Tanker pod zastavom Liberije dobio je zabranu uplovljavanja u australske luke na šest mjeseci zbog višestrukih kršenja Konvencije o radu pomoraca (MLC).
Australska uprava za pomorsku sigurnost (AMSA) u ponedjeljak je izvijestila da je LR2 tankeru AG Neptune na šest mjeseci zabranjeno uplovljavanje u australske luke. Odluka je uslijedila nakon inspekcije koju je AMSA u lipnju u luci Gladstone provela na ovom tankeru od 105.405 dwt.
Tijekom inspekcije, AMSA-ini inspektori utvrdili su niz nepravilnosti. Naime, kompanija se nije pridržavala ugovora o radu, a utvrđeno je da 21 članu posade dosad duguje ukupno oko 123.000 australskih dolara (85.000 američkih dolara) neisplaćenih plaća.
AMSA je također utvrdila da na brodu nije bilo dovoljno hrane i pitke vode te da nisu odgovarale standardima kvalitete i nutritivne vrijednosti. Uz to, otkriveno je da jednom pomorcu nije pružena odgovarajuća medicinska skrb nakon ozljede koju je zadobio na brodu.
Michael Drake, jedan od čelnika AMSA-e, rekao je da se pomorci ni prije nisu bili redovito plaćeni te da je dvojici članova posade istekao ugovor, objavio je gCaptain.
Tanker je zbog višestrukih kršenja MLC konvencije zadržan u Australiji gotovo mjesec dana, a brodaru je naloženo da isplati zaostale plaće, osigura članovima posade bolje uvjete i otkloni ostale probleme. Brodom upravlja singapurska tvrtka AG Shipping and Energy, a u vlasništvu je Oaktree Capital Managementa, piše Splash247.
AG Neptune isplovio je iz Gladstonea 24. srpnja, najvjerojatnije prema Singapuru.
“Australija provodi politiku nulte tolerancije prema potplaćivanju pomoraca. Takvo ponašanje je neetično i kosi se s MLC konvencijom. Međunarodne konvencije koje štite prava pomoraca vrlo su jasne”, rekao je Drake, prenosi SeafarerTimes.
Brod je u Australiji već prije bio u središtu kontroverze. Naime, u svibnju je jedna australska tvrtka tvrdila da je tanker isporučio kontaminirano dizelsko gorivo, piše The Maritime Executive.
Ovo je 250 slučaj u kojemu je Australija nekom plovilu zabranila uplovljavanje od 2014. godine. AMSA je u listopadu prošle godine izdala sličnu šestomjesečnu zabranu uplovljavanja za bulk carrier pod zastavom Singapura zbog kršenja zakona o radu pomoraca. Druga dva broda, bulk carrier i brod za prijevoz stoke dobila su 18, odnosno 36 mjeseci zabrane zbog problema s održavanjem, ali i kršenja MLC-a.