O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Ever Forward i dalje nepomičan: Proglašena zajednička havarija, počelo uklanjanje kontejnera

Nakon tri neuspješna pokušaja odsukavanja Ever Forwarda, sve je vjerojatnije da bi ovaj kontejneraš dug 334 metra mogao ostati nasukan u muljevitom plićaku punih mjesec dana. Vlasnik plovila, Evergreen Marine sa sjedištem u Hong Kongu, prošlog je tjedna proglasio tzv. zajedničku havariju.

Podsjetimo, ovaj kontejnerski brod od 12.000 TEU nasukao se u nedjelju, 13. ožujka, nakon što je skrenuo s plovnog puta kanala Craigshill prilikom isplovljavanja iz Baltimorea za Norfolk u Virginiji. Odsukavanje otežava činjenica da je pramac broda zapeo duboko u blatu.

Pogledajte i: VIDEO: Dredgeri u akciji: Hoće li odsukavanje ‘Ever Forwarda’ morati čekati idući pun mjesec?

“S obzirom na to da će složenost daljnjih operacija odsukavanja zahtijevati više troškova, opreme i ljudi, Evergreen je u proglasio zajedničku (generalnu) havariju”, naveli su iz Evergreena u priopćenju za vlasnike tereta, nekoliko sati nakon što je drugi pokušaj odsukavanja propao.

Zajednička ili generalna havarija (engleski: General Average) je povijesni dio pomorskog zakona prema kojem vlasnici tereta moraju sudjelovati u operacijama spašavanja broda i tereta. Riječ je o šteti ili trošku koji je tijekom pomorskoga pothvata pod izvanrednim okolnostima učinjen namjerno i razborito radi zajedničkoga spasa ili interesa broda (odn. vozarine) i tereta pod utjecajem stvarne ili izravne zajedničke opasnosti.

Troškovi spašavanja plovila i tereta, kao što je to slučaj s Ever Forwardom, dijele se između svih strana – brodovlasnika, vlasnika tereta i drugih. Obično se koristi u ekstremnim slučajevima kada značajnija šteta nastane na teretu tijekom putovanja ili, u ovom primjeru, nasukavanja. Evergreen je prošle godine proglasio zajedničku havariju kada je Ever Given zapeo u Sueskom kanalu, a Egipat je zadržao plovilo dok nije postignuta nagodba.

U prvom pokušaju odsukavanja 28. ožujka sudjelovalo je pet, a u drugom sedam tegljača, koji su pokušali povući ili odgurati plovilo u kanal.

Pogledajte i: VIDEO: “Never” Forward – Neuspješan pokušaj odsukavanja kontejneraša

Ni treći put nije bilo sreće

Spasilački timovi utvrdili su da Ever Forward nije moguće odsukati zbog težine tereta, čak ni uz pomoć šest tegljača i dvije teglenice, objavila je obalna straža u priopćenju. Nastavit će s operacijom jaružanja oko broda do dubine od 13 metara, a dvije teglenice s kranom koristit će se za uklanjanje kontejnera s palube Ever Forwarda.

Kontejneri će se tijekom dana uklanjati s obje strane broda i spuštati na teglenice kako bi se brod olakšao. Teglenice će zatim transportirati kontejnere natrag do terminala Seagirt u Baltimoreu – na isto mjesto gdje su prvotno ukrcani na Ever Forward. Uklonit će se nekoliko stotina od ukupno 4.964 kontejnera koji se nalaze na Ever Forwardu, a većina tereta ostat će na brodu.

Nakon što se kontejneri uklone, spasilački timovi pokušat će ponovno odsukati Ever Forward. Očekuje se da će operacija trajati oko dva tjedna, ovisno o vremenskim prilikama. Sigurnosna zona od 500 metara oko broda i dalje ostaje na snazi, a pomorski promet i dalje se nesmetano odvija kanalom.

Sljedeći pokušaj odsukavanja provest će se 15. travnja, ako vremenske prilike to dozvole.



