O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Akutni umor zapovjednika uzrok nesreće ‘teške’ gotovo 73 milijuna dolara

Odluka kompanije da naredi smjenu zapovjednika bez roka za predaju gvardije i dovoljnog vremena za odmor dovela je do pomorske nesreće kod obale Louisiane, u kojoj je nastala šteta u vrijednosti od 72,9 milijuna dolara, prema izvješću o pomorskim nesrećama američkog Nacionalnog odbora za sigurnost transporta objavljenog prošli tjedan, javlja gCaptain.

Marine Accident Brief 21/24 opisuje istragu NTSB-a o nesreći koja se dogodila 17. listopada 2020. godine, u kojoj je tanker ATINA udario u platformu SP-57B u blizini Pilottowna u Louisiani.

Kako piše Offshore energy, tanker Atina pod zastavom Malte, s 21 članom posade, pokušavao se usidriti u Southwest Pass Fairway Anchorage u Meksičkom zaljevu kada je udario u platformu SP-57B.

Četiri člana posade platforme i jedan tehničar evakuirani su helikopterom na obližnju platformu nakon što su aktivirali uređaj za zaustavljanje proizvodnje u nuždi na platformi SP-57B.

Srećom, nitko nije ozlijeđen niti je zabilježeno onečišćenje. Ukupna procijenjena šteta iznosila je 72,9 milijuna dolara: na platformi 72,3 milijuna dolara, a na brodu 598.400 dolara.

Tankerom, koji je izgrađen 2015. godine, upravljala je kompanija Koch Shipping LLC sa sjedištem u Teksasu. Plovilo je u vlasništvu i pod upravom Ciner Ship Managementa iz Turske.

Prema NTSB-u, kompanija nije poštivala vlastiti safety management system (SMS). Slijedeći upute koje je kompanija e-poštom uputila agentu, zapovjednik koji je stigao u smjenu ukrcao se na brod tijekom plovidbe prema sidrištu, a zapovjednika kojeg je mijenjao vidio je samo na palubi tankera, piše The Maritime Executive.

Plovilo je nedugo prije smjene prošlo SIRE inspekciju. Prije nego što se novi zapovjednik pridružio brodu, iz kompanije su mu javili da zapovjednik kojeg dolazi mijenjati ima “problema sa [SIRE] inspektorom” te da namjerava otići. Novi zapovjednik rekao je istražiteljima da je dobio upute da se “hitno” pridruži plovilu kako bi što prije zamijenio dotadašnjeg zapovjednika. Zapisi e-pošte pokazuju da je kompanija izričito tražila smjenu posade od agenta prije nego što brod dođe na sidrište.

Prema izvješću, novi zapovjednik putovao je iz Turske kako bi se pridružio brodu i nije spavao više od 50 sati. Htio je što prije usidriti brod jer je bio umoran.

Međutim, mjesto koje je odabrao za sidrenje nije bilo u planu plovidbe. Prema planu putovanja, predviđeno sidrište tankera bilo je oko 3,2 Nm sjeveroistočno od SP-57B. Stvarno mjesto sidrenja koje je odabrao zapovjednik bilo je oko 0,7 Nm udaljeno od platforme SP-57B.

Foto: The Maritime Executive

Kada je zapovjednik naredio posadi da obori sidro na ovom mjestu, peljarska postaja Southwest Pass upozorila je tanker da se premjesti na određeno područje sidrišta, najmanje četiri milje od plutače. Nakon što se požalio koliko je prošlo otkako je zadnji put spavao, zapovjednik je poslušao i naredio posadi da digne sidro.

Kad su krenuli, zapovjednik je od drugog časnika zatražio procjenu udaljenosti mete u svrhu izbjegavanja sudara. Drugi časnik je platformu pogrešno identificirao kao OSV Leader – plovilo koje se nalazilo iza platforme na udaljenosti od oko 2,5 milje.

Platforma je bila mnogo bliže, udaljena oko 0,7 Nm. Kad je zapovjednik ispravno identificirao platformu i procijenio rizik za svoje plovilo, bilo je prekasno. Nošena vjetrom od 24 čvora s lijeve strane, Atina je udarila u SP-57B brzinom od 3,8 čvorova.

Foto: The Maritime Executive

U nesreći je platforma poprilično oštećena, dok je tanker pretrpio tek manja oštećenja.

Prema izjavama zapovjednika, 24 sata prije nesreće nije uopće spavao, a u 4 dana prije nesreće spavao je tek 19 sati. To mu je bio prvi put da zapovijeda tankerom Atina.

Istražitelji su utvrdili vjerojatni uzrok sudara tankera Atina s platformom SP-57B to što kompanija nije osigurala dovoljno vremena za smjenu zapovjednika, što je rezultiralo akutnim umorom zapovjednika i lošom procjenom situacije tijekom noćnog pokušaja sidrenja.

Kompanija je postavila zapovjednika u opasnu situaciju te je bez preklapanja sa zapovjednikom kojeg mijenja morao obavljati plovidbu niz rijeku i sidrenje noću. SMS kompanije zahtijeva minimalno jedan dan preklapanja smjena između viših članova posade ako je osoba koja dolazi već prije radila za kompaniju, i sedam dana ako je osoba nova u kompaniji, navodi se u izvješću.

Kompanija Cox Operating koja upravlja platformom, tužila je Koch Shipping LLC za 225 milijuna dolara odštete. Također je zadržala plovilo, no u međuvremenu je za brod plaćena jamčevina.

