trenutku još 830 kontejnera nalazilo se na brodu, a njih otprilike 200-300 izgubljeno je u moru nakon što se trup plovila prepolovio.

Zapovjednik i drugi časnik osuđeni su 25. svibnja 2012. godine na sedam mjeseci zatvora zbog nesreće. Međutim, pušteni su na slobodu nakon što su odradili polovicu predviđene zatvorske kazne.

Dana 1. listopada 2012. godine sud je odlučio da kompanija Daina Shipping Company, u čijem se vlasništvu nalazio brod MV RENA, mora isplatiti oko 22 milijuna američkih dolara kako bi se podmirilo niz potraživanja od vlade i nekoliko javnih tijela.

Uklanjanje olupine nastavljeno je iako je velik dio krhotina ostao na mjestu nesreće nekoliko godina. Sud na Novom Zelandu 2016. godine donio je odluku da ostatak olupine MV RENA može ostati na tom mjestu, ali da kompanija mora platiti tekuće troškove.

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video