V.T.

Nakon tri neuspješna pokušaja odsukavanja Ever Forwarda, sve je vjerojatnije da bi ovaj kontejneraš dug 334 metra mogao ostati nasukan u muljevitom plićaku punih mjesec dana. Vlasnik plovila, Evergreen Marine sa sjedištem u Hong Kongu, prošlog je tjedna proglasio tzv. zajedničku havariju.

Podsjetimo, ovaj kontejnerski brod od 12.000 TEU nasukao se u nedjelju, 13. ožujka, nakon što je skrenuo s plovnog puta kanala Craigshill prilikom isplovljavanja iz Baltimorea za Norfolk u Virginiji. Odsukavanje otežava činjenica da je pramac broda zapeo duboko u blatu.

Pogledajte i: VIDEO: Dredgeri u akciji: Hoće li odsukavanje ‘Ever Forwarda’ morati čekati idući pun mjesec?

“S obzirom na to da će složenost daljnjih operacija odsukavanja zahtijevati više troškova, opreme i ljudi, Evergreen je u proglasio zajedničku (generalnu) havariju”, naveli su iz Evergreena u priopćenju za vlasnike tereta, nekoliko sati nakon što je drugi pokušaj odsukavanja propao.

Zajednička ili generalna havarija (engleski: General Average) je povijesni dio pomorskog zakona prema kojem vlasnici tereta moraju sudjelovati u operacijama spašavanja broda i tereta. Riječ je o šteti ili trošku koji je tijekom pomorskoga pothvata pod izvanrednim okolnostima učinjen namjerno i razborito radi zajedničkoga spasa ili interesa broda (odn. vozarine) i tereta pod utjecajem stvarne ili izravne zajedničke opasnosti.

Troškovi spašavanja plovila i tereta, kao što je to slučaj s Ever Forwardom, dijele se između svih strana – brodovlasnika, vlasnika tereta i drugih. Obično se koristi u ekstremnim slučajevima kada značajnija šteta nastane na teretu tijekom putovanja ili, u ovom primjeru, nasukavanja. Evergreen je prošle godine proglasio zajedničku havariju kada je Ever Given zapeo u Sueskom kanalu, a Egipat je zadržao plovilo dok nije postignuta nagodba.

U prvom pokušaju odsukavanja 28. ožujka sudjelovalo je pet, a u drugom sedam tegljača, koji su pokušali povući ili odgurati plovilo u kanal.

Pogledajte i: VIDEO: “Never” Forward – Neuspješan pokušaj odsukavanja kontejneraša

Ni treći put nije bilo sreće

Spasilački timovi utvrdili su da Ever Forward nije moguće odsukati zbog težine tereta, čak ni uz pomoć šest tegljača i dvije teglenice, objavila je obalna straža u priopćenju. Nastavit će s operacijom jaružanja oko broda do dubine od 13 metara, a dvije teglenice s kranom koristit će se za uklanjanje kontejnera s palube Ever Forwarda.

Kontejneri će se tijekom dana uklanjati s obje strane broda i spuštati na teglenice kako bi se brod olakšao. Teglenice će zatim transportirati kontejnere natrag do terminala Seagirt u Baltimoreu – na isto mjesto gdje su prvotno ukrcani na Ever Forward. Uklonit će se nekoliko stotina od ukupno 4.964 kontejnera koji se nalaze na Ever Forwardu, a većina tereta ostat će na brodu.

Nakon što se kontejneri uklone, spasilački timovi pokušat će ponovno odsukati Ever Forward. Očekuje se da će operacija trajati oko dva tjedna, ovisno o vremenskim prilikama. Sigurnosna zona od 500 metara oko broda i dalje ostaje na snazi, a pomorski promet i dalje se nesmetano odvija kanalom.

Sljedeći pokušaj odsukavanja provest će se 15. travnja, ako vremenske prilike to dozvole.



V.T.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video