O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

“Neočekivani incident”: CMA CGM-ov kontejnerski brod čeka inspekciju nakon nezgode s kontejnerima

Kontejnerski brod kojim upravlja CMA CGM navodno je početkom mjeseca, prilikom plovidbe Indijskim oceanom, izgubio zasad neutvrđeni broj kontejnera.

Ne iznoseći gotovo nikakve detalje, CMA CGM je objavio samo da je APL Vanda, kontejnerski brod od 13.892 TEU koji plovi na rutama između Azije i Sjeverne Europe, doživio “neočekivani incident”. Brod je nakon incidenta ostao u Džibutiju više od tjedan dana, javlja The Maritime Executive.

“Primili smo informacije o incidentu na brodu ‘APL Vanda’ iz kojih slijedi da je neutvrđeni broj kontejnera ispao s broda 3. srpnja 2022. ili približno tog datuma”, navodi WK Webster. “Trenutno nastojimo provjeriti ozbiljnost incidenta.”

Loadstar napominje kako je CMA CGM neobično “šutljiv” po pitanju ovog incidenta, prenosi gCaptain.

Brod od 176.727 dwt pod zastavom Singapura isplovio je upravo iz Singapura 26. lipnja, a prema Websteru, incident se dogodio dok je brod 3. srpnja plovio u blizini obale Džibutija. Sljedećeg dana APL Vanda stigao je na sidrište, gdje se i dalje nalazi. Pošiljatelji su izvijestili da im je rečeno da brod do daljnjeg ostaje u Džibutiju radi inspekcije.

“Prijavljeno je da CMA CGM namjerava preskočiti planirano ticanje luke u Southamptonu te umjesto toga prekrcati teret namijenjen Southamptonu u luci Tanger-Mediteran, gdje će teret ostati čekajući prijevoz sljedećim slobodnim brodom”, javlja WK Webster. Ako brod nastavi slijediti planiranu rutu, trebao bi ipak zaploviti prema lukama u sjevernoj Europi.

Budući da je razmjer štete još uvijek nepoznat, Webster upozorava da bi moglo doći do problema s teretom, odnosno da bi na brodu moglo biti tereta koji je pretrpio štetu. Osim toga, budući da je brod ostao u luci više od tjedan dana, zbog kašnjenja bi moglo doći i do kvarenja osjetljivog tereta.

APL Vanda, izgrađen 2013. godine, 2016. godine je dospio u medije nakon što je namjerno nasukan u Solentu kod luke Southampton nakon što je ostao bez pogona.

Ovaj incident dogodio se samo nekoliko tjedana nakon što je World Shipping Council (WSC) najavio novi program za poboljšanje sigurnosti kontejnera, kako bi se stalo na kraj negativnom trendu porast broja kontejnera izgubljenih na moru u posljednjih nekoliko godina. WSC je istaknuo vremenske uvjete i nemirno more kao jedan od vodećih uzroka ovakvih incidenata, ali je također pozvao na veću suradnju u cijeloj industriji kako bi se riješili drugi čimbenici koji pridonose gubicima. Program je već pripremio obavijest za pomorce, koja detaljno opisuje kako posada kontejnerskog broda može planirati, prepoznati i djelovati kako bi spriječili parametarsko valjanje, za koje je utvrđeno da je jedna od najvećih opasnosti za moderne kontejnerske brodove.

Kontejnerski brod kojim upravlja CMA CGM navodno je početkom mjeseca, prilikom plovidbe Indijskim oceanom, izgubio zasad neutvrđeni broj kontejnera.

Ne iznoseći gotovo nikakve detalje, CMA CGM je objavio samo da je APL Vanda, kontejnerski brod od 13.892 TEU koji plovi na rutama između Azije i Sjeverne Europe, doživio “neočekivani incident”. Brod je nakon incidenta ostao u Džibutiju više od tjedan dana, javlja The Maritime Executive.

“Primili smo informacije o incidentu na brodu ‘APL Vanda’ iz kojih slijedi da je neutvrđeni broj kontejnera ispao s broda 3. srpnja 2022. ili približno tog datuma”, navodi WK Webster. “Trenutno nastojimo provjeriti ozbiljnost incidenta.”

Loadstar napominje kako je CMA CGM neobično “šutljiv” po pitanju ovog incidenta, prenosi gCaptain.

Brod od 176.727 dwt pod zastavom Singapura isplovio je upravo iz Singapura 26. lipnja, a prema Websteru, incident se dogodio dok je brod 3. srpnja plovio u blizini obale Džibutija. Sljedećeg dana APL Vanda stigao je na sidrište, gdje se i dalje nalazi. Pošiljatelji su izvijestili da im je rečeno da brod do daljnjeg ostaje u Džibutiju radi inspekcije.

“Prijavljeno je da CMA CGM namjerava preskočiti planirano ticanje luke u Southamptonu te umjesto toga prekrcati teret namijenjen Southamptonu u luci Tanger-Mediteran, gdje će teret ostati čekajući prijevoz sljedećim slobodnim brodom”, javlja WK Webster. Ako brod nastavi slijediti planiranu rutu, trebao bi ipak zaploviti prema lukama u sjevernoj Europi.

Budući da je razmjer štete još uvijek nepoznat, Webster upozorava da bi moglo doći do problema s teretom, odnosno da bi na brodu moglo biti tereta koji je pretrpio štetu. Osim toga, budući da je brod ostao u luci više od tjedan dana, zbog kašnjenja bi moglo doći i do kvarenja osjetljivog tereta.

APL Vanda, izgrađen 2013. godine, 2016. godine je dospio u medije nakon što je namjerno nasukan u Solentu kod luke Southampton nakon što je ostao bez pogona.

Ovaj incident dogodio se samo nekoliko tjedana nakon što je World Shipping Council (WSC) najavio novi program za poboljšanje sigurnosti kontejnera, kako bi se stalo na kraj negativnom trendu porast broja kontejnera izgubljenih na moru u posljednjih nekoliko godina. WSC je istaknuo vremenske uvjete i nemirno more kao jedan od vodećih uzroka ovakvih incidenata, ali je također pozvao na veću suradnju u cijeloj industriji kako bi se riješili drugi čimbenici koji pridonose gubicima. Program je već pripremio obavijest za pomorce, koja detaljno opisuje kako posada kontejnerskog broda može planirati, prepoznati i djelovati kako bi spriječili parametarsko valjanje, za koje je utvrđeno da je jedna od najvećih opasnosti za moderne kontejnerske brodove.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video