Odluka kompanije da naredi smjenu zapovjednika bez roka za predaju gvardije i dovoljnog vremena za odmor dovela je do pomorske nesreće kod obale Louisiane, u kojoj je nastala šteta u vrijednosti od 72,9 milijuna dolara, prema izvješću o pomorskim nesrećama američkog Nacionalnog odbora za sigurnost transporta objavljenog prošli tjedan, javlja gCaptain.

Marine Accident Brief 21/24 opisuje istragu NTSB-a o nesreći koja se dogodila 17. listopada 2020. godine, u kojoj je tanker ATINA udario u platformu SP-57B u blizini Pilottowna u Louisiani.

Kako piše Offshore energy, tanker Atina pod zastavom Malte, s 21 članom posade, pokušavao se usidriti u Southwest Pass Fairway Anchorage u Meksičkom zaljevu kada je udario u platformu SP-57B.

Četiri člana posade platforme i jedan tehničar evakuirani su helikopterom na obližnju platformu nakon što su aktivirali uređaj za zaustavljanje proizvodnje u nuždi na platformi SP-57B.

Srećom, nitko nije ozlijeđen niti je zabilježeno onečišćenje. Ukupna procijenjena šteta iznosila je 72,9 milijuna dolara: na platformi 72,3 milijuna dolara, a na brodu 598.400 dolara.

Tankerom, koji je izgrađen 2015. godine, upravljala je kompanija Koch Shipping LLC sa sjedištem u Teksasu. Plovilo je u vlasništvu i pod upravom Ciner Ship Managementa iz Turske.

Prema NTSB-u, kompanija nije poštivala vlastiti safety management system (SMS). Slijedeći upute koje je kompanija e-poštom uputila agentu, zapovjednik koji je stigao u smjenu ukrcao se na brod tijekom plovidbe prema sidrištu, a zapovjednika kojeg je mijenjao vidio je samo na palubi tankera, piše The Maritime Executive.

Plovilo je nedugo prije smjene prošlo SIRE inspekciju. Prije nego što se novi zapovjednik pridružio brodu, iz kompanije su mu javili da zapovjednik kojeg dolazi mijenjati ima “problema sa [SIRE] inspektorom” te da namjerava otići. Novi zapovjednik rekao je istražiteljima da je dobio upute da se “hitno” pridruži plovilu kako bi što prije zamijenio dotadašnjeg zapovjednika. Zapisi e-pošte pokazuju da je kompanija izričito tražila smjenu posade od agenta prije nego što brod dođe na sidrište.

Prema izvješću, novi zapovjednik putovao je iz Turske kako bi se pridružio brodu i nije spavao više od 50 sati. Htio je što prije usidriti brod jer je bio umoran.

Međutim, mjesto koje je odabrao za sidrenje nije bilo u planu plovidbe. Prema planu putovanja, predviđeno sidrište tankera bilo je oko 3,2 Nm sjeveroistočno od SP-57B. Stvarno mjesto sidrenja koje je odabrao zapovjednik bilo je oko 0,7 Nm udaljeno od platforme SP-57B.

Foto: The Maritime Executive

Kada je zapovjednik naredio posadi da obori sidro na ovom mjestu, peljarska postaja Southwest Pass upozorila je tanker da se premjesti na određeno područje sidrišta, najmanje četiri milje od plutače. Nakon što se požalio koliko je prošlo otkako je zadnji put spavao, zapovjednik je poslušao i naredio posadi da digne sidro.

Kad su krenuli, zapovjednik je od drugog časnika zatražio procjenu udaljenosti mete u svrhu izbjegavanja sudara. Drugi časnik je platformu pogrešno identificirao kao OSV Leader – plovilo koje se nalazilo iza platforme na udaljenosti od oko 2,5 milje.

Platforma je bila mnogo bliže, udaljena oko 0,7 Nm. Kad je zapovjednik ispravno identificirao platformu i procijenio rizik za svoje plovilo, bilo je prekasno. Nošena vjetrom od 24 čvora s lijeve strane, Atina je udarila u SP-57B brzinom od 3,8 čvorova.

Foto: The Maritime Executive

U nesreći je platforma poprilično oštećena, dok je tanker pretrpio tek manja oštećenja.

Prema izjavama zapovjednika, 24 sata prije nesreće nije uopće spavao, a u 4 dana prije nesreće spavao je tek 19 sati. To mu je bio prvi put da zapovijeda tankerom Atina.

Istražitelji su utvrdili vjerojatni uzrok sudara tankera Atina s platformom SP-57B to što kompanija nije osigurala dovoljno vremena za smjenu zapovjednika, što je rezultiralo akutnim umorom zapovjednika i lošom procjenom situacije tijekom noćnog pokušaja sidrenja.

Kompanija je postavila zapovjednika u opasnu situaciju te je bez preklapanja sa zapovjednikom kojeg mijenja morao obavljati plovidbu niz rijeku i sidrenje noću. SMS kompanije zahtijeva minimalno jedan dan preklapanja smjena između viših članova posade ako je osoba koja dolazi već prije radila za kompaniju, i sedam dana ako je osoba nova u kompaniji, navodi se u izvješću.

Kompanija Cox Operating koja upravlja platformom, tužila je Koch Shipping LLC za 225 milijuna dolara odštete. Također je zadržala plovilo, no u međuvremenu je za brod plaćena jamčevina.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video